-
1. Data: 2010-07-27 11:02:41
Temat: Pulsacyjna utrata mocy przy 2000-2600obr, Diesel Turbo
Od: "Tomek" <p...@N...gazeta.pl>
Witam,
od jakis 200km w mojej Lagunie 1.9d wystepuje dosc szczegolna dolegliwosc.
Jako ze nie znam sie specjalnie na mechanice nie chcialbym od razu przechodzic
do moich domyslow - objawy przedstawiaja sie nastepujaco.
Przy spokojnym dodawaniu gazu (1/3 wcisniecia) okolo 2000obr/min silnik
sprawia wrazenie jakby tracil troche mocy, trwa to sekunde, obroty i predkosc
dalej rosną i za 2s znowu, dołek sekundowy. I tak az do jakis 2600.
Całośc sprawia wrażenie mocniejszej lub słabszej 'żabki'. Wystepuje na
wszystkich biegach. Przy maksymalnym wcisnieciu gazu efekt nie zachodzi/nie
jest tak wyrazny. Przy kręceniu silnika bez obciążenia nic takiego nie ma miejsca.
Dodatkowo, zauważyłem że w tych przedziałach obrotów z komory silnika słychać
dodatkowy szum/syk.
Czy dobrze rozumuje (na mój mało expercki rozumek poparty przeczytaniem
kilkunastu wątków na forach) że mam problem z turbosprężarką a raczej z
którymś z kanałów doprowadzających powietrze?
Bo mi wszystko wskazuje na pęknięty przewód, który pod wysokim cisnieniem
rozszczelnia się na chwile (strata mocy), po jego zmniejszeniu ponownie
uszczelnia (przyrost mocy) i tak w kółko - gdy pracuje sprężarka.
W tej lagunie wykresy mocy wskazuja że właśnie gdzies 2000-2500 są max'y więc
tam powinna działać sprężarka.
z góry dziękuje za potwierdzenie lub wyprowadzenie mnie z błędu, ew.
podpowiedzenie jak niedrogo sprawe załatwic.
pozdrawiam,
Tomek
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
2. Data: 2010-07-27 11:10:30
Temat: Re: Pulsacyjna utrata mocy przy 2000-2600obr, Diesel Turbo
Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>
Ja ostatnio miałem podobny efekt w aucioe bez turbo.. niedługo po tym
urwało mi przewód zasilający od pompy do wtrysku (urwał się grzybek),
może warto się temu przyjrzeć?
-
3. Data: 2010-07-27 11:10:31
Temat: Re: Pulsacyjna utrata mocy przy 2000-2600obr, Diesel Turbo
Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>
Tomek pisze:
> Czy dobrze rozumuje (na mój mało expercki rozumek poparty przeczytaniem
> kilkunastu wątków na forach) że mam problem z turbosprężarką a raczej z
> którymś z kanałów doprowadzających powietrze?
Sprawdz luz na osi nastawnika pompy wtryskowej. Nie powinno byc
wyczuwalnego luzu osiowego, a i sprezyna powrotu nastawnika powinna
stawiac odczuwalny opor. Co do sterowania turbina: po prostu posprawdzaj
wszystkie wezyki podcisnienia pod maska. Nie powinno ich byc zbyt duzo.
--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen Xantia
-
4. Data: 2010-07-27 11:20:36
Temat: Re: Pulsacyjna utrata mocy przy 2000-2600obr, Diesel Turbo
Od: Marek Giżyński <_...@g...pl>
> Bo mi wszystko wskazuje na pęknięty przewód, który pod wysokim cisnieniem
> rozszczelnia się na chwile (strata mocy), po jego zmniejszeniu ponownie
> uszczelnia (przyrost mocy) i tak w kółko - gdy pracuje sprężarka.
> W tej lagunie wykresy mocy wskazuja że właśnie gdzies 2000-2500 są max'y więc
> tam powinna działać sprężarka.
>
Ja bym sprawdzil przeplywomierz.
m.
