  • 21. Data: 2014-11-07 14:04:04
    Temat: Re: Pytanie odnośnie policji
    Od: p...@g...com

    podrobiona polisa to banał :-) znajomy miał w Hamburgu stłuczkę z tureckim, oba auta
    na niemieckich blachach, on starym peugeotem 407, turecki paroletnie BMW 5 ... dostał
    strzała w tył na skrzyżowaniu, tamten chyba się zagapił, nocna pora, ani żywego
    ducha, szkody minimalne bo miał hak ale BMW trochę oberwało, przyjął 100 ojro po czym
    pojechał do domu świętować niespodziewany podarunek ... po paru dniach zonk, dzwonią
    z ubezpieczalni z ryjem ze nie zgłosił szkody ze swojego Haftpflicht (OC) okazało się
    ze turecki załatwił naocznego świadka, który to widział jak Peugeot cofa i uderza w
    BMW oraz ekspertyzę rzeczoznawcy, która potwierdzała przebieg zdarzenia na podstawie
    oględzin BMW ... dupsko uratował mu monitoring z pobliskiego hotelu, który
    zarejestrował przebieg zdarzenia ...

    oczywiście w 99% przypadków wzywanie policji nie jest konieczne ale któż chciałby się
    znaleźć w tym pozostałym procencie ?

    a na deser zagadka:
    jakie szkody potrafi wygenerować przytarcie 2 elementów nadkola ? (kraj Niemcy,
    samochód średniej klasy np. Ford, wiek auta ~ 3-5 lat, naprawa w ASO)
    a)1000
    b)2000
    c)3000
    *wszystkie kwoty w ojro, nagrody nie przewidziano

  • 22. Data: 2014-11-07 14:36:17
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Maciek "Babcia" Dobosz b...@j...org.pl ...

    > Jedną z danych podawanych przez terminale w radiowozach - ten który
    > padł w zeszłym miesiącu malowniczo na parę dni - jest między innym
    > status OC sprawdzany w UFG. O ile sprawdzają dane auta to jest to też
    > sprawdzane z automatu. Brak jest natychmiast sygnalizowany

    No i to samo mozesz sprawdzic sam...

    > Ale czemu mam sprawdzać na miejscu kolizji?

    Dla własnej wygody.

    > To czy sprawca ma ważne
    > prawo jazdy, samochód nie kradziony a on sam trzeźwy też mam sprawdzać
    > w sieci?

    A po co, skoro masz OC sprawcy?

    > Plus byłby taki że jakbym wezwał policję to od ręki by się sprawcą
    > zajęła. I to oni by się bujali z podrobioną polisą. Nie mój
    > ubezpieczyciel bo by tylko dostał info że strona jest UFG. Warsztat by
    > nie czekał na kasę Ja nie musiałbym wyjaśniać sprawy u nich plus nie
    > byłbym wzywany na przesłuchanie.

    I pewnie w tej 1 sytucji na 100 miałbys troche łatwiej.
    A pozostałe 99 na 100 marnowałoby niepotrzebnie czas swój i policji, o
    wystawionych mandatach nie wspominając.

  • 23. Data: 2014-11-07 14:36:18
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Maciek "Babcia" Dobosz b...@j...org.pl ...

    > Kontroluje polisę czy ma ją kierujący. Sprawdza czy samochód nie
    > kradziony, poszukiwany etc. Dostaje wtedy info ze swojego systemu że
    > polisa nieważna. I jest problem bo papierek twierdzi co innego niż baza
    > danych. Jest podstawa do dokładniejszego przyjrzenia się sprawie.

    sadzisz ze maja jakies dokładniejsze dane niz to co jest dostepne na
    stronie internetowej?

    > I wbrew mniemaniu niektórych policja to sprawdza na bieżąco. Mój Ojciec
    > w 2012 roku dostał 50PLN mandatu za brak przy sobie polisy do
    > przyczepki z którą się toczył. Gdyby w ogóle nie miał ubezpieczenia to
    > przyczepka wyłączona z ruchu, wyższy mandat i karna opłata dla IFG.

    znaczy sprawdzili ze ma polise i dali mandat za brak dokumentu?
    Bo jask mnie ostatnio łyknęli za brak dokumentów to musiałem im dowieźć.

    > Komplikować? Raczej upraszczać bo uniknąłbym szarpaniny z
    > ubezpieczycielem i wizyty na komendzie w celu przesłuchania w
    > charakterze świadka,

    No niby. ale komplikowac bo:
    - trzeba czekac, czesto kilka godzin.
    - trzeba liczyc sie z faktem, ze jak ty komplikujesz innym to inni tobie,
    wiec jak kiedys walniesz, to tez wezwa policje i zapłacisz.

  • 24. Data: 2014-11-07 14:36:19
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Maciek "Babcia" Dobosz b...@j...org.pl ...

