  • 1. Data: 2009-10-12 18:42:47
    Temat: Pytanie o starzenie się czujki PIR
    Od: Artur Lipowski <l...@p...onet.pl>

    Witam,

    Czy wogóle czujki PIR sie starzeją?
    Jeżeli tak, to czy objawem starzenia się takiej czujki mogą być fałszywe alarmy?

    Przez pierwsze 6 lat "zaliczyłem" tylko 2 takie alarmy, a w ostatnim roku ponad
    5 i niestety system alarmowy przestaje byc używalny.
    Czujki (w tym przypadku Crow SRP-600) mają lekko ponad 8 lat i są zamontowane w
    domu jednorodzinnym. Co 2 lata przedmuchuję je (wewnątrz) sprężonym powietrzem,
    z zewnątrz są odkurzane 3-4 razy w roku. Czyli, tak na oko, nie powinny sprawiać
    problemów przez zanieczyszczenia lub pracę w ekstremalnych warunkach.

    Pozdrawiam,
    --
    Artur Lipowski

  • 2. Data: 2009-10-12 20:06:46
    Temat: Re: Pytanie o starzenie się czujki PIR
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Użytkownik "Artur Lipowski" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > na oko, nie powinny sprawiać problemów przez zanieczyszczenia lub pracę w

    Nie wiem, może.
    Ale mam czujki dualne (PIR plus mikrofala) Paradox też jakieś 8 lat w
    ciężkich warunkach (od lekko poniżej zera do ponad 30 stopni) i zero
    problemów. Testujac "organoleptycznie" zakresy działania mikrofal i PIR nie
    zmieniły sie.
    Co do jednej jedynej Crow dualnej jaka mam (nie wywaliłem bo jakoś działa a
    jej pole i tak pokrywa Paradox), to stwierdzam że albo ten typ tak ma albo
    trafiłem wyjatkowo tępą badziewiastą czujke.

    Pozdrofka.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2009-10-13 08:35:20
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Mon, 12 Oct 2009 20:42:47 +0200, Artur Lipowski napisał(a):

    > Czy wogóle czujki PIR sie starzeją?
    > Jeżeli tak, to czy objawem starzenia się takiej czujki mogą być fałszywe alarmy?

    Niektóre moje systemy mają już po kilkanaście lat i nie widać wzrostu
    liczby fałszywych alarmów.
    --
    Jacek

  • 4. Data: 2009-10-13 10:57:29
    Od: "awiesiek" <a...@w...pl>

> [...]
    > Witam,
    >
    > Czy wogóle czujki PIR sie starzeją?
    > Jeżeli tak, to czy objawem starzenia się takiej czujki mogą być fałszywe

    Uszanowanie

    Zamień wszystkie czujki rezystorami , włącz na czuwanie w dzień , wyłącz
    sygnalizatory , tylko
    jakiś mały piszczyk wewnątrz i obserwuj kilka dni .
    Mogą być różne przyczyny , zakłócenia EM , niedokręcone śruby pod zaciskami
    , zimne luty .
    Najszybciej wariują mikrowyłączniki sabotażowe , nie wiadomo jak masz
    instalację wykonaną
    to trudno coś powiedzieć więcej .

    --
    awiesiek

    4502 (20091013) __________

  • 5. Data: 2009-10-13 13:16:23
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Nic mi nie wiadomo aby czujki się starzały. Prędzej rezystory zmieniają
    swoje właściwości lub dają znać utleniające się, niepolutowane połączenia
    przewodów. Często też odzywają się zabezpieczenia antysabotażowe elementów
    zewnętrznych narażonych na warunki atmosferyczne.

    PC

  • 6. Data: 2009-10-13 15:32:47
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    Użytkownik "PC" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nic mi nie wiadomo aby czujki się starzały.

    Może czujki PIR z czujnikiem produkcji firmy o wdzięcznej nazwie, a jakże,
    "PIR" (China), starzeją się szybciej :)

    BTW, kilkanaście DS-ów (czyli Bosch, OIDP), dwie instalacje, około 5-ciu
    lat, 1 fałszywy alarm. Po bardzo konkretnej burzy jakieś 1.5 roku temu
    padła jedna czujka i alarm, po wymianie nadal spokój.

    e.

  • 7. Data: 2009-10-13 15:43:27
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Muchy wlatują, karaluchy srają, pająki grasują, ...

    -----

  • 8. Data: 2009-10-13 17:03:49
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    > Muchy wlatują, karaluchy srają, pająki grasują, ...

    To jest przypadek ekstremalny, gdy system nie jest konserwowany. Poza tym
    jakie muchy, jakie pająki chyba, że czujka nie ma pleców. Najwyżej takie
    podłużne mikrorobaczki skaczące mogą się zalęgnąć i skakać po przetworniku.
    Nic więcej nie przejdzie przez przepust jak jest dobrze dopasowany do
    średnicy kabelka.

    PC

  • 9. Data: 2009-10-13 17:22:02
    Od: Artur Lipowski <l...@p...onet.pl>

    Dzieki za (p)odpowiedzi.
    Przynajmniej wiem czego nie brać pod uwagę.

    Wygląda, że przyszła pora na przeglądnięcie połączeń.

    BTW> problem styków antysabotażowych, to to raczej nie jest, bo alarmy pojawiają
    się na liniach czujek.

    Pozdrawiam,
    --
    Artur Lipowski

  • 10. Data: 2009-10-14 18:35:12
    Od: razor <a...@4...pl>

    awiesiek pisze:

    > Użytkownik "Artur Lipowski" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >>
    > Mogą być różne przyczyny , zakłócenia EM , niedokręcone śruby pod
    > zaciskami , zimne luty .

    Na sąsiednim budynku postawili anteny BTS jakiegoś operatora GSM i od
    tego momentu często były fałszywe alarmy. Pomogły dławiki i kondensatory
    lutowane wewnątrz kilku czujek czujek.

    --
    razor