    From: Marek <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Pytanie do Użytkownika
    Date: Mon, 14 Oct 2024 09:46:33 +0200

    On Sun, 13 Oct 2024 09:24:41 +0200, Uzytkownik <a...@s...pl>
    wrote:
    > To jest to. Zwłaszcza jak ktoś dokręca wkrętarką lub co gorsze
    > zakrętarką ze zbyt dużym momentem obrotowym.

    No dobra... Problem ze stukami pojawił się gdzieś tak po 4 lata
    użytkowaniu. Pierwsze co mi przyszło do głowy to właśnie stuki
    spowodowane rozszerzaniem się pokrywy. Od nowości raz w roku
    przychodził serwisant do czyszczenia komory spalania. Ten sam, który
    robił pierwsze uruchomienie pieca i miał być serwisantem "firmowym".
    Po 3 latach się okazało, że nie dokonał u producenta zgłoszenia
    gwarancyjnego, który serwisant robi po 1 uruchomieniu i mój piec nie
    ma gwarancji. Wqurwiłem się na niego i przed kolejnym sezonem
    grzewczym już sam czyściłem komorę bo to nie jest rocket science.
    Miałem właśnie podejrzenie, że właśnie ostatnio krzywo przykręcił
    dekiel. Po czyszczeniu przykręcilem dekiel jak opisujesz, z czuciem,
    po przekątnej.
    Ale to nie pomogło stuki nadal są.
    Ta sugestia, że może to być spowodowane bąblami bardzo wydała mi się
    prawdopodobna. CWU grzana była na max czyli 65C, przepływ wymuszony
    pompą. Gdy zmniejszyłem do 55C stuki zrobiły się cichsze, jakby takie
    bardziej tępe, dochodzące bardziej gdzieś z wewnątrz...
    No i one pojawiają się przez cały cykl grzania, gdyby to było
    rozszerzanie dekla to stuki byłyby chyba tylko na początku? Później
    jak już temperatura się ustabilizuje nie powinno stukać. A to sobie
    "puka" w miarę równomiernie przez cały cykl grzania cwu. Stuki
    wynikające z rozszerzania termicznego z reguły są częstsze na
    początku a ich okres maleje wraz z rozgrzewaniem. Tutaj nie ma zmiany
    okresu.
    Sprawdziłem filtr dolotowy był czysty, dosłownie ze 2 maleńkie
    okruszki.

    --
    Marek