  • 1. Data: 2011-11-03 15:57:35
    Temat: Puszki ekranujące
    Od: Meloman <m...@w...pl>

    Gdzie można kupić w sensownej cenie puszki ekranujące do urządzeń w.cz.
    ze zdejmowalnym górnym denkiem? Interesujący mnie wymiar to około
    25x25x8, ale mogą być też nieco inne (np. jedna większa puszka, a w
    środku przegrody). Potrzebuję tego kilkadziesiąt sztuk, więc ręczne
    struganie blaszek nie wchodzi w grę.

    Chodzi o coś takiego (ale w niższej cenie):
    http://pl.farnell.com/perancea/pfl11t/puszka-ekranuj
    aca-do-montazu-na/dp/1181396
    http://pl.farnell.com/wuerth-elektronik/36103305/shi
    elding-cabinet-smd/dp/1909663

    --
    / / .-. \ \ .----------------------------.
    ( ( ( o ) ) ) | Przemysław Korpas |

  • 2. Data: 2011-11-03 18:24:20
    Temat: Re: Puszki ekranujące
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2011-11-03 16:57, Meloman pisze:
> [...]
    > 25x25x8, ale mogą być też nieco inne (np. jedna większa puszka, a w
    > środku przegrody). Potrzebuję tego kilkadziesiąt sztuk, więc ręczne

    Po co strugać? Zamów sobie trawione z nowego srebra. Wyjdzie ci z 5 razy
    taniej.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 3. Data: 2011-11-04 08:07:13
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości

    > Po co strugać? Zamów sobie trawione z nowego srebra. Wyjdzie ci z 5 razy
    > taniej.

    Nie znam się na metalach, stopach itd.
    Wg Wikipedii nowe srebro jest stosowane między innymi do wyrobu drutów
    oporowych co może nasuwać podejrzenie, że jako ekran nie będzie zbyt dobre.
    P.G.

  • 4. Data: 2011-11-04 10:20:57
    Od: Meloman <m...@w...pl>

    W dniu 2011-11-03 19:24, Mario pisze:
    > Po co strugać? Zamów sobie trawione z nowego srebra. Wyjdzie ci z 5 razy
    > taniej.

    Ale gdzie? Są w Polsce jakieś firmy specjalizujące się w wykonywaniu
    ekranów? Czy chodzi o zwykły warsztat ślusarski, w którym ktoś mi
    powygina blachę według własnego projektu?

    Prawdę mówiąc liczyłem raczej na to, że gdzieś da się kupić względnie
    tanio worek takich metalowych puszek pochodzących z masowej produkcji (a
    więc tanich). Mogę nieco przeprojektować PCB w celu dopasowania do
    konkretnego wymiaru puszki, jaki akurat będzie dostępny.

    Znalazłem firmę z Holandii, ale nie pytałem jeszcze o ceny:
    http://www.hollandshielding.com/?p=Nieuws&id=244&Lan
    g=2

    --
    / / .-. \ \ .----------------------------.
    ( ( ( o ) ) ) | Przemysław Korpas |

  • 5. Data: 2011-11-04 10:30:13
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Meloman" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > konkretnego wymiaru puszki, jaki akurat będzie dostępny.
    >
    > Znalazłem firmę z Holandii, ale nie pytałem jeszcze o ceny:

    Polski dystrybutor takich rzeczy:
    http://www.abcpol.pl/pdf/laird/BLSCatalogforweb2-08.
    pdf
    ale czy będzie taniej niż w farnellu to nie wiem.
    P.G.

  • 6. Data: 2011-11-04 12:33:10
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2011-11-04 09:07, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > oporowych co może nasuwać podejrzenie, że jako ekran nie będzie zbyt dobre.

    MZN12 ma około 60% miedzi i 12% niklu a materiały oporowe mają tego
    niklu ponad 40%. Ale wywołałeś mnie do tablicy to zmierzyłem
    rezystywność. Wynosi 10*10^-8 Ohm*m gdy miedź ma 1,7*10^-8 a stal ma 17.
    Czyli lepiej niż blacha stalowa a też ma własności ferromagnetyczne.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 7. Data: 2011-11-04 12:44:13
    Od: "Pitlab" <p...@p...wp.pl>

    > Ale gdzie? Są w Polsce jakieś firmy specjalizujące się w wykonywaniu
    > ekranów? Czy chodzi o zwykły warsztat ślusarski, w którym ktoś mi powygina
    > blachę według własnego projektu?

    Ja od lat zamawiam ekrany z nowego srebra w PCB (dawniej elpin).Pewnie zrobi
    to każda inna firma robiąca szablony do pasty.
    Projekt musisz sobie sam przygotować. Ja robiłem w programie do płytek
    drukowanych. Finalnie dostarczasz firmie dwie warstwy do zrobienia klisz.
    Tam gdzie jest linia z obu stron tam będzie wytrawiony otwór, tam gdzie
    tylko jedna strona będzie nadżerka: napis, albo podtrawienie na zgięcie. Tak
    jak na zdjęciu: http://www.pitlab.pl/wario/blacha1.jpg
    Finalnie to wygląda tak: http://www.pitlab.pl/wariometr-skyassistant.html

    --
    Piotrek.
    http://www.pitlab.pl

  • 8. Data: 2011-11-04 12:54:31
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Pitlab,

    Friday, November 4, 2011, 1:44:13 PM, you wrote:

> [...]
    > tylko jedna strona będzie nadżerka: napis, albo podtrawienie na zgięcie. Tak

    Ładne :) A jak z lutowalnością tego metalu?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 9. Data: 2011-11-04 12:59:10
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2011-11-04 11:20, Meloman pisze:

> [...]
    > więc tanich). Mogę nieco przeprojektować PCB w celu dopasowania do
    > konkretnego wymiaru puszki, jaki akurat będzie dostępny.

    Jeśli tak to faktycznie dobierz coś taniego i przeprojektuj sobie
    płytkę. Ja miałem akurat takie wymiary, że pasowała mi tylko płytka z ELFY:
    https://www.elfaelektronika.pl/elfa3~pl_pl/elfa/init
    .do?item=50-004-84&toc=0

    Komplet ścianek z pokrywką wychodził około 150 zl.
    Zamówiłem blaszki w Elpin. Trawią według twoich gerberów - np rysujesz
    sobie pod CADem kształt cienką na warstwach opisowych albo
    mechanicznych. Kontury rysujesz na obu warstwach a linie gięcia na jednej.
    Otrzymujesz coś takiego:
    http://sendfile.pl/108096/view/IMG_0224a.jpg

    Gniesz to palcami według linii gięcia i uzyskujesz:
    http://sendfile.pl/108097/view/IMG_0231a.jpg

    Zrezygnowałem z opcji zdejmowanego dekielka ale mam ekrany w cenie 120
    zł za arkusz 300*450mm (20 sztuk ekranów). Doszła cena dokumentacji 180
    zł, ale to wydatek jednorazowy.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 10. Data: 2011-11-04 13:03:24
    Od: "Pitlab" <p...@p...wp.pl>

    > Ładne :) A jak z lutowalnością tego metalu?
    Bardzo dobra. Nowe srebro to w końcu mosiądz i cyna ładnie się rozpływa bez
    żadnych problemów. Nawet kilkuletnie balchy ładnie sie lutują.

    --
    Piotrek.
    http://www.pitlab.pl