-
11. Data: 2009-10-24 18:29:49
Temat: Re: Radary
Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>
Jarosław Sokołowski pisze:
> W Polsce też już od kliku lat nie pracuje (wcześniej był w jakiejś
> nastawni kolejowej). Zresztą nieźle wzmocniony technologicznie --
> na przykład zamiast oryginalnych czytników kart/taśm były emulowane
> na... pecetach. Ta "aktualna technologia" pecetowa służyła tylko do
> dostarczania danych do obliczeń dla jednostki centralnej z poprzedniej
> epoki. Ale wszystko DZIAŁAŁO, a to się liczy.
http://www.wroclaw24.net/news.php?id=10004
Wedle tekstu Odra popracuje jeszcze rok ;-)
W sumie to jest PKP, więc nie liczą sie pochłonięte setki KWh dziennie i
zatrudnienie sztabu pracowników do obsługi sprzętu.
--
Filip.
-
12. Data: 2009-10-24 19:16:17
Temat: Re: Radary
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sat, 24 Oct 2009 20:29:49 +0200, Filip Ozimek wrote:
>http://www.wroclaw24.net/news.php?id=10004
>Wedle tekstu Odra popracuje jeszcze rok ;-)
>
>W sumie to jest PKP, więc nie liczą sie pochłonięte setki KWh dziennie i
>zatrudnienie sztabu pracowników do obsługi sprzętu.
Jednostka centralna w takiej Odrze moze brac kolo 1kW.
Stacje dyskow po powiedzmy 500W. Duzo wiecej do pracy nie trzeba.
Wspolczesny pecet klasy serwer tez swoje bierze.
I wcale nie trzeba sztabu pracownikow. Jeden dochodzacy konserwator i
jeden dochodzacy administrator - tyle samo co nowsze.
Postawisz peceta, zlecisz dorobienie interfejsow, minie 5 lat, cos sie
popsuje .. i sie okaze ze najlepiej byloby to wszystko wymianic. Minie
10 lat i wymiana wszystkiego bedzie koniecznoscia.
Lacznie z interfejsami.
J.
-
13. Data: 2009-10-24 20:58:39
Temat: Re: Radary
Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>
On Oct 24, 8:29 pm, Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl> wrote:
> W sumie to jest PKP, więc nie liczą sie pochłonięte setki KWh dziennie i
> zatrudnienie sztabu pracowników do obsługi sprzętu.
A do tego linux jest pewnie systemem za darmo, co?
PKP nie jest jedyną instytucją, która stare mainframe'y eksploatowała/
eksploatuje daleko poza granice przestarzałości. Profesjonalizm polega
na wymianie rozwiązań gdy stare są nieadekwatne do stawianych im
zadań, a nie - gdy tylko pojawi się nowe rozwiązanie. To raz. A dwa,
to to, że stosuje się rozwiązania uzasadnione ekonomicznie. W wielu
sytuacjach (nie wiem, jak PKP, ale wiem, jak np. niektóre stocznie)
zadania wykonywane na rzeczonym mainframie można by liczyć na w miarę
nowoczesnym kalkulatorze kieszonkowym. Co z tego, jak agregacja i
wprowadzenie danych wymaga kilkuset terminali obsadzonych paniami
Jadziami? Można zaprojektować i wykonać emulator kompletnej maszyny
działający na PC, można wymienić okablowanie strukturalne i wymienić
wszystkie terminale na thin-clienty, przeszkolić załogę na używanie
nowego sprzętu, ale po jaki kij? To kosztuje pieniądze a nie daje
żadnego zysku. Zysk daje wywalenie pamięci taśmowych, dziurkarek kart
itd, bo to one są awaryjne i pochłaniają kupę czasu techników.
BTW: w znanej mi skądinąd maszynie CNC, której sterowanie składa się z
małego stada kart euro, technicy zastępują zepsute karty logiki
ustandaryzowanym designem z jednym CPLD Altery. Schematy przerysowali
w (G)HDL i programują zawartość uszkodzonej karty po prostu w CPLD.
Architektura systemu się nie zmieniła, sterowanie silników jest dalej
na bipolarnych tranzystorach... jak nazwać taką modernizację? Mutacją?
Marek
-
14. Data: 2009-10-24 20:59:43
Temat: Re: Radary
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Pan Filip Ozimek napisał:
>> W Polsce też już od kliku lat nie pracuje (wcześniej był w jakiejś
>> nastawni kolejowej). Zresztą nieźle wzmocniony technologicznie --
>> na przykład zamiast oryginalnych czytników kart/taśm były emulowane
>> na... pecetach. Ta "aktualna technologia" pecetowa służyła tylko do
>> dostarczania danych do obliczeń dla jednostki centralnej z poprzedniej
>> epoki. Ale wszystko DZIAŁAŁO, a to się liczy.