-
5. Data: 2010-07-27 12:14:22
Temat: Re: Pulsacyjna utrata mocy przy 2000-2600obr, Diesel Turbo
Od: Rafał <r...@o...pl>
W dniu 27.07.2010 11:02, Tomek pisze:
> Witam,
>
> od jakis 200km w mojej Lagunie 1.9d wystepuje dosc szczegolna dolegliwosc.
> Jako ze nie znam sie specjalnie na mechanice nie chcialbym od razu przechodzic
> do moich domyslow - objawy przedstawiaja sie nastepujaco.
>
> Przy spokojnym dodawaniu gazu (1/3 wcisniecia) okolo 2000obr/min silnik
> sprawia wrazenie jakby tracil troche mocy, trwa to sekunde, obroty i predkosc
> dalej rosną i za 2s znowu, dołek sekundowy. I tak az do jakis 2600.
> Całośc sprawia wrażenie mocniejszej lub słabszej 'żabki'. Wystepuje na
> wszystkich biegach. Przy maksymalnym wcisnieciu gazu efekt nie zachodzi/nie
> jest tak wyrazny. Przy kręceniu silnika bez obciążenia nic takiego nie ma miejsca.
>
Wejdź na http://renaultlaguna.pl/forum/
tam wątków z podobnymi problemami jest od groma, w większości prowadzące
do rozwiązania.
Często występują w tym silniku problemy z czujnikiem doładowania i
przewodami do niego dochodzącymi, zaworem regulacji turbiny,
nieszczelnym intercoolerem(dotyczy szczególnie roczniki <2003) ogólnie
nieszczelnością na dolocie, oraz niedomykający się i zasyfiony EGR.
Oczywiście może to być coś innego, poczytaj na tamtym forum, na pewno
coś znajdziesz.
W większości sam możesz tę dolegliwość usunąć, na forum są dostępne
manuale jak i co zrobić.
Powodzenia.
-
6. Data: 2010-07-27 12:20:16
Temat: Re: Pulsacyjna utrata mocy przy 2000-2600obr, Diesel Turbo
Od: " Tomek" <p...@g...pl>
Rafał <r...@o...pl> napisał(a):
> W dniu 27.07.2010 11:02, Tomek pisze:
> > Witam,
> >
> > od jakis 200km w mojej Lagunie 1.9d wystepuje dosc szczegolna dolegliwosc.
[cut]
> Wejdź na http://renaultlaguna.pl/forum/
> tam wątków z podobnymi problemami jest od groma, w większości prowadzące
> do rozwiązania.
>
> Często występują w tym silniku problemy z czujnikiem doładowania i
> przewodami do niego dochodzącymi, zaworem regulacji turbiny,
> nieszczelnym intercoolerem(dotyczy szczególnie roczniki <2003) ogólnie
> nieszczelnością na dolocie, oraz niedomykający się i zasyfiony EGR.
> Oczywiście może to być coś innego, poczytaj na tamtym forum, na pewno
> coś znajdziesz.
> W większości sam możesz tę dolegliwość usunąć, na forum są dostępne
> manuale jak i co zrobić.
> Powodzenia.
>
Dzieki za namiar, wszystkim dziekuje za uzmysłowienie mi ze przyczyn stany
rzeczy jest jakby więcej niż niedociśnięta rurka :)
pozdrawiam,
Tomek
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
7. Data: 2010-07-27 12:22:03
Temat: Re: Pulsacyjna utrata mocy przy 2000-2600obr, Diesel Turbo
Od: Rafał <r...@o...pl>
W dniu 27.07.2010 12:14, Rafał pisze:
>
> Wejdź na http://renaultlaguna.pl/forum/
> tam wątków z podobnymi problemami jest od groma, w większości prowadzące
> do rozwiązania.
>
> Często występują w tym silniku problemy z czujnikiem doładowania i
> przewodami do niego dochodzącymi, zaworem regulacji turbiny,
> nieszczelnym intercoolerem(dotyczy szczególnie roczniki <2003) ogólnie
> nieszczelnością na dolocie, oraz niedomykający się i zasyfiony EGR.
