  • 11. Data: 2013-01-15 00:27:07
    Temat: Re: ROTLF
    Od: tá´Ź

    megrims wrote:

    > Nie mówcie, że unia daje pieniądze rozsądnie.

    Problem w tym, ze jak ludziom jest zbyt długo zbyt dobrze, to zaczynają
    zajmować się pierdołami i marnować pieniądze na pierdoły. W skali mikro
    widać to na przykład po ciągłym skupowaniu gadżetów i wymienianiu ich na
    nowe, a w skali makro właśnie na relokacji ślimaków, sraniu fotoradarami
    etc. Większość nie musząc martwić się specjalnie o swój byt zaczyna
    próbować myśleć i wychodzą im z tego same bzdury, a garstka cwaniaków to
    wykorzystuje.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 12. Data: 2013-01-15 00:27:28
    Od: tá´Ź

    chwdp wrote:

    > tego nie wiesz

    Wiem.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 13. Data: 2013-01-15 00:37:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 15 Jan 2013 00:13:42 +0100, megrims napisał(a):
    > Unia płaci za koszmarnie bezsensowne rzeczy. Np. w Polsce w ub. roku
    > za unijne pieniądze kupiono 6 spektrometrów masowych po 4 mln Euro
    > sztukę. Większość z nich stoi niewykorzystana. Zakupiono, bo chore
    > ambicje jakiegoś profesora wzięły górę nad rozsądkiem. Niewiele jest
    > osób w Polsce, które potrafią zrobić z tego użytek.
    > Nie mówcie, że unia daje pieniądze rozsądnie.

    No ale czekaj - profesor chyba mial jakas koncepcje uzycia tego i na tyle
    dobrze opisal, ze mu Unia pieniadze przyznala ...

    J.

  • 14. Data: 2013-01-15 00:54:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik megrims m...@i...pl ...

    > http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/poznan/slimak-b
    lokuje-budowe-obwod
    > nicy,1,5393797,region-wiadomosc.html
    >
    > GDDKiA ogłosiła właśnie przetarg na przesiedlenie rzadkiego gatunku
    > ślimaka.
    >
    > Bez jego przeprowadzki nie może ruszyć ostatni etap budowy zachodniej
    > obwodnicy Poznania.
    >
    > Monty python.

    niestety.
    To jest jeden z powodów, dlaczego nigdy nie dogonimy Europy zach. w ilości
    autostrad.
    Oni wybudowali drogi jak jeszcze takimi rzeczami się aż tak bardzo nie
    przejmowano.
    Dziś wszystko jest 50x droższe, bo trzeba takiego slimaka przenieśc poprzez
    jakąs firmęz tysiącem uprawnien, żeby ktokolwiek nie zarzucił potem, że
    jakiś slimak skończył na talerzu...

  • 15. Data: 2013-01-15 01:17:56
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 15 Jan 2013 00:37:40 +0100, J.F. napisał(a):

    > No ale czekaj - profesor chyba mial jakas koncepcje uzycia tego i na tyle
    > dobrze opisal, ze mu Unia pieniadze przyznala ...

    Jakiś program o unijnych dotacjach robili chyba Holendrzy - w naszej
    telewizji pokazywali urywki dotyczące Polski.
    Wybudowali gdzieś kilometry ekranów dźwiękochłonnych oddzielających
    autostradę od lasów i nieużytków.
    Przyznali też dofinansowanie na aquapark w miejscu gdzie nieopodal był inny
    aquapark (też chyba budowany za unijne) i oba w takiej lokalizacji że nikt
    nie korzysta.

    Skoro można robić takie rzeczy, to i można kupić spektrometry.

  • 16. Data: 2013-01-15 02:52:56
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2013-01-14, t? <t?> wrote:
    > Przecież tu nie chodzi o przyrodę, tylko o robienie kasy. Relokacja
    > ślimaków to dobry pretekst.

    Ależ właśnie o ślimaki.
    Chodzi o to, że żyjesz w kraju z bardzo twardym podejściem do ochrony
    przyrody, którego korzenie sięgają I RP.
    Przeciętne przepisy w Unii są dużo bardziej liberalne.

    Gdyby chodziło o kasę, to już dawno by po tych ślimakach jeździły
    buldożery, bo mało kto ma tyle kasy, co firmy budowlane.

    pozdrawiam,
    PK

  • 17. Data: 2013-01-15 03:05:07
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2013-01-15, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:
> [...]
    > aquapark (też chyba budowany za unijne) i oba w takiej lokalizacji że nikt

    Hint: kto naprawdę przyznaje kasę.

