eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPytanie teoretyczneRe: Pytanie teoretyczne
  • Data: 2017-06-20 18:33:02
    Temat: Re: Pytanie teoretyczne
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 20.06.2017 o 12:39, Zenek Kapelinder pisze:
    > To byl zawor odcinajacy przeplyw paliwa przez dysze wolnych obrotow po wylaczeniu
    zaplonu.
    >
    Zawór hamowania silnikiem (ZHS) współpracuje z urządzeniem biegu
    jałowego. Układ ZHS sterowany jest podciśnieniem panującym w przelocie
    gaźnika. Popularny układ składa się z membrany, w której z jednej strony
    panuje ciśnienie atmosferyczne, a druga strona połączona jest z
    przelotem gaźnika. Przy zamkniętej przepustnicy urządzenie biegu
    jałowego zapewnia dostarczanie do cylindrów mieszanki w ilości
    wystarczającej do utrzymania wolnych obrotów silnika. Zawór ZHS jest
    otwarty ponieważ podciśnienie panujące w przelocie gaźnika jest zbyt
    małe aby ugiąć membranę zaworu. W przypadku kiedy kierujący pojazdem
    hamuje silnikiem, czyli kiedy podczas jazdy samochodem przy włączonym
    biegu zamyka przepustnicę gaźnika, podciśnienie przekracza znacznie
    podciśnienie panujące w przelocie podczas pracy na biegu jałowym. ZHS
    powoduje przymknięcie układu biegu jałowego. Gdy obroty silnika zmaleją
    do obrotów biegu jałowego różnica podciśnienia i ciśnienia
    atmosferycznego maleje do wartości, przy której membrana ZHS ponownie
    otwiera układ biegu jałowego pozwalający utrzymać wolne obroty silnika.

    Shrek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: