  • Data: 2010-03-20 20:18:33
    Temat: Re: RS232C jako PS-2
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan PeJot napisał:

    > Zaraz, kiedyś podłączyłem po PS2 stareńkiego, 3 przyciskowego Logitecha
    > i o dziwo współczesny soft Logitecha mysz prawidłowo rozpoznał i
    > proponował nawet jakieś funkcje dla trzeciego przycisku. Czyli mysz
    > musiała się "przedstawić". Ale mogła to zrobić bez żądania ze strony peceta.

    Standard PS2 też jest przecież stareńki, z połowy lat '80. Protokół
    transmisji się nie zmienił. Podejrzewam, że myszy projektuje się po
    prostu jako tolerujące szeroki zakres napięć, więc działają z RS232
    i z PS2.

    Najstarsza mysz jaką mam w domu, wyprodukowana została gdzieś koło roku
    1985. Szeregowa. Znamienna tym, że ma przełącznik ms-mouse/genius-mouse.
    Ten drugi standard zanikł jakiś czas temu. Ma trzy przyciski. Kanciaste
    prostopadłościenne pudło z dość ostrymi (!) krawędziami. Nie próbowałem
    podłączać przez przejściówkę. A kupiona była z dołączonym oprogramowaniem,
    które pozwalało ją wykorzystać z ówczesnymi programimi DOS-owymi (zdaje
    się, że niektóre z nich nie miały nawet czegoś takiego jak menu). Jeszcze
    był program do rysowania. Zdaje się, że zapisywał pliki w sobie tylko
    znanym formacie.

    --
    Jarek