  • 111. Data: 2016-08-20 03:02:02
    Temat: Re: Pytanie do serwisantów.
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 19.08.2016 o 15:44, Mateusz Viste pisze:

> [...]
    > widzę problemu... Mogę się tylko domyślać że w wymaganiach stało "system
    > MSDOS lub kompatybilny". Windows się do tego nie zalicza.
    > Co innego gdyby pewnego ranka przestało działać samo z siebie na
    > wspieranej platformie, ale tu chyba nie o tym mowa.
    >
    > Sam tworzę oprogramowanie i z tego żyję - jak klienci marudzą że
    > chcieliby aby działało na systemie X/Y/Z lub by korzystało z bazy SQL
    > innej niż ta pod którą napisałem kod, to uprzejmie odsyłam w krzaki lub
    > - jeśli to bardzo ważny kontrahent - proponuję mocno płatny custom

    Troszkę człowiek kręci. Używałem Piccolo i Piccogal pod DOS, W95, W98 i
    nie było problemów. Problemy zaczęły się pod linią NT (XP i dalsze) bo
    system nie zezwalał na bezpośrednie odwołania do rejestrów UARTa. I pod
    WXP ludzie z Micromade zrobili działającą wersję za co miałem już kiedyś
    okazję publicznie dziękować.
    W95 i W98 to były nakładki na DOS więc nie było nigdy w nich problemów z
    dostępem portu UART z ominięciem funkcji DOS. Można też było wyjśc z
    Win do czystego dosa. Poza tym klient mógł sobie odpalić z dyskietki
    Freedosa. Prędzej bym się spodziewał, że użyli przejściówki USB/UART i
    stąd problemy.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 112. Data: 2016-08-20 03:08:14
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 19.08.2016 o 18:03, bat pisze:
    > Ale wiesz co... tam nie było nawet mowy czy to tylko dla DOS czy nie.
    > Działał pod Windows aż do W98 czy nawet milenijki. Nikt nie miał nawet w
    > głowie pracy pod DOS-em.

    No ale właśnie zrobił w 1994 roku i działało przez W95 i W98. Po jakimś
    czasie zrobił poprawkę na XP. Miał dalej robić poprawki na W7, W8 i W10?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 113. Data: 2016-08-20 03:10:32
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 19.08.2016 o 20:14, bat pisze:
    > Czyli nie umiałeś programować i sprzedawałeś produkt z góry skazany na
    > takie problemy.

    Odnoszę wrażenie że jesteś idiotą. Takie sytuacje dotyczą masy sprzętu
    dostarczanego przez nawet bardzo profesjonalne firmy.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 114. Data: 2016-08-20 03:13:10
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 18.08.2016 o 20:11, J.F. pisze:

    > O ile pamietam, to nie ma tak - nadal dziala.

    Bo ingerencji serwisu nie realizującego zadania zleconego przez
    sprzedawcę ma dalej działać rękojmia tego sprzedawcy?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 115. Data: 2016-08-20 03:47:48
    Od: bat <b...@m...com>

    On 20.08.2016 03:08, Mario wrote:
    > W dniu 19.08.2016 o 18:03, bat pisze:

    > No ale właśnie zrobił w 1994 roku i działało przez W95 i W98. Po jakimś
    > czasie zrobił poprawkę na XP. Miał dalej robić poprawki na W7, W8 i W10?

    Dokładnie tak było. I chodziło o to, że ta poprawka trwała lata zamiast
    tydzień czy dwa przez co programatory sprzedawał pod system operacyjny,
    którego już nie używano.
    Świat szedł do przodu, a przestali odpowiadać zamiast zrobić szybko
    poprawkę.
    Widocznie w końcu ciśnienie zmusiło do zrobienia poprawki ale wielu
    musiało kupić coś innego, bo nie można było używać programatora na tym
    samym komputerze co kompilowało się swoje. Dzwpniłem tam kilka razy,
    pisałem i zbywali.
    Oczywiście, soft zrobili ale długi czas bez supportu nie wchodził w grę.
    Ja się czułem normalnie oszukany, że rodak, młoda firma tak sobie
    pogrywała już w latach 90-tych. W między czasie były błędy w sofcie, też
    niezbyt często naprawiane.

