  • 61. Data: 2016-08-18 21:34:17
    Temat: Re: Pytanie do serwisantów.
    Od: bat <b...@m...com>

    On 18.08.2016 20:46, Kris wrote:
    > W dniu czwartek, 18 sierpnia 2016 20:10:09 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    Patrzę na to zdjęcie jeszcze raz i pierwsza noga z lewej ma w głębi
    rozwarstwiony laminat. Piąta od lewej też ma w głębi po prawej widoczne
    rozwarstwienie.

    Nawt gdyby mocno napierać to ciężko tak nadłamać laminat w osi bocznych
    mocowań do PCB. To by wymagało wielkiej siły i wyginania w dół wtyczki
    ale myślę, że o 20 stopni żeby przektoczyć ten próg rozwarstwiania.

    Mógł być nadepnięty z włożoną wtyczką. Ręką tego nie zrobisz !!!
    Był albo używany albo w domu u Ciebie ktoś się nie przyznaje.

    Samo zlutowanie mało da. Trzeba zlutować, sprawdzić połączenie i zalać
    żywicą to pod gniazdem.

  • 62. Data: 2016-08-18 21:58:09
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    bat pisze:

    > Patrzę na to zdjęcie jeszcze raz i pierwsza noga z lewej ma w głębi
    > rozwarstwiony laminat. Piąta od lewej też ma w głębi po prawej widoczne
    > rozwarstwienie.

    Nie widzę tam żadnego rozwarstwienia laminatu, ba, laminat wygląda wręcz
    idealnie, jedynie podejrzanie wygląda przestrzeń między pinem a
    soldermaską pinów 2-4 od lewej, 4 wygląda jak urwana ścieżka ale fota
    jest tak marnej jakości że głowy nie dam.

    [..]

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 63. Data: 2016-08-19 00:00:46
    Od: bat <b...@m...com>

    On 18.08.2016 21:58, AlexY wrote:

> [...]
    > soldermaską pinów 2-4 od lewej, 4 wygląda jak urwana ścieżka ale fota
    > jest tak marnej jakości że głowy nie dam.

    http://www.fotosik.pl/zdjecie/464e799fc5d03fc6

    Zaznaczyłem. Ściągnij i zbliż.

  • 64. Data: 2016-08-19 00:23:52
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    bat pisze:

    > http://www.fotosik.pl/zdjecie/464e799fc5d03fc6
    >
    > Zaznaczyłem. Ściągnij i zbliż.

    To wygląda jak granica miedzi pod soldermaską, zwróć uwagę, że pola
    miedzi mają tam takie dość obłe kształty. Aczkolwiek może i masz rację,
    jak wspomniałem jakość fotki nędzna.

  • 65. Data: 2016-08-19 00:56:52
    Od: bat <b...@m...com>

    On 19.08.2016 00:23, AlexY wrote:

    > To wygląda jak granica miedzi pod soldermaską, zwróć uwagę, że pola
    > miedzi mają tam takie dość obłe kształty. Aczkolwiek może i masz rację,
    > jak wspomniałem jakość fotki nędzna.

    Ten prawy jest na skos. Jakby siła nadłamała laminat, że się
    rozwarstwił. Ten sam kolor co pod oderwanymi ścieżkami z przodu.
    Ten lewy pad jakby cały odszedł.

    Takie efekty robią się z 2 powodów. Nie raz mi się udało przegrzać przy
    wylutowywaniu i spuchła górna warstwa FR4 ale tak wygląda ten lewy pad w
    około. Natomiast to pod kątem po prawej jest cienkie.
    Trudno powiedzieć.

    Mnie dzieci nie jedną rzecz załatwiły i nie było winnych :-) Może
    Krisowi też ktoś to załatwił. To na wadę fabryczną nie wygląda. Upuścisz
    PCB na ziemię na kant i nic się takiego nie stanie. Ktoś by musiał
    upuścić i nadepnąć.
    W drogich restauracjach kucharze też zbierają z ziemi upuszczone
    jedzenie. Filmów na YT pełno. Czemu by nie mogli przy produkcji?
    Ale z drugiej strony bym prześledził życie tego tableta w domu u Krisa.

    To jest usterka, która wymaga nadepnięcia podłączonego tableta przez
    USB. Nawet w produkcji gdyby nadepnąć PCB bez wtyczki to wątpię by się
    tak złamało. Nawet gdyby upadł to mało prawdopodobne.
    To wygląda jakby się ładował przez USB i leżał ekranem w dół i ktoś na
    niego nadepnął albo usiadł. W łóżku przykładowo.

