  • 21. Data: 2009-07-13 20:33:44
    Temat: Re: RAID - fajne, ale.. wkurza!
    Od: "ChOpLaCz" <c...@g...pl>

    > Teoretycznie RAIDa nie mozna wylaczac w BIOSie, bo musisz wtedy od nowa
    > konfiguracje macierzy ustawiac...

    A rozumiem.
    O to mi chodziło.
    ---

    > Mozesz za to (teoretycznie) odlaczyc zasilanie jednego z dyskow - wtedy
    > nic sie nie bedzie odbudowywac...

    No, ale to rozgrzebany komp na biurku.
    Troszke lipa.
    ---

    > Tylko pytanie, czy ten RAID wtedy ma sens :)

    Hehe... no nie ma.
    Tak jak bezsensowna jest praca na 10% powera
    i przy "terkoczacych" dyskach RAID po wywrotce.
    ---

    > Tak jak wczesniej pisali - tu nie powinienes brac sie za maskowanie
    > skutkow (zonglowanie RAIDem), tylko za prawdziwa przyczyne problemow :)

    Chyba nie ma wyjscia. ;)
    Dzieki.
    pozdr

  • 22. Data: 2009-07-14 10:50:41
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ChOpLaCz wrote:
> [...]
    > :) ktory trwa wieki. Komp chodzi - owszem - ale na ... 10%. Zamula a
    > reszte w tle mielą twardziele.
    > Przyznam, ze nie pieszcze sie zbytnio i o ile staram sie OS utrzymac
    > sterylnie i nie instalowac byle czego, o tyle sama eksploatacja kompa
    > jest raczej malo delikatna. Startujace na pniu - poczta, winamp,
    > miranda, word, exel, widgety, opluginowany do bolu firefox (odpalanie
    > 20 zakladak rownoczesnie - to norma) powoduje, ze czasami system sie
    > wykrzaczy i... jakos niespecjalnie mi sie usmiecha godzenie sie z
    > zamulonym kompem na najblizsze 3, 4 godziny ;(.

    komputer jest do dupy, jak ci się krzaczy raz dziennie. U mnie Win Xp
    potrafi czasem chodzić kilkanaście dni bez przerwy a też mam go strasznie
    opluginowany i kupę szajsu uruchamiam.

    ktos by napisał że masz słaby zasilacz albo piracką windę ;-)

  • 23. Data: 2009-07-15 20:00:41
    Od: "ChOpLaCz" <c...@g...pl>

    > Tak jak wczesniej pisali - tu nie powinienes brac sie za maskowanie
    > skutkow
    > (zonglowanie RAIDem), tylko za prawdziwa przyczyne problemow :)

    Po poswieceniu kilku chwil - wnioski.

    Winne są najprawdopodobniej config lub sterownik do sieciowki.
    Winy nie ponosi soft (wykrzacza sie bez roznicy - FF, IE, Opera
    czy inne Safari). Do tego wywrotka nastepuje przy protokole http
    (chyba). Odpalone komunikatory, mail, winamp z radiem online,
    excelami, wordami i i 500MB PSD obrabiantym pod shopem
    przez caly dzien - system stabilny jak skala. Jeden klik w przegladarke
    i... loteria. Czasami przy wybraniu pojedynczej www BS ;(.

    pozdrawiam

  • 24. Data: 2009-07-15 21:08:29
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik "ChOpLaCz" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przez caly dzien - system stabilny jak skala. Jeden klik w przegladarke
    > i... loteria. Czasami przy wybraniu pojedynczej www BS ;(.

    No ale jak masz BSODa, to napisz co pisze...

    Pozdrawiam
    Michal

  • 25. Data: 2009-07-16 05:02:36
    Od: "ChOpLaCz" <c...@o...pl>

    Same numerki BS sie zmianiaja, ale bija najczesciej w biblioteki
    httpfilt.dll albo ftpfilt.dll

    pozdrawiam

  • 26. Data: 2009-07-16 07:39:38
    Od: "ChOpLaCz" <c...@o...pl>

    Nie chce chwalic dnia przed zachodem slonca
    ale wyglada mi to na wywrotki spowodowane
    darmowym softem (czekam na pro wersje dla
    swojego kompa) typu outpost/avast.

    Wylaczylem i komp - poki co - stabilny.
    Sprawdze i bede informowal, jak sie sprawy maja.

    pozdr

  • 27. Data: 2009-07-20 17:33:04
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 13.07.2009 12:32, ChOpLaCz pisze:
    > raczej malo delikatna. Startujace na pniu - poczta, winamp, miranda, word,
    > exel, widgety, opluginowany do bolu firefox (odpalanie 20 zakladak
    > rownoczesnie - to norma) powoduje, ze czasami system sie wykrzaczy i...

    System nie ma prawa się wykrzaczyć z powodu aplikacji.

    > W takim ukladzie RAID staje sie mocno irytujacy.

    Bo zastosowanie w Twoim przypadku RAIDu przypomina leczenie
    poważnej choroby samą aspiryną. Trochę pomoże, ale to nie
    jest rozwiązanie.

    > Zwiecha raz dziennie, czy na dwa dni sie zdarzy.

    System ma może prawo się zawiesić raz na kilkanaście dni,
    biorąc pod uwagę marną jakość sterowników urządzeń na ryn-
    ku konsumenckim. Ale raz na dwa dni to *patologia*.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 28. Data: 2009-07-20 19:34:10
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Radosław Sokół pisze:

    > System ma może prawo się zawiesić raz na kilkanaście dni,
    > biorąc pod uwagę marną jakość sterowników urządzeń na ryn-
    > ku konsumenckim. Ale raz na dwa dni to *patologia*.

    Mnie się nie zawieszał, ani ten w starym IBM-ie, ani nie zawiesza się w
    tym Compaq Presario.
    No, ale ja swój system pielęgnuję :-)

    --
    animka

  • 29. Data: 2009-07-20 19:50:29
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 20.07.2009 21:34, Animka pisze:
    > Mnie się nie zawieszał, ani ten w starym IBM-ie, ani nie zawiesza się w
    > tym Compaq Presario.
    > No, ale ja swój system pielęgnuję :-)

    Aż się boję spytać jak ;)

    Ale jakbyś zainstalowała w tym wypielęgnowanym systemie
    choćby kartę TV z programem obsługi mającym wyciek pamięci
    w trybie jądra systemu, to i tak byś widziała śliczny
    niebieski ekranik co kilka dni ciągłej pracy.

    Pisanie programów obsługi urządzeń niestety nie jest łatwe,
    firmy wydają na to coraz mniej, a na rynku jest coraz wię-
    cej niedouczonych programistów. Wniosek z tych trzech infor-
    macji składowych jest raczej prosty.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 30. Data: 2009-07-20 21:39:46
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Radosław Sokół pisze:

> [...]
    > firmy wydają na to coraz mniej, a na rynku jest coraz wię-
    > cej niedouczonych programistów. Wniosek z tych trzech infor-

    O tym właśnie myślałam. Mam chyba dopasowane sterowniki i sprzęt się nie
    gryzie, dlatego system się nie zawiesza.

    --
    animka