-
11. Data: 2012-03-13 21:59:10
Temat: Re: Pytanie, jakich było dużo
Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>
On 2012-03-13 21:19, megrims wrote:
> Napięcie na aku przy wyłączonym silniku 12,5V
> przy zapalonym 14,8V.
Troche duze to napiecie ladowania, powinno byc o te 0,3V mniejsze.
Wiec jest pewne prawdopodobienstwo ze podsuszylo troche akumulator
i z tego wzgledu nie pozyl za dlugo.
--
memento lorem ipsum
-
12. Data: 2012-03-13 22:05:17
Temat: Re: Pytanie, jakich było dużo
Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>
On 2012-03-13 21:49, to wrote:
> Ja bym nie kupił nic tej firmy, bo kojarzy mi się z beznadziejnymi, PRL-
> owskimi bateryjkami, które nie działały od momentu kupna, a tydzień
> później wylewał się z nich kwas. Takie czerwono-granatowe paskudztwo. Fuj.
Teraz to Centra tylko z nazwy, wlasciciel to Exide, koncernowy browar
dla kwasozlopow, ktory klepie baterie do wielu marek. Jako Centra Futura
sprzedawano jakies ichnie importowane aku.
--
memento lorem ipsum
-
13. Data: 2012-03-13 22:23:23
Temat: Re: Pytanie, jakich było dużo
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia 13 Mar 2012 20:49:02 GMT, to napisał(a):
> begin megrims
>> http://sklepcentra.pl/centra/mapa-dojazdu.html
>> Czy ten sklep ma dobre ceny i asortyment? Obsługa coś wie?
>
> Ja bym nie kupił nic tej firmy, bo kojarzy mi się z beznadziejnymi, PRL-
> owskimi bateryjkami, które nie działały od momentu kupna, a tydzień
> później wylewał się z nich kwas. Takie czerwono-granatowe paskudztwo. Fuj.
Z tygodniem to przesadzasz, ale nie nalezy mylic wyrobow w dwoch roznych
technologiach. Szczegolnie po 20 lat, gdy duzo moglo sie zmienic.
Tak czy inaczej - mniej markowe akumulatory mozna kupic znacznie taniej niz
powyzej. A czy warto doplacac do marki ... osobiscie uwazam ze nie.
Przynajmniej nie tyle, jesli nie idzie a tym przedluzona gwarancja i dobra
opinia klientow.
J.
-
14. Data: 2012-03-13 22:37:50
Temat: Re: Pytanie, jakich było dużo
Od: megrims <m...@i...pl>
W dniu 2012-03-13 21:51, to pisze:
> begin megrims
>
>> Do ASO nie pojadę z tym, bo wiem co będzie: -nowy oryginalny aku "mejd
>> by bmw": 1000 PLN -zaprogramowanie komputera do nowego aku: 500 PLN
>> -uo... panie: tu jest nieoryginalne oprogramowanie (chip), więc
>> "fleszowanie" wszystkiego z wywaleniem czipa: 1000 PLN
>
> Kup w markecie czy na stacji dowolny akumulator który będzie miał
> odpowiednią pojemność, rodzaj klem i ich ułożenie. Będzie działał jak
> każdy inny, a jeśli się wysra po roku, to przynajmniej nie będziesz się
> złościł, że się naszukałeś i wszystko na nic. :>
>
o! i to jest słuszna koncepcja.
-
15. Data: 2012-03-14 01:33:45
Temat: Re: Pytanie, jakich było dużo
Od: tadek <t...@p...onet.pl>
On 13 Mar, 21:23, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:
> Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:
>
> > Mam aku Varty. Jest 6 miesięcy po gwarancji. Jest z nim coraz gorzej.
> > IBS nie zgłasza błędów. Jak auto postoi 2 dni, to ledwo zapala, gubi
> > wszystkie średnie oraz czas trzeba ustawić. Jak po minucie wyłączę
> > silnik, to wyświetla się ikonka akumulatora.
>
> A jak długo trzyma po doładowaniu do pełna?
> Bo raczej to jest kluczowe.
>
>
>
> > Napięcie na aku przy wyłączonym silniku 12,5V
> > przy zapalonym 14,8V.
>
> > Aku trup?
>
> A jakie zużycie prądu na postoju?
