  • 61. Data: 2010-10-03 09:57:45
    Temat: Re: Przyszło?ć długich fal
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 3 Oct 2010 09:50:55 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:
> [...]

    Zgubilo mi sie jedno slowo - powinno byc "5 mln sluchaczy ktorzy
    PIERWSI zaplaca..."

    >Może to jest jakieś rozwiązanie. Jeśli oczywiście za dwa lata będzie
    >coś takiego jak abonament. No i przy założeniu (dość naiwnym chyba),
    >ze ludzie nie poprzestaną na zajrzeniu w zęby darowanemy, tylko
    >rzeczywiście będą słuchać.

    A musza sluchac ? Wazne ze trafia do bazy platnikow, bedzie mozna
    wezwania wysylac :-)

    >Na to, to już nie wiem czy można liczyć.

    Radyjko bedzie kosztowalo 10zl, w detalu sie sprzeda po 20, i tylko do
    uslug Poczty przyjdzie doplacic :-)
    Albo i nie, bo poszuka sie sponsora w Centra, ktora doplaci za to ze
    radyjko bedzie bez zasilacza sieciowego :-)

    J.

  • 62. Data: 2010-10-03 10:09:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > A musza sluchac ? Wazne ze trafia do bazy platnikow, bedzie mozna
    > wezwania wysylac :-)

    Cały czas przy tym samym założeniu (o istnieniu abonamentu).
    Ale faktycznie niektórym mże nawet wystarczy zapewnienie
    w sprawozdaniu, że "odpowiednie odbiorniki dostępne są w handlu".

> [...]
    > Albo i nie, bo poszuka sie sponsora w Centra, ktora doplaci za to ze
    > radyjko bedzie bez zasilacza sieciowego :-)

    Centra robi jeszcze jakieś baterie do radia?

    --
    Jarek

  • 63. Data: 2010-10-03 11:29:36
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 3 Oct 2010 10:09:52 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:

    >Centra robi jeszcze jakieś baterie do radia?

    Hm, wydaje mi sie ze widuje baterie made in poland.
    O, nawet mam jedna - Panasonic :-)

    Wybita data 2006 - nie wiem, produkcji czy przydatnosci.

    J.

    P.S. gdzie najlepiej zutylizowac stare NiCD ?

  • 64. Data: 2010-10-03 11:45:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Hm, wydaje mi sie ze widuje baterie made in poland.
    > O, nawet mam jedna - Panasonic :-)

    Panasonic, to nie Centra. Na stronie centra.com.pl są tylko akumulatory
    ołowiowe.

    > Wybita data 2006 - nie wiem, produkcji czy przydatnosci.

    Pamiętam informację prasową z samego początku lat '90, że się przestaje
    robić w Polsce baterie. Bo nijak nie mogą dorównać jakością, a ceny
    takie same lub wyższe jak impotrowanych. Może teraz są w Polsce fabryki
    jakiegos producenta, ale na szczęście żaden nie ma pozycji monopolisty.

    > P.S. gdzie najlepiej zutylizowac stare NiCD ?

    Wrzucić do kubła na inne baterie. Albo na elektrośmieciory ogólne.

    --
    Jarek

  • 65. Data: 2010-10-03 11:55:22
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 3 Oct 2010 11:45:10 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:
    >Panasonic, to nie Centra. Na stronie centra.com.pl są tylko akumulatory
    >ołowiowe.

    No fakt, baterii marki centra to juz dawno nie widzialem.

    >Pamiętam informację prasową z samego początku lat '90, że się przestaje
    >robić w Polsce baterie. Bo nijak nie mogą dorównać jakością,

    No to tym bardziej jestem ciekaw kto robi te nieliczne made in poland.
    Chyba ze juz ich naprawde nie ma, tylko napis zostal.
    Ktos chyba te stare zaklady kupil .. i zburzyl ?

    Widze ze CLAiO robi jeszcze baterie, ale tylko specjalne.
    Za to wytworni akumulatorow trakcyjnych jak mrowkow :-)

    >Wrzucić do kubła na inne baterie. Albo na elektrośmieciory ogólne.

    Ale to specyficzny produkt, szkoda mieszac i szkoda jakby trafil na
    wysypisko.

    J.

  • 66. Data: 2010-10-03 12:05:41
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > No to tym bardziej jestem ciekaw kto robi te nieliczne made in poland.

    Chińczyk potrafi zrobic każdy napis jaki się tylko zamówi.

    > Ale to specyficzny produkt, szkoda mieszac i szkoda jakby trafil na
    > wysypisko.

    A to zawartość kubłów na baterie i kontenerów na elektronikę trafia
    wprost na wysypisko?

    --
    Jarek

  • 67. Data: 2010-10-03 12:27:20
    Od: "wojtek" <a...@b...ccc>

    > Widze ze CLAiO robi jeszcze baterie, ale tylko specjalne.
    > Za to wytworni akumulatorow trakcyjnych jak mrowkow :-)

    No robi jeszcze nicad po spadku po centrze. Ostatnio kupowałem u nich KOH i
    KL-100P do UPS. Te aku są wieczne i dosłownie jak im siekierą nie przywalisz
    albo kwasu nie nalejesz to będą działały latami. Najstarsze mam z 1967 roku
    o pojemności 12Ah i praktycznie dziś po pomiarze maja około 12Ah a więc
    rewelacja. KPL-100P mam z 1987 i chodzą jak nowe. Mają pojemność
    pięciogodzinną na poziomie 90Ah a dziesięcio około 105Ah. Nowe od nicad są
    troszeczke inne jeżeli chodi o charakterystykę ładowania i rozładowania (mi
    ona bardziej pasuje) ale w baterii np. 10KPL działają wyśmienicie i wykazują
    pojemność pięciogodzinną na poziomie 105-115Ah a więc lepiej niż deklaruje
    producent. No ale cena za jedno ogniwo 300 netto :(.

