  • Data: 2014-02-24 14:13:07
    Temat: Re: RTC bez zasilania awaryjnego
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Oczywiście nie odbieraj tego jako osobistą wycieczkę ale przewiń
    > poniższy film do 12:50 :-)
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=iHFm-kVTXW8&feature=y
    outube_gdata_player

    > --
    > Marek
    Zaskakujesz mnie.
    Podsumujmy fakty:
    1) wyraziłeś swoje przekonanie o niemożliwości programowania w asm na
    mikrokontrolery 32 bitowe
    2) po podaniu zwięzłego przykładu w asm obsługi klawiatury z eliminacją
    drgań zestyków i wykrywającego kombinacje klawiszy,
    z samopowtarzaniem, opóźnieniem detekcji po naciśnięciu klawisza, innym
    czasem samopowtarzania i kilka innych drobnostek,
    także wyśmiałeś.
    3) po podaniu innego fragmentu, gdzie jest obsługa timerów (czyli dotyczy to
    tego wątku),
    podajesz link do filmiku, który nic nie wnosi do dyskusji.
    4) obrażasz też innych programistów ASM, mówiąc, abym nie brał tego do
    siebie.

    Facet na filmie wymachuje przez 19 minut płytka Arduino i dobrze się
    nadającym do tego projektu mikrokontrolerem,
    w obudowie DIP40.
    Przez 19 minut nie napisał ani linijki kodu w czymkolwiek, za to z szeroko
    otwartymi oczami, drze się
    i przynajmniej kilkadziesiąt razy powtarza takie słowa jak idiot, stupid
    itp.

    Często jest tak, że ktoś nie umiejąc czegoś zrobić i nie wierząc, że się da,
    chwyta za coś najprostszego, jak płytkę z chipem X,
    wykazuje się znajomością wiedzy informatycznej pozwalającą ściągnąć sobie
    bibliotekę do obsługi tego co ma robić.
    Po tym jak już uruchomi czyjś kod w C, usiłuje powiesić sobie medal, że jest
    geniuszem.
    Następnie zaczyna wyzywać wszystkich innych od idiotów, gdyż ich droga jest
    co prawda naznaczona,
    bardziej wytężoną pracą i zazwyczaj bardziej zbliżona do założeń, nie podoba
    mu się.
    Czyni to w dodatku, nie sprawdzając tej drogi - z góry uznając ją za
    niemożliwą, a przynajmniej durną.

    Otóż drogi kolego, fragmenty programu, które Ci pokazałem,
    obsługują urządzenie, wyświetlając w rozdzielczości 480x272x24bity, czyli
    True Color RGB, zdjęcia,
    pozostawiając jakieś 60% czasu procesora na inne, bardziej skomplikowane
    czynności.
    Niestety po pobieżnym przyglądnięciu się ofercie gotowych bibliotek C,
    doszedłem do wniosku,
    że niestety nic podobnego nie może mi zaoferować (w 2013 r.), żadna z
    bibliotek C.
    Ta, która by mogła, to kazała mi uśrednić 4 pixele, dobudować driver, a
    ważne rzeczy mogłem już
    tylko zrobić na dołączonej płytce Andurino.

    Więc taka uwaga na przyszłość.
    Jeżeli Ci ktoś pokazuje, że można coś zrobić, to wypadałoby okazać trochę
    szacunku.
    Zwłaszcza, jak pokazujesz, że nie robiłeś w życiu nic takiego.
    Bo nie posądzałbym Cię przecież, że nie potrafisz.
    Isn't it?

    Pozdrawiam,
    Sylwester