    I to nie chodzi o sprzęt jako taki ale postawę wobec klienów, zbywanie,
    nieodpowiadanie. Dokładnie taka postawa jakiej nie jeden doświadcza
    kupując coś na Allegro od niektórych.
    Tylko człowiek ma 20 lat doświadczenia i jak brak odpowiedzi, zbywanie,
    przeciąganie to zwrot i już.

    Tak było.

  • 116. Data: 2016-08-20 04:00:07
    Od: bat <b...@m...com>

    On 20.08.2016 03:10, Mario wrote:

    > Odnoszę wrażenie że jesteś idiotą. Takie sytuacje dotyczą masy sprzętu
    > dostarczanego przez nawet bardzo profesjonalne firmy.

    I z tego powodu kupuje się na Ebayu, Allegro czy Amazonie zamiast w
    sklepach internetowych poszczególnych sprzedawców. Jak będzie dużo
    negatywów to sprzedawcę zbanują albo wstrzymają wypłatę.
    Zablokowanie PayPala zaboli.

    Kris właśnie popełnił błąd z tabletem zamiast go odesłać za
    potwierdzeniem i list za potwierdzeniem i że rezygnuje z gwarancji to
    wpadł w pułapkę proceduralną.

    To sprzedawca odpowiada za sprzedany towar. Jak nie może naprawić to
    niech odda kasę z własnej kieszeni i niech zerwie umowę z dostawcą.
    Właśnie po to Unia wprowadziła takie prawo żeby sprzedawcy nie mogli
    wykręcać się od odpowiedzialności za sprzedany produkt.
    Jak coś sprzedają to muszą ręczyć finansowo za to co sprzedają.

    Np support po zakończeniu produkcji musi trwać czasem i 10 lat. Przez
    tyle czasu mają być dostępne części zamienne - czytaj oprogramowanie
    pasujące do realiów, bez dodatkowych funkcji ale jako część zapasowa w
    pędzącym świecie postępu technicznego.

    Nie można się schować i nie odpisywać na maile ani nie odbierać telefonu
    jeżeli klient dzwoni po części zamienne.

  • 117. Data: 2016-08-20 04:02:53
    Od: bat <b...@m...com>

    > No ale właśnie zrobił w 1994 roku i działało przez W95 i W98. Po jakimś
    > czasie zrobił poprawkę na XP. Miał dalej robić poprawki na W7, W8 i W10?

    No nie ale przez 5 lat od zakończenia produkcji powinien być support,
    jak to nazwałem "części zamienne". Czy odpłatne czy nie to inna sprawa
    ale nie było niczego.

  • 118. Data: 2016-08-20 04:07:21
    Od: bat <b...@m...com>

    On 20.08.2016 03:02, Mario wrote:
> [...]

    > Win do czystego dosa. Poza tym klient mógł sobie odpalić z dyskietki
    > Freedosa. Prędzej bym się spodziewał, że użyli przejściówki USB/UART i

    To nie chodziło o free dosa czy msdosa, bo fizyczne komputery były tylko
    chodziło o to, że nie można było na jednym komputerze programować
    procesorków tylko trzeba było przenosić hexa do drugiego co było
    upierdliwe w czasie pisania w asm.

  • 119. Data: 2016-08-20 04:09:32
    Od: bat <b...@m...com>

    On 20.08.2016 03:13, Mario wrote:

    > Bo ingerencji serwisu nie realizującego zadania zleconego przez
    > sprzedawcę ma dalej działać rękojmia tego sprzedawcy?

    No tego nie wiemy właśnie. Ale wiemy, że nie wolno wysyłać do serwisu
    niczego tylko do sprzedawcy i należy oświadczyć, że rezygnujemy z gwarancji.

  • 120. Data: 2016-08-20 09:12:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 19 sierpnia 2016 15:18:57 UTC+2 użytkownik bat napisał:

    > Widziałem ją wcześniej. Wystaje wtyczka. Wystarczyło zostawić na krześle
    > aby ktoś przysiadł na tablet. Te 2-3cm plus ciężar ciała robi dźwignię.
    Pewnie kilkanaście urządzeń ze złączem mikro usb w ostatnich latach się w domu
    przewinęło i te złącza w nich były dość intensywnie używane a tego typu uszkodzenia
    nie miałem. Jestem 100% pewien że ani ja ani nikt z domowników tego nie uszkodził