    Decyzje o tych dotacjach nie zapadają w Brukseli, tylko w administracji
    lokalnej (czasem żenująco niskiej: np w gabinecie starosty). No a jeśli
    taki wieśniak w krawacie decyduje o milionach, które można zabrać
    z bliżej nieokreślonego worka i wcisnąć komuś żyjącemu niedaleko, to
    czemu nie? :)

    Gdyby papierki podpisywał ktoś wysoko, to kasa byłaby wydawana
    dużo lepiej, ale nie trafiałaby do małych wiosek itp, a tam się
    naprawdę przydała.
    Tzn. ja mogę powiedzieć, że główny wkład dotacji EU w moje życie,
    to stypendium i lepszy sprzęt na studiach. Pewnie przeżyłbym bez.
    Ale dla mieszkańców pewnej wiochy, którą czasem odwiedzam, dotacje
    EU to wodociąg, asfalt i przejście w technologii rolniczej z XIX
    do XXI wieku (tzn. z konnego wozu do nowoczesnego ciągnika -
    z pominięciem Ursusów itp :)).

    > Skoro można robić takie rzeczy, to i można kupić spektrometry.

    Sprzęt naukowy jest z programów naukowych, więc nie należy go porównywać
    z aquaparkami czy fotoradarami. Naukowiec pisze zgłoszenie projektu,
    które oceniają urzędnicy i inni naukowcy. Jeśli potencjał jest, to
    kasa przychodzi. Zazwyczaj ocenia się potencjał odkryć, a nie
    użyteczność.

    Co bardzo istotne: dotacje naukowe są na 100%, więc można brać i się
    nie martwić (dotacje na infrastrukturę są zazwyczaj na 50-75%).

    pozdrawiam,
    PK

  • 18. Data: 2013-01-15 03:11:26
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2013-01-14, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > Dziś wszystko jest 50x droższe, bo trzeba takiego slimaka przenieśc poprzez
    > jakąs firmęz tysiącem uprawnien, żeby ktokolwiek nie zarzucił potem, że
    > jakiś slimak skończył na talerzu...

    Yyyy.
    Dziś też się ślimakami nie przejmują. Szalone przepisy dot. ochorony
    przyrody to naprawdę polska specjalność :).

    Przykład? Parki Narodowe. Nie wiem czy gdzieś na świecie istnieje obszar
    naturalny chroniony lepiej niż TPN :). Nawet tunelu 1000m pod kozami
    nie można wykopać, bo wszystkie wyginą (co jest doskonale widoczne
    w Alpach :]).
    Słowacy i Czesi chcieliby zrobić szybką trasę przez góry. U nas? Nie ma
    mowy :).

    Naprawdę nie ma sensu zwalać ani na "dziś" ani na Unię ani na ekologów.
    Prawo jest jakie jest. I jest takie od dawna.

    Koszty to inna kwestia. Rzeczywiście kiedyś było łatwiej i taniej.
    Autostrady w Polsce są budowane w dość wysokim standardzie, do tego
    z tymi głupimi ekranami (z których też śmieje się cała Unia).

    pozdrawiam,
    PK

  • 19. Data: 2013-01-15 03:24:41
    Od: chwdp <h...@i...yfd>

    W dniu 2013-01-15 00:27, t? pisze:

    > Wiem.

    aha, ok. a ml to terenufka.

  • 20. Data: 2013-01-15 05:35:44
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia 15 Jan 2013 02:11:26 GMT, PK napisał(a):

    > Szalone przepisy dot. ochorony
    > przyrody to naprawdę polska specjalność :).

    Dzieki tym szalonym przepisom mamy chyba jako jedyni w tej czesci swiata
    zwiekszajaca sie powierzchnie lasow i najwieksze w EU populacje dziiej
    zwierzyny grubej i drobnej. Mozna tez znalezc u nas ptaki niewidywane juz
    od wielu lat zachodzie.

    Jak slucham i czytam o zapedach typowego przedstawiciela polskiego
    spoleczenstwa, to zaczynam czuc sympatie dla czubkow przypinajacych sie do
    drzew. Zabetonowac, wyasfaltowac, wyprostowac, uregulowac i z czystej
    zlosliwosci zniszczyc. Chlop zywemu nie przepusci.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio