  • 11. Data: 2018-01-03 20:48:34
    Temat: Re: Pytanie do użytkowników wideorejestratorów
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 03-01-2018 o 16:19, Irokez pisze:

    > Akurat sporo jest niezależnych filmów nagranych oraz linki do źródłowych
    > nagrań (bez kompresji YT).

    Widziałem kilka filmów z tej mojej - są super. Ale po fakcie
    uświadomiłem sobie, że prezentowane są te za dnia i te z nocy. Nic
    pośredniego a tam dopiero dzieje się... oj dzieje. Bardzo łatwo o wtopę
    pomimo uznania, że zrobiło się wszystko aby tej wtopy uniknąć. :-(

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 12. Data: 2018-01-04 01:26:01
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 3 Jan 2018 15:42:52 +0100, Marek S napisał(a):

    > Pewnie tak - nie zdążyłem wybadać bo kamera w serwisie.

    > Tu się nie zgadzam z Tobą. Pokazałem link do obrazu z innej kamery, też
    > z WDR. Nieporównywalnie lepszy efekt. Dynamika współczesnych dobrych
    > przetworników pozwala na dokonanie kompresji dynamiki obrazu z dobrym
    > skutkiem. Warunkiem jest DOBRY przetwornik a nie taki, który zgubi
    > wszystko w szumie w ciemnych obszarach kadru.

    No dokładnie - jak masz w aparacie przetwornik 10 czy 12 bitowy, a obraz
    wynikowy ma głębokość 8 bitów na piksel, to algorytmy WDR mogą zrobić fajne
    rzeczy.

    Ale w kamerze samochodowej zapewne przetwornik ma teoretycznie 8 bit, ale
    jeśli warunki oświetleniowe są gorsze niż środek dnia, to na 2 najmłodszych
    jest szum. Efektywnie zostaje 6 bitów, a tyle to oko bez problemu odróżnia
    w skali liniowej.

    Czyli dla takiego WDR pozostaje jedynie właśnie takie wyciąganie za uszy
    kontrastu - może to jedynie zwiększyć wrażenie ostrości obrazu.
    Co jednak niekoniecznie musi się przełożyć np. na poprawę czytelności
    tablic rejestracyjnych.

    Ogólnie to się dziwię dlaczego dashcamy w ogóle mają kolorowe przetworniki,
    podczas gdy w tego rodzaju zastosowaniu, o wiele lepiej sprawdziłaby się
    kamera BW (dużo wyższa czułość i lepsze odwzorowanie kształtu niż Bayer
    RGGB)

    > Podejrzewam, że w kamerach MiVue ta
    > krzywa była przez kowala wyklepana zamiast przez osobę zajmującą się
    > profesjonalnie tematyką. Efekty są absurdalne.

    Tu jeszcze trzeba pamiętać że obróbka video rządzi się pod tym względem
    trochę innymi prawami niż obróbka statycznej fotografi.
    No i podstawowe pytanie jest takie o co chodzi - czy o to żeby uzyskać
    efekt zachwytu u oglądającego, wyciągnąć z obrazu maksimum informacji przy
    analizie poklatkowej, zachować wrażenie kolorów, pory dnia itd...

  • 13. Data: 2018-01-04 08:55:02
    Od: p...@g...com

    --a) Top 10 wideorejestratorów.

    daj link do tego rankingu (mam nadzieje ze nie jest to ranking producenta) bo MiVue
    792 Dual +A20 nie widzialem jeszcze na podium

  • 14. Data: 2018-01-04 11:42:05
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Mieszkańcy podnieśli larum "jak to!", "nikt nas o zdanie nie pytał!".
    >
    > Na to urzędnik:
    > Jak to nie? Wiadomość była dostępna publicznie. Wisiała kartka przed
    > sekretariatem na 4tym piętrze przez dwa lata. Był czas, nikt nie
    > oprotestował!

    O, to pan urzędnik nie czytał kartki na moich drzwiach, że jak tylko
    pojawi się blokada, to przyjadę walcem i wyrównam?;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 15. Data: 2018-01-04 14:41:54
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 04-01-2018 o 01:26, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > jest szum. Efektywnie zostaje 6 bitów, a tyle to oko bez problemu odróżnia

    Ale w tej konkretnej kamerze zastosowano Sony Starvis, który ma 12 bitów...

> [...]
    > podczas gdy w tego rodzaju zastosowaniu, o wiele lepiej sprawdziłaby się
    > kamera BW (dużo wyższa czułość i lepsze odwzorowanie kształtu niż Bayer

    Tu też nie mogę się z Tobą zgodzić :-) To byłaby jedna wielka pomyłka.
    Wyobraźmy sobie sytuację kiedy kamera sfilmowała 3-kolorowy napis o RGB
    ff0000, 00ff00 i 0000ff. Co zobaczymy? Szary obraz bez jakichkolwiek
    napisów. Podobnie przy zdarzeniach drogowych może być potrzebna
    informacja o kolorach karoserii czy czegokolwiek innego.

