  • Data: 2009-10-12 10:20:33
    Temat: Re: /RAID 0/ Dodatkowy dysk na system?
    Od: "Alfer_z_pracy" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    OMSON napisał:
    > Czyli dla kolegi Raid 0 mija sie z celem (on chce robić magazyn plików a
    > nie sądzę, żeby były wśród nich przynajmniej takie pow. 1GB).

    Nie wiem czy się dobrze wyraziłem z tym "magazynem". Obecnie na starszym
    komputerze sytuację jest taka:
    # 1 dysk "C" = Windows, Program Files itd. = powiedzmy jakieś 20 GB to
    wszystko ma, jak to w Windowsach
    # 2 dysk "D" = pliki projektów, zdjęcia, jakieś filmy, Excele, Wordy, no po
    prostu wszelakie dane do obrabiania / oglądania / korzystania. Te wszystkie
    pliki zajmują koło 500 GB. Są tu zarówno pliki kobylaste (czyli pliki
    filmów, czy założonych projektów graficznych) jak i pierdułeczki w rodzaju
    kilkumegowych zdjęć czy dokumentów Worda powiedzmy. Pliki z wczoraj jak i
    jakieś stare archiwalne sprzed 10 lat. Ten dysk dodatkowo jest bekapowany na
    oddzielny, zewnętrzny dysk.

    I chodzi mi o to czy przy składaniu nowego komputera warto zrobić dokładnie
    taki sam układ, z tą jedną jedyną różnicą że ten jeden większy dysk "D"
    będzie zrobiony z 2 dysków jako RAID 0. Bekap tak jak poprzednio będzie
    robiony na dysku zewnętrznym.

    Pzdr
    A.