    --
    Wojtek

  • 68. Data: 2010-10-05 09:37:25
    Temat: Re: Przyszłość długich fal [OT]
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Tak sobie rzucą kostką i uruchomią losowy maszt na losowej
    > częstotliwości... bo to i tak nie istotne.

    nie wiem o co Ci chodzi, bo mi o to ze spieranie się o to jakie fale i jak
    ma wygladac masz
    pozbawiony zasilania po globalnej tragedii nie mają sensu...

    > Jak to bez ostrzeżenia? - przecież masz proroków ;)

    znowu nie wiem o co Ci chodzi, bo mi o to że na takie rzeczy nie biorą sie z
    pietruszki
    zawsze są jakies sygnały ostrzegawcze (np. kłótnia z sasiednim państwem o
    wyspy bergauty)
    i wtedy się szykujesz do konkretnego zgrożenia
    bo na wszystkie możliwe to się nie przygotujesz...

    > wyobraź sobie, że pierdyknie jakaś supernowa albo jest akurat burza na
    > Słońcu i oberwały satality i linie przesyłowe

    jesli to przeżyjemy, to najpierw zniknie telewizja - ludzie zaczną dzwonic
    do nadawców
    zapchaja wszystkie mozliwe łącza, bedzie panika ogólnoswiatowa
    że nas "obca cywilizacja zaatakowała" i nikt nie bedzie pamietal zeby wyjąc
    lampowe radio na długie fale
    spod łóżka i słuchać co władze mają do powiedzenia...
    na tym etapie telefonia kablowa powinna w znacznym procencie dalej
    działać...

    > - a jak znamy życie (np. 11 września) naprawdę trudno przewidzieć co się
    > przydarzy.

    to dobry kontrprzykład - (mimo że wiedzieli co sie stanie nie
    zareagowali...)
    to była bardzo lokalna katastrofa i wszystkie systemy łączności działały
    normalnie...

    dochodzą też aspekty pozamerytoryczne, takie jak moralne usprawiedliwienie
    przywódców
    w obliczy "braku możliwości" (czegokolwiek to dotyczy)
    a tak, przy sprawnej łączności, mają wszystko na głowie i ponoszą pełną
    odpowiedzialność za sytuację.
    to nie są idioci - sami sobie stryczka nie będą kręcić...

  • 69. Data: 2010-10-05 10:03:34
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    qlphon nagryzmolił:

    > jesli to przeżyjemy, to najpierw zniknie telewizja - ludzie zaczną
    > dzwonic do nadawców zapchaja wszystkie mozliwe łącza,

    Może i zaczną, ale zaraz skończą. Skoro zniknie telewizja, to dlaczego
    nie telefonia? Nie będzie czego zapychać, a gdyby nawet było co, to
    nie będzie czym.

> [...]
    > spod łóżka i słuchać co władze mają do powiedzenia...
    > na tym etapie telefonia kablowa powinna w znacznym procencie dalej

    Powinna, ale jej już nie ma. Nie ma nieelaektronicznej telefonii,
    takiej co to iskry polecą, a ona dalej będzie sprawna. To, co
    teraz mamy zamiast, może mieć jeszcze mniejszą odporność na impuls
    elektromagnetyczny niż telewizja czy telefonia mobilna. Elektronika
    taka sama, a tu jeszcze do tego podłączone długie druty robiące za
    anteny.

    Jarek

    --
    Nad Bałtykiem rozpostarli swoje skrzydła ludzie z Marsa
    Atakować w taki sposób to jest jedna wielka farsa

  • 70. Data: 2010-10-05 10:36:50
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Może i zaczną, ale zaraz skończą. Skoro zniknie telewizja, to dlaczego
    > nie telefonia?

    ja zakładam, że satelity w pierwszej kolejnosci szlag trafii
    nie koniecznie od wiatru słonecznego czy efektów owej supernowej
    po prostu one sa najbardziej narażone...
    wystarczy chmurka malutkich odłamków po jakiejś odległej kolizji sprzed
    wieków
    i wyczysci orbitę...

> [...]
    > elektromagnetyczny niż telewizja czy telefonia mobilna. Elektronika
    > taka sama, a tu jeszcze do tego podłączone długie druty robiące za

    no teoria mówi że skrętka... itd.itp...

    ale skoro fantazjujemy, czemu się ograniczać? a niech nawet komórki
    działają...
    bez prądu potrzebnego do zaparzenia kawy i tak nasza cywilizacja zdechnie...
    (coś jak w Kingsajzie po wybuchu fabryki polokokty)

    nikt nie bedzie słuchac radia na długich, chyba że będą tam podawać gdzie
    wojsko
    rozdaje gorącą kawe w termosach

    ;-)