  • Data: 2010-03-20 17:59:29
    Temat: Re: RS232C jako PS-2
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan PeJot napisał:

    > Takie umcy, umcy ? :)

    No, takie sprzężenie zwrotne, do wchodzenia w trans. Ja bym raczej
    do tego wykorzystał klips na ucho z fotodiodą i oświetleniem LED.

    > Nie, to nie jest przyrząd medyczny, tylko zwykły ciśnieniomierz - 2
    > krócce, zakres parę metrów H20. Producent nazywa się OIDP Biomedical,
    > google uparcie zwraca linki do sprzętu medycznego. Z tego co *zdążyłem*
    > wyczytać w dokumentacji, ten interfejs to jest RS 232, i służy do
    > konfigurowania sprzętu ( cale H20, cale Hg, psi, mm H20 itd. ) i
    > przesyłania danych. Ale o kabelku instrukcja milczy, stąd wniosek że
    > może to jakiś standard, np. taki jak w myszkach. Ale muszę dokładnie
    > poczytać, może na ostatniej stronie będzie podane gdzie należy kabelek
> [...]

    Ale to jest *dokładnie* takie samo jak PS/2, czy tylko podobne? Podobna
    wtyczka RS-232 używana była w starym sprzęcie Apple -- do drukarek,
    modemów i sieci. Kable modemowe (z jednej strony DB-25, z drugiej okrągła
    wtyczka) były w swoim czasie dośc popularne. Może nawet mam gdzieś taki.

    Myszką nie ma co się sugerować -- tam nie ma żadnego standardu RS232,
    tylko normalny PS/2. Masa, +5V, zegar, dane i piąty styk wolny. A tu
    by musiała być *dwustronna* transmisja z użyciem Rx i Tx. Mysz, również
    szeregowa, potrzebuje transmisji tylko w jedną stronę.

    --
    Jarek