  • Data: 2009-12-27 22:18:02
    Temat: Re: Pytanie lamerskie
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    JA pisze:

    > O Boże.

    Nie rozumiem twojego zdziwienia. Przecież algorytm JPG bardzo sprytnie
    oszukuje zmysł wzroku, tak jak mp3 słuchu. Jak nie wiesz, na co zwracać
    uwagę, to możesz nie dojrzeć.

    Do SOELDEN:
    Plik jaki otrzymałeś z aparatu, to jpg, więc już skompresowany. Po
    zmianach, czy ponownym zapisaniu go w innym programie poddałeś go
    ponownej kompresji, więc zmniejszył się jeszcze bardziej. Jak bardzo, to
    zależy od ustawionego stopnia kompresji. W paincie chyba nie ma
    możliwości jego ustawienia. Sugeruję bardziej zaawansowane i nadal
    bezpłatne produkty, które umożliwiają zmianę stopnia kompresji:
    - FastStone Viewer
    - XnView
    - Irfan
    - GIMP (program do edycji zdjęć w porównymalnym stopniu do
    PS[Photoshop], a powyższe 3 to programy głównie do przeglądania, ale z
    możliwością edycji w pewnym stopniu i kadrowania, nawet bezstratnego w
    przypadku plików jpg).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.