    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Przysz?o?? d?ugich fal
    Date: Sun, 19 Sep 2010 17:01:00 +0000 (UTC)

    Pan Waldemar Krzok napisał:

    > zgodzę się z tobą. Ale nie jest to kwestia dystrybucji, tylko samych
    > programów. W USA i Kanadzie masz właściwie 3 języki (angielski,
    > hiszpański, francuski) i w tych językach masz programy przez satelitę
    > w bukietach xm i sirius. Miałem w samochodzie i to i to. Faktycznie
    > najfajniejsze jest to, że wybierasz sobie co chcesz słuchać.

    To nie jest tak, że najpierw z setek programów trzeba wybrać tuzin,
    za który się płacę, a dopiero później można skakać między nimi?

    Tak sobie myślałem co ja bym zrobił, gdyby mnie zrobiono dyrektorem
    sprzedaży w tym biznesie. Zaraz po powołaniu inż. Mamonia na Eksperta
    Do Spraw Melodii Już Słyszanych, dorzuciłbym klientom do pakietu
    możliwość dowolnego skakania po reszcie kanałów. Ale z takim
    ograniczenim, że trzeba je wciąż zmieniać, bo po godzinie rozłącza
    i nie da się przed upływem doby wrócić w to samo miejsce. A nuż się
    komuś jednak spodoba piosenka, którą pierwszy raz słyszy. Raz na
    miesiąc klient mógłby wymienić w pakiecie wymienić jedna stację bez
    dodatkowych opłat.

    > Ale w USA nie ma tradycji np. informacji o ruchu drogowym przez radio
    > (oprócz stacji nadających tylko to). No i kwestia języków: tam, gdzie
    > w USA mamy 3 w Europie mamy 50, albo i więcej.

    Z językami, to nie problem, przynajmniej w stacjach muzycznych. Jak
    mi będą w kanale operowym gadać po włosku, a w tym co wciąż jodłuja
    po niemiecku, to będzie nawet fajniej. Zresztą teraz też słucham
    radia ze Szwajcarii, takiego co klasykę nadaje. Mówią niby po niemiecku,
    a ja tego języka nie znam. Lecz mówią przeważnie kto i co gra, a to
    w każdym języku brzmi podobnie.

    W Europie większy problem niż z językami jest z jakimiś "polami
    eksploatacji" czy innymi durnotami. Ale to się niebawem skończy,
    jak tylko zaczną spadać zyski tym, co uważali, że wszyscy zawsze
    za wszystko będą chcieli płacić Bóg wie ile.

    Jarek

    --
    -- Dlaczego sądzi pan, że dwanaście? -- zapytał Bretschneider.
    -- Żeby był równy rachunek, akurat tuzin. Łatwiej to zliczyć,