  • Data: 2009-10-12 12:20:57
    Temat: Re: /RAID 0/ Dodatkowy dysk na system?
    Od: OMSON <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Alfer_z_pracy pisze:

    > Wielkie dzięki za sugestie.

    Nie ma za co. :) Mnie swego czasu również korcił Raid 0 (jeszcze przy
    obecnie tak niskich cenach za dysk) ale odpuściłem to sobie - po
    pierwsze zajmuje sie głownie home recording'iem a nie obróbka video a
    moje doświadczenia graficzne co jakiś czas sprowadzają sie do obróbki
    paru RAW'ów w Photoshopie... :)

    Zdecydowałem sie na układ dysków podobny do tego jaki Ci zasugerowałem
    tj. Raptor 36GB (jedna partycja primary NTFS) na system i swap, seagate
    250GB serii 7200.8 na 'magazyn' i tempy oraz drugi swap (1 partycja
    primary 220GB druga primary FAT32 na ukryte backupy wersji OS'a). Do
    zewnetrznego backup'owania uzywam adaptera Unitek Y-103 (SATA/IDE-->USB)
    i paru dysków SATA i PATA 80GB (jakieś Samsung'i , seagate'y). Dział mi
    to bardzo fajnie i jestem zadowolony ( w razie lipy przywracam system z
    calym softem z backupu a dane są nietknięte). Te zewnetrzne dyski sa
    tylko dla trzymania tylko wazniejszych danych, które wole zabezpieczyć
    przed utratą.

    Pzdr, OMSON