  • Data: 2010-04-27 09:08:02
    Temat: Re: Pytanie o statyw
    Od: "Agent" <w...@o...ue> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jacek Czerwinski" <...@...z.pl> napisał w wiadomości
    news:hr5u9u$g39$1@news.onet.pl...

    > Na pewno nie kulowa, tylko z osiami. Zapytaj sam siebie, co jeszcze nim
    > zrobisz, bo na pewno nie tylko jedną panoramkę po zakupie. Ile funkcji
    > dodatkowych itd, przechylanie do pionowego kadru (dziś twierdzisz że ci
    > nie potrzebne), makro itd.

    Statyw głównie używany będzie do robienia zdjęć na wycieczkach, głównie
    chodzi mi o zdjęcia nocą np jakiś ładnie oświetlonych budowli, kościołów
    itp. Zastosowanie do panoram drugorzędne ale czasami pewnie by się zdarzyło.
    Mając na uwadze nie chciałbym zanadto inwestować. Czy zatem głowicą
    klasyczną 3D zrobię panoramę tak aby uniknąc paralaksy czy będę potrzebował
    głowicę z regulowaną odległością mocowania. Na stronie np
    http://e-cyfrowe.pl/statywy-k-177.html są niby do wyboru statywy z głowicami
    panoramicznymi 2D i kierując się nazwenictwem są one do panoram, z kolei w
    opisie statywów z gł 3D np. ten
    http://e-cyfrowe.pl/velbon-statyw-cx-460-p-630.html jest napisane że nadają
    się do panoram a jednak niedopatrzyłem się w żadnym z nich płytki do
    regulacji położenia aparatu.