  • Data: 2009-08-27 20:54:34
    Temat: Re: RS485 i wlaczanie terminatora tranzystorem.
    Od: Konop <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    T.M.F. pisze:
    > Witam!
    > Magistrala RS485 powinna byc zakoncznona terminatorem, zeby uniknac
    > zworek i takich tam zastanawiam sie czy moge zrobic tak, ze szeregowo z
    > rezystorem dam tranzystor MOSFET, za pomoca ktorego bede wlaczal
    > terminator programowo. Nie bedzie sie dzialo nic dziwnego?
    > Dzieki za pomoc.

    Dobra, po pierwsze, taki mosfet, to ma diodę pasożytniczą ;P... więc
    będziesz miał terminację niesymetryczną ;)... Po drugie - tranzystor
    jest włączany napięciem między bramką a źródłem... a jaki potencjał
    panuje na źródle?? Dodam, że nie masa, bo masz symetryczny sygnał... i
    moja rada - posłuchaj Pszemola, narysuj to sobie i się zastanów ;P...
    Programowo - da się, ale musisz wykorzystać element, który po pierwsze
    ma symetryczną charakterystykę po otwarciu i po zamknięciu, sterowany
    jest w sposób niezależny od napięcia na wejściach i wytrzyma
    dopuszczalny zakres napięć na RS-485 ;)... generalnie - przekaźnik albo
    klucz analogowy (o zasilaniu symetrycznym ;P)... już wiesz, czemu z
    reguły jest to zworka?? :D...

    Pozdrawiam
    Konop