  • Data: 2010-10-03 12:27:20
    Temat: Re: Przyszło?ć długich fal
    Od: "wojtek" <a...@b...ccc> szukaj wiadomości tego autora

    > Widze ze CLAiO robi jeszcze baterie, ale tylko specjalne.
    > Za to wytworni akumulatorow trakcyjnych jak mrowkow :-)

    No robi jeszcze nicad po spadku po centrze. Ostatnio kupowałem u nich KOH i
    KL-100P do UPS. Te aku są wieczne i dosłownie jak im siekierą nie przywalisz
    albo kwasu nie nalejesz to będą działały latami. Najstarsze mam z 1967 roku
    o pojemności 12Ah i praktycznie dziś po pomiarze maja około 12Ah a więc
    rewelacja. KPL-100P mam z 1987 i chodzą jak nowe. Mają pojemność
    pięciogodzinną na poziomie 90Ah a dziesięcio około 105Ah. Nowe od nicad są
    troszeczke inne jeżeli chodi o charakterystykę ładowania i rozładowania (mi
    ona bardziej pasuje) ale w baterii np. 10KPL działają wyśmienicie i wykazują
    pojemność pięciogodzinną na poziomie 105-115Ah a więc lepiej niż deklaruje
    producent. No ale cena za jedno ogniwo 300 netto :(.

    --
    Wojtek