> Oczywiście może to być coś innego, poczytaj na tamtym forum, na pewno
> coś znajdziesz.
> W większości sam możesz tę dolegliwość usunąć, na forum są dostępne
> manuale jak i co zrobić.
> Powodzenia.
>
jeszcze jedno, bo może zbyt pochopnie założyłem, jaką dokładnie lagunę
masz I czy II? czy to jest dCi czy dTi?
Nie mniej jednak zapraszam na forum.
-
8. Data: 2010-07-27 12:28:50
Temat: Re: Pulsacyjna utrata mocy przy 2000-2600obr, Diesel Turbo
Od: " " <p...@g...pl>
Rafał <r...@o...pl> napisał(a):
> W dniu 27.07.2010 12:14, Rafał pisze:
>
> >
> > Wejdź na http://renaultlaguna.pl/forum/
> > tam wątków z podobnymi problemami jest od groma, w większości prowadzące
> > do rozwiązania.
> >
> > Często występują w tym silniku problemy z czujnikiem doładowania i
> > przewodami do niego dochodzącymi, zaworem regulacji turbiny,
> > nieszczelnym intercoolerem(dotyczy szczególnie roczniki <2003) ogólnie
> > nieszczelnością na dolocie, oraz niedomykający się i zasyfiony EGR.
> > Oczywiście może to być coś innego, poczytaj na tamtym forum, na pewno
> > coś znajdziesz.
> > W większości sam możesz tę dolegliwość usunąć, na forum są dostępne
> > manuale jak i co zrobić.
> > Powodzenia.
> >
>
> jeszcze jedno, bo może zbyt pochopnie założyłem, jaką dokładnie lagunę
> masz I czy II? czy to jest dCi czy dTi?
> Nie mniej jednak zapraszam na forum.
Laguna 2 1870cm^2 88kW rok produkcji 2003
Turbo posiada ale teraz mnie zagiąłeś czy DCi czy DTi, dla mnie to diesel z
turbo :)
na forum juz sie rejestruje, bedziem czytac...
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
9. Data: 2010-07-27 12:34:48
Temat: Re: Pulsacyjna utrata mocy przy 2000-2600obr, Diesel Turbo
Od: Rafał <r...@o...pl>
W dniu 27.07.2010 12:28, p...@g...pl pisze:
> Laguna 2 1870cm^2 88kW rok produkcji 2003
> Turbo posiada ale teraz mnie zagiąłeś czy DCi czy DTi, dla mnie to diesel z
> turbo :)
>
Jak 2 to dCi:)
Zasadnicza różnica jest na zasilaniu paliwem ta literka C - Common rail
> na forum juz sie rejestruje, bedziem czytac...
>
No to do zobaczenia tam:)
Właśnie w zeszłym tygodniu sobie zamontowałem tempomat według manuala
tam zamieszczonego, jak nie masz fabrycznie, a masz dCi to też sobie
możesz założyć, w ogóle ciekawe rzeczy można tam znaleźć.
-
10. Data: 2010-07-27 12:55:43
Temat: Re: Pulsacyjna utrata mocy przy 2000-2600obr, Diesel Turbo
Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>
p...@g...pl pisze:
>
> Laguna 2 1870cm^2 88kW rok produkcji 2003
> Turbo posiada ale teraz mnie zagiąłeś czy DCi czy DTi, dla mnie to diesel z
> turbo :)
>
> na forum juz sie rejestruje, bedziem czytac...
>
Ja tez zbyt pochopnie odpisalem. Zalozylem, ze jesli ktos pisze 1.9D
albo i nawet 1.9dT to wie, jaki ma rzeczywiscie silnik pod maska :)
Roznica w sposobie sterowania jest bardzo znaczaca, dlatego w Twoim
przypadku moja sugestia nie ma w ogole zastosowania - po prostu taki
element na pompie nie wystepuje :)
--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen Xantia