    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Pytanie NTG niestety - Notebook wielosystemowy.
    Date: Tue, 6 Apr 2021 16:25:09 +0200
    <605e31b9$0$556$65785112@news.neostrada.pl> <s3ljtl$irj$1@dont-email.me>
    <605e58c9$0$501$65785112@news.neostrada.pl> <s3lncs$mdj$1@dont-email.me>
    <605edc66$0$558$65785112@news.neostrada.pl> <s3pjrl$l8j$1@dont-email.me>
    <6060595a$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>
    <s3pokk$67c$1@dont-email.me> <60606e03$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    <s3psar$clb$1@dont-email.me> <6060c0ff$0$553$65785112@news.neostrada.pl>
    <s3qfu4$kjt$1@dont-email.me> <6060dcc2$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <s3qpfl$mfu$1@dont-email.me> <s3r5d4$8k6$1@dont-email.me>
    <60621c2b$0$527$65785112@news.neostrada.pl> <s3tluc$aj6$1@dont-email.me>
    <6062c8ec$0$512$65785112@news.neostrada.pl> <s3uivk$gc6$1@dont-email.me>
    <60637560$0$545$65785112@news.neostrada.pl>
    <20210401102544.31bd968a@mateusz>
    <606c47c9$0$532$65785112@news.neostrada.pl> <s4hp4q$ssr$1@dont-email.me>
    <20210406161515.540aaf8b@mateusz>

    On 06/04/2021 16:15, Mateusz Viste wrote:
    > Wszystko ok, ale tutaj mowa o plikach binarnych, stąd moje założenie
    > pracy w uproszczonym trybie "wszyscy na jednym trunku", bo żadne merge
    > nie wchodzą w grę.

    Wiec oni to teraz mają. W postaci NASa. Jesli VCS miałby w czymkolwiek
    pomóc, to w tym aby można było miec własne kopie lokalne i jakąs
    automatyzację kopiowania.

    > Różni się o tyle, że użytkownik nie zdoła wykasować czegoś innym,
    > wszyscy mogą sobie oglądać projektu lokalnie (czyli szybko), a wszelkie
    > zmiany są zapisane w historii i można bez problemu pobrać wersję
    > projektu XYZ z października 1999, jeśli tylko jest taka potrzeba.

    Mam wrażenie że mnie j wiecej podobne argumenty padną w przypadku NASu ;)

    > Tu też nie mogę się do końca zgodzić - doświadczenie nie jest
    > niezbędne, jeśli człowiek jest poważny, z głową i zada sobie kilka
    > podstawowych pytań dot. workflow pracy przed ustaleniem firmowych
    > reguł. Irek wydaje mi się spełniać te kryteria z nawiązką.

    No wiec widywałem kilka firm gdzie wdrażano subversion czy git. Zawsze
    wychodziło to źle. Inzynierowie (programiści w szczególności) maja
    tendencję do nie czytania instrukcji i do "not-invented-here" a
    najbardziej do przenoszenia starych zwyczajów na nowe rozwiązania. Bez
    lidera od VCS ani rusz. Jedna z firm przez dobre dwa lata nie wytworzyła
    ani jednego brancha w repo svn. "Za dużo roboty i potem sa tylko
    problemy z konfliktami" jak się dowiedziałem on jednego z tamtejszych
    hackerów (wypinającego pierś do orderu za optymalizację produkcji).
    Utknęli w swoim minimum lokalnym, a tradycja rzecz święta. A metodyka
    używania była dokładnie odwrotna od zaleceń wieć i efekty odwrotne od
    optymalnych.

    Nie, absolutnie nie dotykać VCS bez kogoś kto ma o tym pojęcie...