  • 21. Data: 2009-06-26 20:27:01
    Temat: Re: Pytanie do elektryków - prąd i zabezpieczenia
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 26 Jun 2009 08:53:06 +0200, Zbyszek wrote:

    >Skwituję tak.
    >Mało jeszcze widziałeś.

    Czy mi sie wydaje czy wrecz bardzo malo ?

    J.

  • 22. Data: 2009-06-26 20:31:09
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 26 Jun 2009 12:41:15 +0200, Papa Smerf wrote:

    >hm... może mało w życiu widziałeś?:O)
    >zwykła wiertartka stołowa ma silnik 1kW, a masę złomu ma ptzynajmniej 20
    >razy mniejszą od tokarki, rokarka dodatkowo musi obracać złomem
    >obrabianym:O)

    Akurat obracanie przedmiotem stosunkowo malo energii zuzywa.

    J.

  • 23. Data: 2009-06-26 23:14:40
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@T...MUCH.SPAM.com>

    Papa Smerf pisze:

    > w każdym razie tokarka 10kW z wyglądu jest bardzo podobna do tej 1kW,
    > różnica tylko w mocy a co za tym idzoe z możliwościami skarawania:O)
    > w każdym razie pamietam jak majster zawsze się skarżył że ta 1kW to złom
    > i dopiero na tej 10kW można normalnie pracować:O)

    W przypadku tokarki ważniejszy jest moment, a nie moc. Gdyby taka sama
    tokarka mogła mieć silnik 1kW albo 10kW, to nie wiem, czy nóż z wolframu
    wytrzymałby temperaturę produkowaną przez moc 10kW.

  • 24. Data: 2009-06-27 05:56:29
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 27 Jun 2009 01:14:40 +0200, Tomasz Wójtowicz wrote:

    >W przypadku tokarki ważniejszy jest moment, a nie moc. Gdyby taka sama
    >tokarka mogła mieć silnik 1kW albo 10kW, to nie wiem, czy nóż z wolframu
    >wytrzymałby temperaturę produkowaną przez moc 10kW.

    Summa summarum ten moment (razy predkosc) zamienia sie na moc na nozu.
    I moc silnika widziela sie tam oraz w lozyskach. Wiec pare kW musi
    wytrzymac.

    Pewnie dlatego jest polewany emulsja chlodzaca ..

    J.

  • 25. Data: 2009-06-28 22:01:47
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 24 Jun 2009 22:14:21 +0200, Tomasz Wójtowicz napisał(a):

    > lokomotyw elektrycznych, gdzie się zdarza, że stycznik się otworzy, ale
    > obwód jest dalej zamknięty, bo łuk się zapalił. Wtedy maszyniście
    > pozostaje opuszczenie pantografu.

    Od wyłączania prądów zwarciowych w lokomotywie to jest stosowny
    wyłącznik :) W przypadku sieci 3kV DC prądy nie powodujące jeszcze
    wywalenia WS-ów na podstacji są na tyle duże, że raczej opuszczenie
    pantografów by nic nie dało - łuk by się palił między siecią a
    ślizgaczem.
    --
    Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kopek}pl
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 26. Data: 2009-06-29 06:18:58
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    > Nie muszę, wiem w którym te miejscu charakterystyki się różnią.
    > PH

    Ja wcale nic takiego nie twierdzę.

    Jednak odnoszę się do autora wątku oraz kilku "specjalistów" na tym forum,
    którzy uważają, że wyłącznik instalacyjny jest dobry na wszystko (tylko
    charakterystykę należy zmienić z "B" na "C" lub "D" i będzie OK).

    Zbyszek

  • 27. Data: 2009-06-29 09:10:11
    Od: PH <s...@w...pl>

    Zbyszek pisze:

> [...]
    > którzy uważają, że wyłącznik instalacyjny jest dobry na wszystko (tylko
    > charakterystykę należy zmienić z "B" na "C" lub "D" i będzie OK).

    No to sorry. Odniosłem inne wrażenie czytając Twój post.

    --
    PH

  • 28. Data: 2009-06-29 14:06:24
    Od: Michal Smolnik <m...@f...pl>

    Papa Smerf pisze:
    > no właśnie, bo w tych lokomotywach jest podobno zasilanie DC a wiec
    > faktycznie jest problem z łukiem i ciekawe jak go gaszą?
    > pewnie mają jakieś styki w oleiu czy coś podobnego?:O)

    Normalne, planowe wyłączenia, czy przełączenia - styczniki z cewką
    wydmuchującą i "kominkiem" do gaszenia łuku.
    Wyłączenia awaryjne - tzw. wyłącznik szybki - dawniej - specjalnej
    konstrukcji stycznik o dużej przerwie, szybkim ruchu styku i specjalnym
    sposobie gaszenia łuku. Obecnie - wyłączniki szybkie próżniowe.

    Tu dla lokomotywy:
    http://www.et40.freehost.pl/ET40/opisy/foto/WS.jpg
    Tu dla tramwaju:
    http://foto.mkm.szczecin.pl/big/2007/1188832012.jpg

    Pozdrawiam,
    Michał Smolnik

  • 29. Data: 2009-06-29 14:11:25
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

  • 30. Data: 2009-06-29 19:10:27
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 29 Jun 2009 16:06:24 +0200, Michal Smolnik napisał(a):

    > Wyłączenia awaryjne - tzw. wyłącznik szybki - dawniej - specjalnej
    > konstrukcji stycznik o dużej przerwie, szybkim ruchu styku i specjalnym
    > sposobie gaszenia łuku. Obecnie - wyłączniki szybkie próżniowe.

    Sposób gaszenia łuku jest taki sam jak w innych wyłącznikach mocy -
    komora dejonizacyjna wraz z cewką wydmuchową, jednak rozmiary komory są
    większe. Inny jest natomiast sposób wyzwalania, powodujący szybkie
    otwarcie zestyku. Klasyczne wyłączniki szybkie wciąż są stosowane na
    podstacjach trakcyjnych. A tak wygląda taki wyłącznik "po przejściach":
    http://badworm.enetia.pl/kolej/wse/index.html