  • Data: 2009-11-24 22:21:58
    Temat: Re: RAW + GIMP
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "XX YY" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    news:9926e365-bc49-4798-ab32-e652d7bb5bf4@e7g2000vbi
    .googlegroups.com...

    : mnie osobiscie zawsze zastanawialo , dlaczego konstruktorzy wpadli na
    : tak niepotrzebna rzecz jak zapis raw i jpg

    : wystarczy zapisac wylacznie raw a jesli to konieczne to fotograf
    : moglby dac polecenie przeliczenia raw do jpg bezposrednio w
    : aparacie juz po zrobieniu zdjec. Jpg mogby byc zapisany na karcie
    : albo tez transferowany na zewnatrz.

    Za przeproszeniem głupi jesteś -- trzeba było opatentować ten pomysł.
    IMO doskonały! Szybkość aparatu by wzrosła. :) Co więcej -- można by
    wstawić prosty w obsłudze program pod słynne systemy komputerowe
    (Winzgroz czy Linuks) i dać możliwość szybkiego (nie zawsze komputer
    da szybciej wyniki, ale zazwyczaj tak) zamieniania RAWek w JotPeGi. :)
    Algorytmy zamiany już są -- wystarczyłoby je jedynie zaimplementować
    pod ,,zwykły'' komputer.

    : moznaby dokonac wowczas przed przeliczeniem do jpg nastawy parametrow
    : obrazu jak ostrosc , WB i wszytsko inne.

    : w tej chwili nastawy te sa robiony przed zdjeciem i jesli cos nie tak
    : to zapisany jpg jest d.d.

    Czyli IMO w 99% -- bo u mnie zawsze BW jest dp. :)
    Co więcej -- nie wiem, jak go ustawić poprawnie.
    Najłatwiej w ciemnym pokoju chlasnąć fleszem. ;)

    : gdyby dokonywac konwerji z raw do jpg na zyczenie fotografa , wowczas
    : moznaby dokonac dowolnych nastawien , a wiec uniknac ew. bledow w jpg

    I zazwyczaj tak się robi, ale zdjęcie po zdjęciu. :)
    IMO słusznie -- w czasie konwertowania RAWki do JotPeGa ogląda się starannie zdjęcie.

    Gorzej, jeśli zdjęcie trzeba poprawić po jakimś czasie, gdy opadną
    emocje z nim związane, gdy już nie chce się patrzeć na to zdjęcie...

    Ja akurat mam wyciąć drzewa ;) (listewki) z kilku fotek... Z białego tła...
    Czynność prosta, ale jakoś się nie chce, bo zdjęcia już obejrzane aż nazbyt
    dokładnie. :)
    (bo to zdjęcia z niedzieli, a już jest prawie środa) Na dodatek trzeba przebootować
    komputer...

    : dziwie sie ze na to nikt nie wpadl.
    : szybciej , latwiej wygodniej , wiecej mozliwosci.

    -=-

    Ja bym wywalił z aparatu JPG, programy tematyczne i styki w sankach fleszy.
    Wstawiłbym natomiast możliwość układania własnego algorytmu doboru ekspozycji. :)
    (łącznie rzecz jasna z możliwością doboru czułości)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'