>
> http://www.wroclaw24.net/news.php?id=10004
>
> Wedle tekstu Odra popracuje jeszcze rok ;-)
A wedle komentarza pod tekstem, już nie pracuje (link do YouTube z programem
telewizyjnym z lutego 2008). Powiedzieli, że wyłączą "za kilka miesięcy",
a od tego czasu minęło już miesięcy dwadzieścia. Jaki jest stan faktyczny,
tego nie wiem, bo tematu nie śledzę. Ale skoro napisałem wcześniej, że już
nie pracuje, to może skądeś taką informację pamiętam.
> W sumie to jest PKP, więc nie liczą sie pochłonięte setki KWh dziennie i
> zatrudnienie sztabu pracowników do obsługi sprzętu.
Wymienią żarówki na świetlówki zgodne ze wszystkimi dyrektywami, to się
wyrówna.
--
Jarek
-
15. Data: 2009-10-24 21:07:14
Temat: Re: Radary
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sat, 24 Oct 2009 13:58:39 -0700 (PDT), Marek Lewandowski wrote:
>sytuacjach (nie wiem, jak PKP, ale wiem, jak np. niektóre stocznie)
>zadania wykonywane na rzeczonym mainframie można by liczyć na w miarę
>nowoczesnym kalkulatorze kieszonkowym.
Sa jeszcze kieszonkowe kalkulatory programowane ?
Predzej chyba jakis PDA
>Co z tego, jak agregacja i
>wprowadzenie danych wymaga kilkuset terminali obsadzonych paniami
>Jadziami? Można zaprojektować i wykonać emulator kompletnej maszyny
>działający na PC, można wymienić okablowanie strukturalne i wymienić
>wszystkie terminale na thin-clienty, przeszkolić załogę na używanie
>nowego sprzętu, ale po jaki kij? To kosztuje pieniądze a nie daje
>żadnego zysku.
A system rezerwacji biletow na kilkadziesiat tysiecy kas jak zrobic ?
>BTW: w znanej mi skądinąd maszynie CNC, której sterowanie składa się z
>małego stada kart euro, technicy zastępują zepsute karty logiki
>ustandaryzowanym designem z jednym CPLD Altery. Schematy przerysowali
>w (G)HDL i programują zawartość uszkodzonej karty po prostu w CPLD.
>Architektura systemu się nie zmieniła, sterowanie silników jest dalej
>na bipolarnych tranzystorach... jak nazwać taką modernizację? Mutacją?
Podtrzymywaniem trupa ?
Ale coz robic - inne rozwiazania wcale nie sa lepsze ..
J.
-
16. Data: 2009-10-26 20:12:51
Temat: Re: Radary
Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>
Dariusz K. Ładziak wrote:
> A radary pierwotne (bo ciągle i niezmiennie się ich używa - wtórny może
> co najwyżej wykrywać obiekty łaskawie wyposażone w transponder,
Mozna tez wykrywac znieksztalcenie zastanego pola przez poruszajacy sie
obiekt - ot, taki inny radar pasywny ktory nie potrzebuje transpondera.
--
Jerry1111
-
17. Data: 2009-10-27 13:38:16
Temat: Re: Radary
Od: cepu69 <c...@t...pl>
Marek Lewandowski wrote:
> On Oct 24, 8:29 pm, Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl> wrote:
>
>> W sumie to jest PKP, więc nie liczą sie pochłonięte setki KWh dziennie i
>> zatrudnienie sztabu pracowników do obsługi sprzętu.
>
> A do tego linux jest pewnie systemem za darmo, co?
Jak najbardziej kernel czy dystrybucje mozesz sciagnac sobie z internetu ;)
a natomiast ile kodsztuje wdrozenie generycznego systemu to zupelnie inna
para kaloszy.
-
18. Data: 2009-10-27 18:19:08
Temat: Re: Radary
Od: PeJot <P...@o...pl>
Filip Ozimek pisze:
>
> W sumie to jest PKP, więc nie liczą sie pochłonięte setki KWh dziennie
Rozruch ciężkiego składu to są już są setki kWh.
--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
-
19. Data: 2009-10-28 13:48:00
Temat: Re: Radary
Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>
On sob, 24 paź 2009 09:52:27 in article news:<hbu900$tfl$1@news.vectranet.pl>
kk wrote:
>
>> - nikt echa radarowego na lampę obrazową (..) żywcem nie puszcza.
>
> Założymy się ?
>
> Są jeszcze miejsca (w Polsce) gdzie przechodzi ludzkie pojęcie.
> Niby XXI wiek, a .... RSP10MN nadal pracuje.
http://www.bip.mon.gov.pl/pliki/file/Przetargi%20200
9%20r/BMT/1BMT_39_IW_09_prot%20post.pdf
:)
-
20. Data: 2009-10-28 15:10:30
Temat: Re: Radary
Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>
On Oct 28, 2:48 pm, Mirek
<p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl> wrote:
> http://www.bip.mon.gov.pl/pliki/file/Przetargi%20200
9%20r/BMT/1BMT_39...
> :)
co to są za lampy po 20kPLN?
Marek