  • Data: 2014-07-15 08:16:58
    Temat: Re: Python jezykiem numer jeden
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 15/07/2014 00:58, slawek wrote:
    > Użytkownik "Andrzej Jarzabek" napisał w wiadomości grup

    > Kiedyś do wszystkiego wystarczyć musiał księgowy i zwykłe liczydło,
    > takie druciki z koralikami.

    Ale pewnie i obliczenia wynikające z przepisów były prostsze. Ale OK,
    powiedzmy, że dla 20 tysięcznej korporacji możnaby obliczyć wszystkie
    wypłaty, podatki, zusy itd. liczydłem. Nadal zastosowanie komputera ma
    sens, bo wychodzi taniej (czas księgowego kosztuje, pomyłki księgowego
    mogą bardzo kosztować). Natomiast zastosowanie "szybszego" języka
    niekoniecznie ma sens - różnica w czasie obliczeń jest bez znaczenia, bo
    tak czy inaczej całość generuje się w kilka sekund i róznice w kosztach
    są infitezymalne.

    > Ale jeżeli uważasz, że Kadry-Płace-Magazyn (gumowych szlauchów i
    > kaloszy) to szczyt twoich ambicji, to chyba jest mi ciebie żal.

    Co moje ambicje mają do rzeczy? Takie programy są potrzebne, ktoś
    zapłaci, żeby je zrobić. Zapewne nie mi, ale za odpowiednią stawkę mogę
    to zrobić, choćby i w Pythonie (chociaż nie znam Pythona).

    > I dlatego programy to automatycznego lądowania, oprogramowanie
    > rozruszników serca, ABS, obrabiarki CNC, kodeki wideo i gry FPP piszmy
    > w Pythonie. Urrra!

    A potrafisz napisać tak, żeby działały zgodnie z wymaganiami?