    From: "slawek" <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Python jezykiem numer jeden
    Date: Sat, 12 Jul 2014 13:07:36 +0200

    Użytkownik "Roman W" napisał w wiadomości grup
    view.co.uk...

    >Super, ale z tego nie wynika ze "jeżeli ktoś chce robić coś "poważnego" w
    >Pythonie, to powinien od razu dokupić sobie 999 komputerów do każdego
    >jednego jaki ma... oraz uświadomić sobie że będzie zużywał 1000 więcej
    >energii elektrycznej."

    Zajrzyj sobie do http://benchmarksgame.alioth.debian.org/

    Z tego co tam jest wynika iż (przy obliczaniu normy spektralnej) Python
    potrzebuje ponad 200 sekund na to co w C++ trwa 2 sekundy. Inne testy dają
    podobne rezultaty: Python działa nawet do 1000x wolniej niż C.

    Nie wierzyłbym, ale sam kiedyś napisałem jakiś program w C i w Pythonie -
    program w Pythonie był 1000 razy wolniejszy niż w C.

    Nie twierdzę, że Python jest nieprzydatny. Twierdzę jedynie że programy w
    Pythonie zwykle działają dużo wolniej niż ich odpowiedniki napisane w innych
    językach programowania.

    Więc do "poważnych" (real time, mission critical, massive parallel, number
    crunchning, FPP video game) zastosowań może być mniej przydatne. Chyba że
    właśnie kupi się te 999 komputerów więcej. Wtedy wszystko będzie spoko.