    From: "R09" <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Q6600 kusi mnie, kupić czy nie kupić...?
    Date: Sun, 27 Jun 2010 22:15:11 +0200

    "Jan" <k...@g...com> wrote in message
    news:08017ad0-d3a5-4581-9365-7c58fbb97042@u7g2000yqm
    .googlegroups.com...
    >Witam. Aktualnie używam następującego zestawu kupionego poprzez znany
    >serwis aukcyjny dokladnie w kwietniu 2009 roku:
    CPU E4500 Intel 2.200 Mhz
    Pamięć Geil Ultra 2 x 1 GB
    Graficzna karta: Palit Geforce 8600gt
    ..

    Co radzicie, warto sprzedać mojego za ok. 150 PLN dołożyć następne 150
    PLN i kupić używanego Q6600? Bo zdaję sobie sprawę, iż za rok za
    mojego aktualnego nie wezmę więcej niż 75 PLN pewnie...? Wyczytałem
    też iż do tego q6600 lepiej mieć więcej niż 2 Gb ramu. To prawda?

    >Proszę o opinie i komentarze i serdecznie za nie dziękuję.

    Proszę bardzo

    Wszystko zależy, co robisz na kompie. Ja akurat mam 2 komputery z
    wymienionymi wyżej procesorami.
    Przy korzystaniu z edytorów tekstu, internetu, nie ma znaczenia na którym
    pracuję.
    Quad szybciej renderuje materiał wideo, jest szybszy w programach
    graficznych ale i tak, jeżeli chodzi np.
    o obróbkę wideo to prawdziwego kopa dała mi dopiero technologia CUDA (którą
    zdaje się też ma Twoja karta).
    W sumie i tak wolę pracować na laptopie, bo jest mobilny i używam go
    gdziekolwiek, kiedy mam okazję
    i te zalety przedkładam często nad szybkość obliczeń.
    Co do komputera stacjonarnego to zamiast zmiany procesora postawiłem na
    bezpieczeństwo danych (głównie filmy i fotki)
    i zainwestowałem w budowę RAID.
    Co do pracy z 2 i 3 Giga RAMu to nie zauważyłem różnicy.
    Pozdrawiam
    W.K.