  • 1. Data: 2010-03-18 15:47:04
    Temat: Pytanie o układ AD9852, czyli generator DDS
    Od: "Robbo" <n...@y...com>

    Witam,

    Chciałem prosić o odpowiedź na dwa pytania dotyczące
    układu AD9852:
    1. Czy za pomocą tego układu mogę wytworzyć
    sinusoidę/prostokąt o amplitudzie, którą ustalę przesyłając
    odpowiednią wartość do układu?
    2. Czy układ wytworzy sinusoidę/prostokąt w ten sposób,
    że ujemna połówka będzie miała ujemne napięcie,
    a dodania połówka dodatnie napięcie?

    Z góry dziękuję za pomoc.

    Robbo

  • 2. Data: 2010-03-18 15:55:55
    Temat: Re: Pytanie o układ AD9852, czyli generator DDS
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Robbo wrote:

> [...]
    > układu AD9852:
    > 1. Czy za pomocą tego układu mogę wytworzyć
    > sinusoidę/prostokąt o amplitudzie, którą ustalę przesyłając

    wg dokumentacji tak

    > 2. Czy układ wytworzy sinusoidę/prostokąt w ten sposób,
    > że ujemna połówka będzie miała ujemne napięcie,
    > a dodania połówka dodatnie napięcie?

    wg dokumentacji nie. Ale co ci przeszkadza dodać shifter?

    Waldek

  • 3. Data: 2010-03-18 16:10:25
    Od: "Robbo" <n...@y...com>

    > wg dokumentacji nie. Ale co ci przeszkadza dodać shifter?

    Nie jestem elektronikiem. Czy mógłbyś mi napisać, co oznacza
    termin "shifter" w tym przypadku?

    Robbo

  • 4. Data: 2010-03-18 18:42:31
    Od: "dziadek Ben" <j...@o...pl>

    > układu AD9852:
    > 1. Czy za pomocą tego układu mogę wytworzyć
    > sinusoidę/prostokąt o amplitudzie, którą ustalę przesyłając
    > odpowiednią wartość do układu?

    Odpowiedziałem już w Twoim wątku "Regulacja amplitudy sinusoidy": w AD9852
    o amplitudzie decyduje zawartość 12-bitowego rejestru "Output shaped keying
    multiplier".

    > 2. Czy układ wytworzy sinusoidę/prostokąt w ten sposób,
    > że ujemna połówka będzie miała ujemne napięcie,
    > a dodania połówka dodatnie napięcie?

    "Goły" układ daje zawsze sygnał dodatni (ze składową stałą).

    --
    dziadek Ben
    [z adresu wytnij co trzeba]

  • 5. Data: 2010-03-18 19:02:54
    Od: "Robbo" <n...@y...com>

    > Odpowiedziałem już w Twoim wątku "Regulacja amplitudy sinusoidy": w
    > AD9852 o amplitudzie decyduje zawartość 12-bitowego rejestru "Output
    > shaped keying multiplier".

    Wiem, sle chciałem się jeszcze upewnić Dziękuję.

    Robbo

  • 6. Data: 2010-03-18 20:22:26
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Robbo wrote:

    > Nie jestem elektronikiem. Czy mógłbyś mi napisać, co oznacza
    > termin "shifter" w tym przypadku?

    formalnie rzecz biorąc jest to sumator, który dodaje -Uref/2 do sygnału
    wyjściowego. A składa się toto ze wzmacniacza operacyjnego i paru oporników.
    A jak dokładniej, to poszukaj w książkach/internecie co to sumator.

    Waldek

  • 7. Data: 2010-03-19 10:37:27
    Od: "Robbo" <n...@y...com>

    Czy ktoś z Was wie, gdzie układ AD9852 można
    kupić w Polsce?
    Za 1szt. AD9854 chcą w Alfine 110 zł netto.

    Robbo

  • 8. Data: 2010-03-19 19:20:32
    Od: "dziadek Ben" <j...@o...pl>

    > Czy ktoś z Was wie, gdzie układ AD9852 można
    > kupić w Polsce?
    > Za 1szt. AD9854 chcą w Alfine 110 zł netto.

    I jest to dobra cena! - ja je kupuję (w Polsce) u Spoerle'a lub w Protonie i
    zwykle płacę więcej, nawet kupując 300 szt.
    Jeśli chcesz taniej i potrzebujesz ponad 100 szt., to spróbuj kupić
    bezpośrednio u Analoga: $18.17/szt.

    --
    dziadek Ben
    [z adresu wytnij co trzeba]

  • 9. Data: 2010-03-20 10:29:30
    Od: "Robbo" <n...@y...com>

    A możesz napisać, co ciekawego produkujesz
    z użyciem tych układów?

    Robbo

  • 10. Data: 2010-03-20 10:31:58
    Od: "Robbo" <n...@y...com>

    > I jest to dobra cena! - ja je kupuję (w Polsce) u Spoerle'a lub w Protonie
    > i zwykle płacę więcej, nawet kupując 300 szt.

    To zainteresuj się tą wymienioną przeze mnie firmą, bo od 14 sztuk
    mają coś ok. 80 zł netto za sztukę.

    Robbo