> Bo mnie właśnie w Akumie udowodnili że radio żarło mi tyle prądu na
> podtrzymaniu, że żaden aku nie dałby sobie rady.
> Zamiast kupić nowy aku kazałem odłączyć podtrzymanie radia i nie mam
> problemów od roku i to w 25 letnim aucie.
podobnie było w córki Punto
-
16. Data: 2012-03-14 03:06:12
Temat: Re: Pytanie, jakich było dużo
Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>
W dniu 2012-03-13 21:59, elmer radi radisson pisze:
>> Napięcie na aku przy wyłączonym silniku 12,5V
>> przy zapalonym 14,8V.
> Troche duze to napiecie ladowania, powinno byc o te 0,3V mniejsze.
> Wiec jest pewne prawdopodobienstwo ze podsuszylo troche akumulator
> i z tego wzgledu nie pozyl za dlugo.
Zważ czym przeciętny user to mierzy ... to raczej "wykrywacze"
pt. ładowanie jest/nie ma ładowania.
-
17. Data: 2012-03-14 09:36:47
Temat: Re: Pytanie, jakich było dużo
Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>
On 2012-03-14 03:06, "Rafał \"SP\" Gil" wrote:
> Zważ czym przeciętny user to mierzy ... to raczej "wykrywacze" pt.
> ładowanie jest/nie ma ładowania.
Jesli masz na mysli tanie multimetry to w zakresie dokladnosci
dziesietnych czesci volta to nie jest tak zle i pokaze co trzeba.
Skoro ludzie z powodzeniem uzywaja ich do pomiarow poprawnosci
napiecia w PC (zasilacze) to do akumulatora nadaja sie tym
bardziej.
--
memento lorem ipsum
-
18. Data: 2012-03-14 11:36:47
Temat: Re: Pytanie, jakich było dużo
Od: megrims <m...@i...pl>
W dniu 2012-03-13 21:23, Cavallino pisze:
(ciach)
>> Napięcie na aku przy wyłączonym silniku 12,5V
>> przy zapalonym 14,8V.
>>
>> Aku trup?
>
> A jakie zużycie prądu na postoju?
(ciach)
E60 robi pełny shutdown do godziny. Przemierzyłem
cyfrowym chińskim multimetrem. Żre 40mA. IBS nie zgłasza
błędów, wiec najprawdopodobniej jednak aku trup.
Mnie się po prostu nie chce co kilka dni podłączać
ładowarki. I chyba kupie najtańszy aku może nawet
w Norauto i sprawa załatwiona.
-
19. Data: 2012-03-14 14:11:43
Temat: Re: Pytanie, jakich było dużo
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Wed, 14 Mar 2012 09:36:47 +0100, elmer radi radisson napisał(a):
> Jesli masz na mysli tanie multimetry to w zakresie dokladnosci
> dziesietnych czesci volta to nie jest tak zle i pokaze co trzeba.
Tylko wówczas, kiedy masz prąd stały. A w instalacji auta jest jednak
pulsujący, bo trójfazowy alternator nie daje równego napięcia.
Zresztą taki nawet nie wykryje, że jedna dioda w mostku ma przerwę...
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
20. Data: 2012-03-14 14:17:48
Temat: Re: Pytanie, jakich było dużo
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "AdamPłaszczyca" napisał w
>Dnia Wed, 14 Mar 2012 09:36:47 +0100, elmer radi radisson napisał(a):
>> Jesli masz na mysli tanie multimetry to w zakresie dokladnosci
>> dziesietnych czesci volta to nie jest tak zle i pokaze co trzeba.
>Tylko wówczas, kiedy masz prąd stały. A w instalacji auta jest jednak
>pulsujący, bo trójfazowy alternator nie daje równego napięcia.
Ale akumulator to swietnie tlumi i pulsacje sa znikome
>Zresztą taki nawet nie wykryje, że jedna dioda w mostku ma przerwę...
Troche wykryje - wlaczasz swiatla, szybe, dmuchawe, sprawdzasz
napiecie.
wciskasz lekko gaz, sprawdzasz ponownie.
Tylko niestety akumulator nadal tlumi i wyniki sa niewyrazne.
Szczegolnie jak sie okaze ze masz regulator na 13.8V a nie 14.5
J.