    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Przysz?o?? d?ugich fal
    Date: Sun, 19 Sep 2010 22:09:50 +0000 (UTC)

    Pan Waldemar Krzok napisał:

    > To jest takie skakanie po jajkach. To, co ty piszesz byłoby optymalne
    > dla stacji, ale tego byś ni chu...dego nie sprzedał, w szczególności
    > jak jest konkurencja. W podstawowych pakietach xm czy siriusa masz
    > jakieś 100 stacji.

    To znaczy co, NIE jest tak, że trzeba wybierać? Każdy abonent dostaje ile
    fabryka dała, czyli 100 stacji? Czy może ta setka, to szit podsatawowy,
    ale są jeszcze inne, a z tych innych, to za każdy trzeba ekstra płacić.
    Jak wspomniałem, nie znam się. Wiem tyle, co kiedys przeczytałem.
    Że z dużej oferty wybiera się kilka tworzących pakiet, za który się
    płaci. Ta liczba w pakiecie miała być dokładnie określona, a ile to,
    tego dokładnie nie wiem.

    > Fakt, ale ja lubię posłuchać czasem wiadomości, nawet, jak rozumiem
    > piąte przez dziesiąte. Dlatego polskie radio mnie w ogólności
    > niesamowicie wnerwia.

    No tak, ja też bym chyba był mniej nerwowy, gdybym z wiadomości rozumiał
    tylko piąte przez dziesiąte a nie wszystko.

    > OK, w niektórych krajach wolałbym, by wiadomości przynajmniej od czasu
    > do czasu były w jakimś strawnym języku, do tej pory tylko na Malcie i
    > Islandii miałem kłopoty, bo wiadomości były wyłącznie w języku tubylczym.

    Ja bardzo lubię słuchać w radiu języków tubylczych (nie tylko w radiu
    zresztą). Nawet jak nic z tego nie rozumiem.

    > No właśnie. Tylko jakiego radia można posłuchać w Polsce? Bywam tam
    > od czasu do czasu i naprawdę jest ciężko. Jakoś musi im się opłacać,

    W samochodzie słucham Trójki (jeszcze nie jest tak tragicznie), Tok FM
    (jest na tyle inne od reszty, że choćby tym zaciekawia) i RMF Classic.
    Czasem czegoś z pozostałej sieczki -- jak dwa pierwsze nudzą do
    nieprzytomności, a trzecie nie ma zasięgu. Nie mam pojęcia jak im
    wszystkim udaje się wyjść na swoje. Za te durnowate reklamy ktoś płaci
    zauważalne sumy? Może to pralnie jakieś? Sam nie wiem.

    > nawet dla Radia z Mordą.

    Ci akurat mają status taki, że do nadawania mogą tylko dopłacać (za to
    mniej niż inni, bo nie płacą za częstotliwość).

    Jarek

    --
    Gdy dziadzio przyjdzie w gości,
    Nie nudzi do nudności?