    > Tu jeszcze trzeba pamiętać że obróbka video rządzi się pod tym względem
    > trochę innymi prawami niż obróbka statycznej fotografi.

    Owszem - przy video jest hipotetycznie lepiej zapanować nad sytuacją bo
    do dyspozycji mamy kilka klatek do analizy przed zastosowaniem efektu.
    Takie metody powszechnie stosuje się np. do odszumiania.

    > No i podstawowe pytanie jest takie o co chodzi - czy o to żeby uzyskać
    > efekt zachwytu u oglądającego, wyciągnąć z obrazu maksimum informacji przy
    > analizie poklatkowej, zachować wrażenie kolorów, pory dnia itd...

    Jedno raczej idzie w parze z drugim. Pokazywałem klatki z dwóch kamer. W
    tej tańszej efekt "zachwytu" towarzyszy znacznie lepszej czytelności.
    Jeśli obraz wyjściowy jest (konkretnie w tym przypadku) bardzo ciemny,
    granatowy z bardzo dużymi kontrastami (występują przepalenia i prawie
    czarne elementy, mało pośrednich tonów) to czytelność takiego zapisu
    jest tragiczna w porównaniu z obrazem o naturalnej kolorystyce,
    rozjaśnionymi cieniami i przygaszonymi światłami. Więc masz dwa w jednym.

    Oczywiście mówimy o zwykłych kamerach samochodowych - z jednym
    przetwornikiem, bez sztuczek takich jak w fotoradarach.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 16. Data: 2018-01-04 14:51:13
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 04-01-2018 o 08:55, p...@g...com pisze:

    > daj link do tego rankingu (mam nadzieje ze nie jest to ranking producenta) bo MiVue
    792 Dual +A20 nie widzialem jeszcze na podium

    Plisss - siedziałem nad tym kilka dni. Linków nie gromadziłem.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 17. Data: 2018-01-04 21:18:54
    Od: p...@g...com

    Służę pomocą ;-)

    ,,Zastosowanie najwyższej klasy czujnika optycznego Sony Starvis(TM) o czułości
    wykraczającej poza widzialne spektrum światła aż pod zakres podczerwieni sprawia, że
    jakość nagrania jest zbliżona do obrazu z noktowizora jak w żadnej innej kamerze do
    auta.

    Czyli po prostu cud, miód ultramaryna ;-)

    I jedziemy dalej:

    MiVue 792 WIFI Pro to zaledwie przedsmak tego, co czeka nas w przyszłości. Kolejne
    urządzenia z serii 700 wniosą wiele nowości, wyznaczając tym samym trendy wśród kamer
    samochodowych kategorii premium - mówi Marcin Gutkiewicz, Marketing Manager MiTAC
    Europe.

    No przecież premium więc będzie pan zadowolony ;-)

    A na koniec najlepsze:

    http://www.wideorejestratory24.info/2017/11/ktory-re
    jestrator-jazdy-wybrac-jesien-2017.html?m=1

    Cytat:
    Od wczoraj porównuję sobie "surówki" i np. kamera Viofo A119 v2 ma obraz wręcz
    idealny w porównaniu z Mio MiVue 792 WiFi Pro gdzie obraz jest paskudny (pastelowy i
    przesycony).

    Nie rozumiem jak na podstawie tych samych danych wybrałeś Mio mimo że ustępuje
    jakością obrazu kamerze o klasę niższej. Sama matryca cudu nie czyni, stara optyka
    kiepski soft i wychodzi klops.

  • 18. Data: 2018-01-04 21:31:10
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > o czułości wykraczającej poza widzialne spektrum światła aż pod zakres podczerwieni

    Akurat każdy przetwornik CMOS/CCD o podczerwień zahacza i problemem jest
    dobrać taki filtr, żeby IR wyciąć. Jak ktoś nie wierzy, to niech zrobi
    zdjęcie płomienia. Jak płomień wyjdzie różowy, to znaczy, że aparat
    kiepski. Ale tę wadę jak widać można promować jako zaletę;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 19. Data: 2018-01-04 23:06:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 4 Jan 2018 21:31:10 +0100, Pawel "O'Pajak" napisał(a):
> [...]
    > dobrać taki filtr, żeby IR wyciąć. Jak ktoś nie wierzy, to niech zrobi
    > zdjęcie płomienia. Jak płomień wyjdzie różowy, to znaczy, że aparat

    Lepiej pilota od TV przez kamere obejrzec.
    Doskonale widac diode nadawcza ... a przeciez na oko to ona nie
    swieci.

    >Ale tę wadę jak widać można promować jako zaletę;-)

    No wiesz - pare diodek IR i masz swietny oswietlacz, przynajmniej
    tablice rejestracyjne widac.

    J.

  • 20. Data: 2018-01-05 07:26:23
    Od: p...@g...com

    --No wiesz - pare diodek IR i masz swietny oswietlacz, przynajmniej tablice
    rejestracyjne widac.

    tylko dodaj ze trzeba kamere do rejestracji przylozyc :-) na drodze czyli przez szybe
    z 20m efekt jest zaden