  • Data: 2010-03-21 12:02:16
    Temat: Re: RS232C jako PS-2
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan PeJot napisał:

    > A z innej beczki, może będziesz wiedział: jest mysz USB ( logitech ), w
    > komplecie przejście na PS2 i tak mysz jest podłączona. Jednak gniazdo PS
    > w pececie jest cokolwiek rozklekotane i zdarza się że przejściówka
    > wypada albo nie łączy co oznacza że trzeba uruchamiać system od nowa. Na
    > USB mysz działa, ale znowu raz na jakiś czas ginie z systemu, co jest
    > uciążliwe. Kilka różnych myszek robiło to samo, co można z tym zdziałać
    > ? Czy można by zaryzykować podłączenie tejże myszy pod RSa, gdzie
    > wtyczkę da się przykręcić ? Pamiętam że były kiedyś myszki z RS i
> [...]

    Ryzykować można, bo wartość takiej myszy jest zerowa, strata żadna.
    Wyglda na zepsutą -- to nie tak, że wszystko przez rozklekotane mysie
    gniazdko, ale zdycha ona tak samo pod USB jak i pod PS2. Chyba że
    coś jest skopane w systemie (hardware+software), bo niby czemu kilka
    różnych myszek USB wyłącza się? To nie jest normalne. Normalne jest
    natomiast, że do pracującego systemu podłącza się i odłącza kolejne
    myszy bez konieczności jego ponownego uruchamiania. Mam wrażenie, że
    każdy współczesny system tak ma (ale pewności nie mam, bo wszystkich
    nie znam).

    Teoretycznie jest tak, że dwusystemowa mysz USB/PS2 nie musi tolerować
    napięć większych od 5V obecnych w RS232. Ale wielce prawdopodobne jest,
    że wyewoluowała ona z innej dwusystemowej szeregowej myszy. Można mieć
    nadzieję, że gen tolerancji jej nie zaniknął i podłączenie do gniazdka
    DB9 jej nie zaszkodzi.

    -- Jarek

    PS
    Jeśli ten pecet ma jakąś wartość sentymentalną, to może warto przelutować
    mu gniazdko na mniej rozklekotane?