    From: "Wojtekk" <u...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Pytanie lamerskie
    Date: Mon, 28 Dec 2009 17:12:09 +0100

    Użytkownik "SOELDEN" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:hhadin$f5o$1@news.interia.pl...
    > (ciach)
    >>

    > Zdjęcie 1.
    >
    > http://www.soelden.pl/papuga.jpg (6373 KB)
    >
    > po zapisaniu przez paint'a
    >
    > http://www.soelden.pl/papuga2.jpg (1205 KB)

    Przyjrzyj się ciemnym rozmytym fragmentom (na przykład nad głową papugi). Na
    dużym zdjęciu jest subtelne ziarno - taka drobna kaszka, natomiast na tym
    skompresowanym większe jednokolorowe plamy.

    > http://www.soelden.pl/tiefenbach.jpg (8298 KB)
    >
    > po zapisaniu przez paint'a
    >
    > http://www.soelden.pl/tiefenbach2.jpg (2161 KB)

    W tym zdjęciu zobaczysz różnicę przy krawędziach kontenera/śmietnika(?). Na
    skompresowanym zdjęciu wzdłuż krawędzi na ciemnym tle widać wyraźne zamieszanie.

    > O co chodzi? Ja potrzebuje okularów do jazdy samochodem, ale jakoś nie widzę
    > ordynarnych różnic.

    Na wydrukach lub zdjęciach z labu nie zauważysz różnicy jeżeli zdjęcie będzie
    drukowane ze standardową rozdzielczością około 300dpi. Podobną kompresję oferują
    programy do przesyłania fotek do labu. Natomiast taka mocna kompresja może
    przeszkadzać przy próbach kadrowania, bardzo dużych powiększeniach, korekcji
    koloru, kontrastu itp. Wtedy te wady bardziej się uwidocznią.

    Pozdrawiam
    Wojtek