  • 21. Data: 2016-08-04 11:53:35
    Temat: Re: Pytanko dotyczące C/C++
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    s...@g...com <s...@g...com> napisał(a):
    > Otóż mam takie odruchowe wrażenie, ale wolę się upewnić. Piszesz, że
    > należy trymać gwiazdki przy zmiennych. Należy, czy trzeba? Przepraszam,
    > moje pytania mogą wydawać się irytujące, ale pytam zupełnie serio. Różne
    > "ciekawe" historie przytrafialy mi się z wszelakimi narzędziami
    > programistycznymi zarówno w hard i soft.

    Spacje przy gwiazdkach nie mają znaczenia dla kompilatora. Natomiast w
    przypadku
    int *a, b;
    lepiej nie robić odstępu po gwiazdce, bo dzięki temu lepiej widać, że a
    będzie wskaźnikiem, a b nie. To tylko pomoc dla programisty i chyba nie ma
    innych przypadków gdzie położenie gwiazdki coś zmienia.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 22. Data: 2016-08-04 12:01:44
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    s...@g...com <s...@g...com> napisał(a):
    > Dam ci radę: Przestań udzielać rad.

    Naprawdę byłoby prościej, gdybyś sam się do dwóch prostych rad zastosował:
    - mniej emocji i wulgaryzmów, więcej merytoryki
    - jak pytasz o C/C++, to nie wrzucaj filozoficznych rozważań o Pascalu albo
    co myślisz o składni C. Kogo to interesuje? To nawet nie jest grupa
    programistyczna.

    O tym, że nie lubisz składni C informowałeś już grupę wielokrotnie. Zamiast
    jednak jako tako poznać w końcu to nieszczęsne C, to ciągle narzekasz na
    jakieś pierdoły zamiast lepiej poznać filozofię tego języka. A potem się
    dziwisz, jak ktoś Ci napisze że programowanie nie jest dla Ciebie...

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 23. Data: 2016-08-04 12:33:55
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    ps.com...

    > Nie wiem gdzie zyskujemy na czytelności..

    Serio nie widzisz różnicy w czytelności?
    Patrząc na wszystkie deklaracje w taki sposób:
    typ coś1, coś2, coś3...
    i wszystkie coś-e muszą mieć typ równy typ.
    Jak masz napisane:
    int *a, b;
    To od razu widzisz, że zarówno *a jak i b są typu int.
    A jak napiszesz:
    int* a, b;
    to możesz myśleć, że zarówno a jak i b są typu int*, co nie jest prawdą.
    Dlatego pierwszy zapis jest czytelniejszy, choć oba poprawne.

    Ja piszę tak, aby nie mieć nigdy takich wątpliwości. Jak nie jestem na 100%
    pewien, jak co kompilator zinterpretuje, to nie stosuję takiego zapisu.
    Moje deklaracje wyglądają np. tak:
    int i,j,m,n,c;
    int *p;
    int *s;
    int t[10];
    Kiedyś jak na całym ekranie mieściło się 25 linijek, a w środowisku typu
    Turbo C++ okienko dla źródła miało jeszcze mniej to takie marnowanie linijek
    mogło boleć, ale to już dawno za nami.
    Poza tym mało kiedy funkcja ma tyle zmiennych.

    > Gwiazdka w lewo, prawo, pośrodku, znaki zapytania gdziebądź, wykrzykniki
    > itd, itp..
    > Nosz kurwa, wolę w assemblerze mov a,b - przynajmniej wiadomo o co chodzi.

    Nigdy nie pisałem w assemblerze, ale czy "mov a, b" nie zadziała tak samo
    jak "mov a ,b"?
    Jeśli tak to zapytam: Dlaczego odmawiasz * prawa do takiego samego
    zachowania się jak , ?

    Wydaje mi się, że dawniej wszystkie deklaracje musiały być na początku bloku
    funkcji (a może każdego bloku). Możliwość deklaracji typu for(int
    i=0;i<10;i++) została wprowadzona dla wygody programistów, ale nie ma
    przymusu.
    P.G.

  • 24. Data: 2016-08-04 13:19:13
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-08-04 08:41, Ghost wrote:
    > int *a, b;
    > int* a, b;
    > też są równoważne, ale z drugiej ktoś niedoświadczony (choć
    > niekoniecznie) mógłby wywnioskować, że obie zmienne to wskaźniki.

    Dlatego istnieją coding standardy, niektóre w sposób automatyczny
    sprawdzane. Zazwyczaj istnieje jawny zakaz deklaracji po przecinku.
    C/C++ to język o niezwykłych mozliwościach i miliardzie błedów do
    popełnienia. Coding standardy zazwyczaj bazują na doświadczeniu zespołu
    z takimi błedami i warto się rozejrzeć jak inni to robią.

  • 25. Data: 2016-08-04 13:26:54
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Należy, czy trzeba?

    Należy z powodu głupich odruchów. Ale nie ma obowiązku

  • 26. Data: 2016-08-04 13:28:48
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    W dniu czwartek, 4 sierpnia 2016 10:42:55 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    > Jeżeli takie wnioski wyciągasz na podstawie mojego zdania dotyczącego
    > czytelności żródła

    tak

  • 27. Data: 2016-08-04 18:05:54
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 4 Aug 2016 02:26:14 -0700 (PDT), s...@g...com wrote:
    > Dam ci radę: Przestań udzielać rad.

    Akurat miał rację, z Twoich komentarzy faktycznie można wyciągać taki
    wniosek. Spróbuj zająć się czymś innym, myślę że jest sporo innych
    zajęć, które nie będą w Tobie wywoływać tyle frustracji.

    --
    Marek

  • 28. Data: 2016-08-05 11:05:19
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" napisał w wiadomości grup

    s...@g...com <s...@g...com> napisał(a):

> [...]
    >będzie wskaźnikiem, a b nie. To tylko pomoc dla programisty i chyba nie ma
    >innych przypadków gdzie położenie gwiazdki coś zmienia.

    W c? Np. w przypadku dzielenia.

  • 29. Data: 2016-08-05 19:19:37
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    > W c? Np. w przypadku dzielenia.

    Poproszę przykład.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 30. Data: 2016-08-05 20:25:12
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" napisał w wiadomości grup

    >Poproszę przykład.

    dla deklaracji
    int *y;

    a=4 /* y;