eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPytanie do użytkowników wideorejestratorów › Re: Pytanie do użytkowników wideorejestratorów
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Pytanie do użytkowników wideorejestratorów
    Date: Thu, 4 Jan 2018 14:41:54 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 45
    Message-ID: <p2lav8$l67$1@node1.news.atman.pl>
    References: <p2gd2p$9pk$1@node2.news.atman.pl>
    <qckzlxgrjemt.1h6zn0i4hbvdr$.dlg@40tude.net>
    <p2iq5g$fug$1@node2.news.atman.pl>
    <1uj4bsnd8rtv3.1fmayu1bhxfh0$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: 89-69-207-111.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1515073320 21703 89.69.207.111 (4 Jan 2018 13:42:00 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 4 Jan 2018 13:42:00 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.5.2
    In-Reply-To: <1uj4bsnd8rtv3.1fmayu1bhxfh0$.dlg@40tude.net>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2621479
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 04-01-2018 o 01:26, Tomasz Pyra pisze:

    > Ale w kamerze samochodowej zapewne przetwornik ma teoretycznie 8 bit, ale
    > jeśli warunki oświetleniowe są gorsze niż środek dnia, to na 2 najmłodszych
    > jest szum. Efektywnie zostaje 6 bitów, a tyle to oko bez problemu odróżnia
    > w skali liniowej.

    Ale w tej konkretnej kamerze zastosowano Sony Starvis, który ma 12 bitów...

    > Ogólnie to się dziwię dlaczego dashcamy w ogóle mają kolorowe przetworniki,
    > podczas gdy w tego rodzaju zastosowaniu, o wiele lepiej sprawdziłaby się
    > kamera BW (dużo wyższa czułość i lepsze odwzorowanie kształtu niż Bayer
    > RGGB)

    Tu też nie mogę się z Tobą zgodzić :-) To byłaby jedna wielka pomyłka.
    Wyobraźmy sobie sytuację kiedy kamera sfilmowała 3-kolorowy napis o RGB
    ff0000, 00ff00 i 0000ff. Co zobaczymy? Szary obraz bez jakichkolwiek
    napisów. Podobnie przy zdarzeniach drogowych może być potrzebna
    informacja o kolorach karoserii czy czegokolwiek innego.

    > Tu jeszcze trzeba pamiętać że obróbka video rządzi się pod tym względem
    > trochę innymi prawami niż obróbka statycznej fotografi.

    Owszem - przy video jest hipotetycznie lepiej zapanować nad sytuacją bo
    do dyspozycji mamy kilka klatek do analizy przed zastosowaniem efektu.
    Takie metody powszechnie stosuje się np. do odszumiania.

    > No i podstawowe pytanie jest takie o co chodzi - czy o to żeby uzyskać
    > efekt zachwytu u oglądającego, wyciągnąć z obrazu maksimum informacji przy
    > analizie poklatkowej, zachować wrażenie kolorów, pory dnia itd...
    >
    Jedno raczej idzie w parze z drugim. Pokazywałem klatki z dwóch kamer. W
    tej tańszej efekt "zachwytu" towarzyszy znacznie lepszej czytelności.
    Jeśli obraz wyjściowy jest (konkretnie w tym przypadku) bardzo ciemny,
    granatowy z bardzo dużymi kontrastami (występują przepalenia i prawie
    czarne elementy, mało pośrednich tonów) to czytelność takiego zapisu
    jest tragiczna w porównaniu z obrazem o naturalnej kolorystyce,
    rozjaśnionymi cieniami i przygaszonymi światłami. Więc masz dwa w jednym.

    Oczywiście mówimy o zwykłych kamerach samochodowych - z jednym
    przetwornikiem, bez sztuczek takich jak w fotoradarach.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: