-
21. Data: 2009-06-26 20:27:01
Temat: Re: Pytanie do elektryków - prąd i zabezpieczenia
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Fri, 26 Jun 2009 08:53:06 +0200, Zbyszek wrote:
>> widzialem w zyciu rozne tokarki. Ale 10kW nie.
>> To naprawde kolos.
>
>Skwituję tak.
>Mało jeszcze widziałeś.
Czy mi sie wydaje czy wrecz bardzo malo ?
J.
-
22. Data: 2009-06-26 20:31:09
Temat: Re: Pytanie do elektryków - prąd i zabezpieczenia
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Fri, 26 Jun 2009 12:41:15 +0200, Papa Smerf wrote:
>Órzytkownik "Icek" napisał:
>> widzialem w zyciu rozne tokarki. Ale 10kW nie. To naprawde kolos.
>> Silnik standardowej powszechnej windy w bloku ma 5,5kW. Wiesz jaka to moc
>> 10kW ? Jak na tokarke to duzo.
>
>hm... może mało w życiu widziałeś?:O)
>zwykła wiertartka stołowa ma silnik 1kW, a masę złomu ma ptzynajmniej 20
>razy mniejszą od tokarki, rokarka dodatkowo musi obracać złomem
>obrabianym:O)
Akurat obracanie przedmiotem stosunkowo malo energii zuzywa.
J.
-
23. Data: 2009-06-26 23:14:40
Temat: Re: Pytanie do elektryków - prąd i zabezpieczenia
Od: Tomasz Wójtowicz <S...@T...MUCH.SPAM.com>
Papa Smerf pisze:
>
> w każdym razie tokarka 10kW z wyglądu jest bardzo podobna do tej 1kW,
> różnica tylko w mocy a co za tym idzoe z możliwościami skarawania:O)
> w każdym razie pamietam jak majster zawsze się skarżył że ta 1kW to złom
> i dopiero na tej 10kW można normalnie pracować:O)
W przypadku tokarki ważniejszy jest moment, a nie moc. Gdyby taka sama
tokarka mogła mieć silnik 1kW albo 10kW, to nie wiem, czy nóż z wolframu
wytrzymałby temperaturę produkowaną przez moc 10kW.
-
24. Data: 2009-06-27 05:56:29
Temat: Re: Pytanie do elektryków - prąd i zabezpieczenia
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sat, 27 Jun 2009 01:14:40 +0200, Tomasz Wójtowicz wrote:
>Papa Smerf pisze:
>> w każdym razie pamietam jak majster zawsze się skarżył że ta 1kW to złom
>> i dopiero na tej 10kW można normalnie pracować:O)
>
>W przypadku tokarki ważniejszy jest moment, a nie moc. Gdyby taka sama
>tokarka mogła mieć silnik 1kW albo 10kW, to nie wiem, czy nóż z wolframu
>wytrzymałby temperaturę produkowaną przez moc 10kW.
Summa summarum ten moment (razy predkosc) zamienia sie na moc na nozu.
I moc silnika widziela sie tam oraz w lozyskach. Wiec pare kW musi
wytrzymac.
Pewnie dlatego jest polewany emulsja chlodzaca ..
J.
-
25. Data: 2009-06-28 22:01:47
Temat: Re: Pytanie do elektryków - prąd i zabezpieczenia
Od: badworm <n...@p...pl>
Dnia Wed, 24 Jun 2009 22:14:21 +0200, Tomasz Wójtowicz napisał(a):
> lokomotyw elektrycznych, gdzie się zdarza, że stycznik się otworzy, ale
> obwód jest dalej zamknięty, bo łuk się zapalił. Wtedy maszyniście
> pozostaje opuszczenie pantografu.
Od wyłączania prądów zwarciowych w lokomotywie to jest stosowny
wyłącznik :) W przypadku sieci 3kV DC prądy nie powodujące jeszcze
wywalenia WS-ów na podstacji są na tyle duże, że raczej opuszczenie
pantografów by nic nie dało - łuk by się palił między siecią a
ślizgaczem.
--
Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kopek}pl
GG#2400455 ICQ#320399066
-
26. Data: 2009-06-29 06:18:58
Temat: Re: Pytanie do elektryków - prąd i zabezpieczenia
Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>
> Nie muszę, wiem w którym te miejscu charakterystyki się różnią.
> PH
Ja wcale nic takiego nie twierdzę.
Jednak odnoszę się do autora wątku oraz kilku "specjalistów" na tym forum,
którzy uważają, że wyłącznik instalacyjny jest dobry na wszystko (tylko
charakterystykę należy zmienić z "B" na "C" lub "D" i będzie OK).
Zbyszek
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
27. Data: 2009-06-29 09:10:11
Temat: Re: Pytanie do elektryków - prąd i zabezpieczenia
Od: PH <s...@w...pl>
Zbyszek pisze:
>
>> Nie muszę, wiem w którym te miejscu charakterystyki się różnią.
>> PH
>
> Ja wcale nic takiego nie twierdzę.
>
> Jednak odnoszę się do autora wątku oraz kilku "specjalistów" na tym forum,
> którzy uważają, że wyłącznik instalacyjny jest dobry na wszystko (tylko
> charakterystykę należy zmienić z "B" na "C" lub "D" i będzie OK).
>
> Zbyszek
>
No to sorry. Odniosłem inne wrażenie czytając Twój post.
--
PH
-
28. Data: 2009-06-29 14:06:24
Temat: Re: Pytanie do elektryków - prąd i zabezpieczenia
Od: Michal Smolnik <m...@f...pl>
Papa Smerf pisze:
> no właśnie, bo w tych lokomotywach jest podobno zasilanie DC a wiec
> faktycznie jest problem z łukiem i ciekawe jak go gaszą?
> pewnie mają jakieś styki w oleiu czy coś podobnego?:O)
Normalne, planowe wyłączenia, czy przełączenia - styczniki z cewką
wydmuchującą i "kominkiem" do gaszenia łuku.
Wyłączenia awaryjne - tzw. wyłącznik szybki - dawniej - specjalnej
konstrukcji stycznik o dużej przerwie, szybkim ruchu styku i specjalnym
sposobie gaszenia łuku. Obecnie - wyłączniki szybkie próżniowe.
Tu dla lokomotywy:
http://www.et40.freehost.pl/ET40/opisy/foto/WS.jpg
Tu dla tramwaju:
http://foto.mkm.szczecin.pl/big/2007/1188832012.jpg
Pozdrawiam,
Michał Smolnik
-
29. Data: 2009-06-29 14:11:25
Temat: Re: Pytanie do elektryków - prąd i zabezpieczenia
Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>
Órzytkownik "badworm" napisał:
> Od wyłączania prądów zwarciowych w lokomotywie to jest stosowny
> wyłącznik :) W przypadku sieci 3kV DC prądy nie powodujące jeszcze
> wywalenia WS-ów na podstacji są na tyle duże, że raczej opuszczenie
> pantografów by nic nie dało - łuk by się palił między siecią a
> ślizgaczem.
no właśnie, bo w tych lokomotywach jest podobno zasilanie DC a wiec
faktycznie jest problem z łukiem i ciekawe jak go gaszą?
pewnie mają jakieś styki w oleiu czy coś podobnego?:O)
-
30. Data: 2009-06-29 19:10:27
Temat: Re: Pytanie do elektryków - prąd i zabezpieczenia
Od: badworm <n...@p...pl>
Dnia Mon, 29 Jun 2009 16:06:24 +0200, Michal Smolnik napisał(a):
> Wyłączenia awaryjne - tzw. wyłącznik szybki - dawniej - specjalnej
> konstrukcji stycznik o dużej przerwie, szybkim ruchu styku i specjalnym
> sposobie gaszenia łuku. Obecnie - wyłączniki szybkie próżniowe.
Sposób gaszenia łuku jest taki sam jak w innych wyłącznikach mocy -
komora dejonizacyjna wraz z cewką wydmuchową, jednak rozmiary komory są
większe. Inny jest natomiast sposób wyzwalania, powodujący szybkie
otwarcie zestyku. Klasyczne wyłączniki szybkie wciąż są stosowane na
podstacjach trakcyjnych. A tak wygląda taki wyłącznik "po przejściach":
http://badworm.enetia.pl/kolej/wse/index.html
--
Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kopek}pl
GG#2400455 ICQ#320399066