  • Data: 2013-01-19 14:06:30
    Temat: Re: ROTLF
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości grup dyskusyjnych:1...@b...poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w
    > poprzednim odcinku co następuje:

    > Widzę, że dla kolegi wszystko musi być literalnie,

    Musi nie musi, ale jak ma być zrozumiale, to wypadałoby pisać zgodnie ze
    znaczeniem słów których się używa.
    Albo przynajmniej nie wypierać się później użycia niezbyt fortunnego
    sformułowania, szczególnie, że na nic ważnego to nie wpływa.

    > na szczęście język
    > trochębogatszy od Twojej wyobraźni.
    >
    > Przykładowo: cały Poznań świętuje Nowy Rok nie oznacza, że NR świętują
    > ulice, budynki i miejskie szalety. Oznacza, że świętują poznaniacy.

    Jasne.
    Ale jak napiszesz, że część Poznania świętuje otwarcie nowej ulicy, to każdy
    normalny zrozumie to tak, że świętuje jedna czy kilka dzielnic, ale nie
    wszystkie.