  • Data: 2016-08-17 23:42:45
    Temat: Re: Pytanie do serwisantów.
    Od: AlexY <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Gałka pisze:
    [..]
    > Jak zobaczyłem tamto zdjęcie to też stwierdziłem, że w tym przypadku (i
    > pewnie w większości - czyli zazwyczaj) się mylę.
    > Ponieważ u mnie muszę znaleźć pozycję kabelka aby kontaktowało to
    > zakładałem zimy lut, ale może jest urwana ścieżka i czasem kontaktuje -
    > nie rozbierałem.
    > A może sprężystość styków w gniazdku gdzieś zawodzi.

    Gniazdo ma styki w formie blaszek, lubią się brudzić, wtyczka ma
    sprężynki, jak Mateusz zasugerował sprawdź inny kabel, często w
    telefonach syf z kieszeni dostaje się do gniazda i jest wtyczką ubijany
    przez co wtyk wchodzi płycej i ma coraz gorszy kontakt, drobną pęsetą
    lub dentalem (ma to jakąś naszą nazwę stosowaną w elektronice?) można to
    wydłubać. Uszkodzenia to 50/50 puszcza cyna bezołowiowa lub wyrywane są
    pady, przy wyrwaniu padów zwykle przerywana jest ścieżka. czasami pad ma
    przelotki do wewnętrznej warstwy laminatu, wtedy naprawa jest przerąbana.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html