  • 66. Data: 2016-08-19 05:03:27
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > idealnie, jedynie podejrzanie wygląda przestrzeń między pinem a
    > soldermaską pinów 2-4 od lewej, 4 wygląda jak urwana ścieżka ale fota jest

    Widziałem i śmiem podejrzewać, że specjalnie jest taka ch...ałowa.
    Dla mnie coś takiego, to jasny sygnał o lekceważeniu klienta przez serwis.
    Syndrom znaczka pocztowego, gdzie np. fotografia przedmiotu ma rozmiary
    znaczka pocztowego właśnie, albo jest tak nieostra, rozmazana, albo z co
    najmniej 3-krotnym użyciem filtra "Median", bądź przerabiającym fotkę na
    malunek pastelowy, itp upiększanie obrazu. Sprzedaje taki na Allegro, czy
    serwisem sie mieni... zależy mu na dobrej opinii? Skąd wiadomo, że nie
    pieprznęli tabletem o coś, wtyczka w gniazdku siedziała i uderzona zrobiła
    trochę kuku (zdarzyło mi się tak uszkodzić urządzenie). Ale, żeby nie płacić
    za gapiostwo, wstawia się bajeczkę, że to klient przysłal zjebane. Nosz...
    czy to gniazdko z inkrustowanego diamentami złota, że tak się pieszczą?
    Przyzwoita firma, widząc coś takiego przy okazji innej naprawy powinna po
    cichu smarknąć kropelką cyny, czy jakiś inaczej, żeby to się już nie
    urywało, 3 minuty roboty i po sprawie. Powiedzą, naprawiliśmy, przy okazji
    zobaczyliśmy, że "urwło" ścieżkę przy gniazdku, to poprawiliśmy, płaci pan 5
    złotych, albo nawet w ogóle. Ja bym (będąc klientem) dał nawet dychę za
    podlutowanie i z pewnością (będąc serwisem) zyskałbym klienta, który
    ponownie pokaże się w tym warsztacie nawet po gwarancji, nawet, gdy nie
    będzie to najtańszy warsztat, bo klient był pod dobrym wrażeniem
    niebylejakiej obsługi.

    A może ja się czepiam tylko?

    Przypomniała mi się scenka z serialu "Przystanek Alaska", gdzie doktor
    Fleischman (nie jestem pewien pisowni nazwiska), w tej robi Rob Morrow,
    kłóci się z serwisem naprawiającym jego magnetowid, bo coś się doktorowi w
    tej naprawie nie spodobało. Nie mam pod ręką ściągawki co do szczegółów, ale
    scenka była na pewno.

    --
    Życie jest przepiękną telenowelą, przenoszoną drogą płciową.
    (C) Ferdek Kiepski

  • 67. Data: 2016-08-19 07:15:02
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    > To wygląda jakby się ładował przez USB i leżał ekranem w dół i ktoś na
    > niego nadepnął albo usiadł. W łóżku przykładowo.
    Nie ma takiej opcji. Nikt oprócz mnie tableta nie używał, ładowany jest z innego
    gniazda.
    Powtórzę przez ok półtora roku jak go używałem portu usb użyłem może 5 razy-
    wkładałem tam przejściówkę z microusb na usb(taką:
    https://www.fajnieitanio.pl/userdata/gfx/1400b691b8f
    017fb9733fb568680aa8a.jpg
    i do przejściówki pendriwe lub telefon.
    Ten tablet leży u nas na szafce rtv i był uzywany głównie do oglądania filmów,
    programów czy innego youtube na telewizorze poprzez hdmi(taki smarttv;)ew do
    odtwarzania muzyki na tarasie.
    Tak więc jestem praktycznie pewien że nikt z domowników tego gniazda nie uszkodził. Z
    racji tego ze sporadycznie to usb używałem to dowodów nie mam ale przed poprzednią
    naprawą(wymiana gniazda ładowania) usb działało(tego jestem pewien bo przed wysłaniem
    do serwisu zgrywałem z tabletu na pena pliki z muzyką) a przestało działać po
    powrocie sprzętu z serwisu(aczkolwiek zauważyłem to dopiero po kilku tygodniach jak
    pierwszy raz użyłem usb próbując podłączyć telefon)

  • 68. Data: 2016-08-19 09:12:38
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 sierpnia 2016 21:21:47 UTC+2 użytkownik bat napisał:

    > Teraz może być za późno faktycznie ale następnym razem od razu rękojmia.
    > Piszesz polecony i chcesz usunięcia wady lub zwrotu kasy.

    Dokładnie tak zrobiłem.
    Nawet poleconego nie trzeba bo x-com ma do tego dedeykowany odpowiedni formularz

  • 69. Data: 2016-08-19 09:17:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 sierpnia 2016 21:34:20 UTC+2 użytkownik bat napisał:

> [...]
    > ale myślę, że o 20 stopni żeby przektoczyć ten próg rozwarstwiania.
    >
    > Mógł być nadepnięty z włożoną wtyczką. Ręką tego nie zrobisz !!!
    A nieumiejętna próba otwarcia obudowy takiego wyłamania nie spowoduje?
    Albo gdy ktoś próbował otwierać obudowę gdy w porcie usb był przewód włożony?

  • 70. Data: 2016-08-19 09:41:23
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "bat" <b...@m...com> napisał w wiadomości

    > A tam, zlaliście ciepłym moczem klientów. Zwodziliście klientów aż
    > trzeba było kupić inny sprzęt i jakoś inni żadnych problemów z softem
    > nie mieli. Zresztą sprawa zamknięta już.

    Czynisz mnie odpowiedzialnym za to, że Microsoft coś namieszał.
    P.G.