    > Oczywiście. Tyle że trudno zweryfikować uczestnikowi przy stłuczce czy
    > wszystkie dokumenty drugiej strony są w porządku.

    Bo?

  • 25. Data: 2014-11-07 14:45:54
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budzik wrote:

    > Użytkownik Maciek "Babcia" Dobosz b...@j...org.pl ...

    > Bo?

    a wiesz jak wyglądają potwierdzenia OC wszystkich towarzystw
    ubezpieczeniowych?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 26. Data: 2014-11-07 14:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik p...@g...com ...

> [...]
    >
    > oczywiście w 99% przypadków wzywanie policji nie jest konieczne ale
    > któż chciałby się znaleźć w tym pozostałym procencie ?

    Było spisać oświadczenie.
    To ze nie wzywamy policji nie oznacza, ze nie spisujemy co się stało i jak
    się stało.

    Znając ASO - dowolnie wysoką. :)

  • 27. Data: 2014-11-07 15:39:01
    Od: p...@g...com

    jest na sali ktoś, kto wziął kasę do kieszeni i spisał oświadczenie ? śmiało ręka w
    gore :-)

    ano wyszło te 3k ojro ... rzeczoznawca, dwa elementy do lakierowania, demontaż -
    montaż, zastępcze auto na 3 dni

    P.

  • 28. Data: 2014-11-07 16:16:06
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > jest na sali ktoś, kto wziął kasę do kieszeni i spisał oświadczenie ?
    > śmiało ręka w gore :-)

    Jak miałem nastoletnie autko do jeżdżenia po mieście to dwa razy mi się
    zdarzyło, że ktoś mnie przytarł (raz gość się zagapił i wjechał mi w tył, a
    drugim razem ktoś na parkingu wycofał w mój bok). Za każdym razem umówiłem
    się tak że spisujemy oświadczenie jadę do warsztatu na oględziny czy coś
    jeszcze jest do zrobienia czy tylko blacharka i jeśli nic poważnego to
    załatwiamy to bez ubezpieczycieli.

    W pierwszym przypadku okazało się że zderzak wziął siłę na siebie i
    poodpryskiwała od niego farba, ale poza tym wszystko ok, z drugim razem
    okazało się że drzwi lekko wgniecione i mocno porysowane, ale zamykają się
    normalnie więc zadzwoniłem do sprawców i umówiłem się na spotkanie. Dali mi
    po 250zł, podarliśmy oświadczenia i statystyki są czyste.

    Ja za każdym razem autko umyłem, odtłuściłem i polakierowałem we własnym
    zakresie. Nie widziałem powodu by bogacić się na cudzym nieszczęściu i
    chcieć od nich więcej ani tym bardziej by psuć im statystyki u
    ubezpieczycieli.

    Sam niestety raz trafiłem na formalistę i gdy w korku zatrzymałem się na
    jego zderzaku (nawet nie było pęknięcia tylko czarny ślad od mojej gumy) to
    wezwał policję i nie zgodził się na rozliczenie bez ubezpieczyciela (a
    proponowałem 1200 (co wedle blacharza starczyłoby na zderzak + lakierowanie
    podczas gdy wystarczyłoby samo lakierowanie) i niestety przez szkodę
    wartości paru stów straciłem zniżki warte więcej :-(

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 29. Data: 2014-11-07 16:49:45
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@s...spam.spam.com> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:m3gm13$5ul$...@n...news.atman.pl...
    > Mam takie pytanie odnośnie policji -
    >
    > załóżmy, że doszło do kolizji bez wypadku a ja jestem poszkodowanym.
    > Dzwonię na policję i zgłaszam zdarzenie, ale nim policja przyjeżdża
    > dogaduję się ze sprawcą na polubowne załatwienie sprawy. Czy wtedy
    > istnieje możliwość telefonicznego odwołania wezwania policji, czy muszą
    > już przyjechać i wystawić mandat?

    Można nawet podziękować za wizytę dopiero gdy już dojadą.
    Z reguły nie chce im się nic pisać, gdy nie ma takiej potrzeby.

  • 30. Data: 2014-11-07 16:51:01
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" <b...@j...org.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:20141107093530.6edcafb4@babcia-workstat
    ion...

> [...]
    > w stojące na parkingu auto kobitka. Napisała oświadczenie, ja do
    > swojego ubezpieczyciela, warsztat, naprawa. I po dwóch miesiącach
    > informacja z warsztatu że nie dostali kasy od ubezpieczyciela i ten
    > znów sugeruje bym to robił ze swojego AC. Bo okazało że ubezpieczenie
    > które mi przedstawiła było przerobione a nowe wykupiła w dzień
    > kolizji ale już po niej. Okazało się że przyjechała zarejestrować
    > kupione tego właśnie dnia a taka polisę otrzymał od poprzedniego
    > właściciela. Sprawę prowadzi w tej chwili policja (podrobiona polisa) i

    A co by Ci to zmieniło w sytuacji, zwłaszcza tej drugiej?