  • 51. Data: 2012-04-23 16:23:54
    Temat: Re: Przyspieszone początki z Fortranem
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Apr 23, 3:01 pm, "AK" <n...@n...com> wrote:

    > Jasne ! :)
    > Forma "u/a" to najlepszy test czy ktos mial do czynienia z "...em"
    > czy tylko przeczytal jakis akapit w SuperExpresie ;)

    Myślisz, że profesor Miodek miał do czynienia z Fortranem?

    Poważnie jednak: też się zastanawiałem nad Fortrana czy Fortranu.
    Wieidziałem oczywiście, że wśród ludzi majączych do czynienia z
    przyjętą formą jest "Fortranu", ale myślałem, że nie ma oficjalnej
    wersji - dlatego napisałem Fortrana. Sprawdziłem w słowniku
    ortograficznym i rzeczywiście jest, więc się kajam.

    BTW, jest jakaś reguła tym rządząca?

  • 52. Data: 2012-04-23 16:40:25
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Andrzej Jarzabek" <a...@g...com> napisał:

    > Myślisz, że profesor Miodek miał do czynienia z Fortranem?

    Napewno tak ! Dlatego szybko uciekl na antypody informatyki: czyli filologię :)

    > BTW, jest jakaś reguła tym rządząca?

    Tez powazniej: Nie mam najmniejszego pojecia :(.
    Po prostu "Fortranu/Algolu/Prologu/COBOLu" bylo od samego poczatku.

    AK

  • 53. Data: 2012-04-23 17:56:46
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Apr 23, 3:40 pm, "AK" <n...@n...com> wrote:

    > Napewno tak ! Dlatego szybko uciekl na antypody informatyki: czyli filologię :)

    > Tez powazniej: Nie mam najmniejszego pojecia :(.
    > Po prostu "Fortranu/Algolu/Prologu/COBOLu" bylo od samego poczatku.

    No bo już Kochanowski napisał "Fraszkę o Fortranie".
    A dopełniacz od COBOL-a jest to jest akurat "COBOL-a". :-)

  • 54. Data: 2012-04-23 20:15:35
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Andrzej Jarzabek" <a...@g...com> napisał:

    > No bo już Kochanowski napisał "Fraszkę o Fortranie".
    > A dopełniacz od COBOL-a jest to jest akurat "COBOL-a". :-)

    No niestety ja jeszcze "gadalem" i slyszalem :)
    "Jest na tej Odrze kompilator COBOLu ?"

    AK

  • 55. Data: 2012-04-24 09:13:29
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 23/04/2012 19:15, AK wrote:

    > No niestety ja jeszcze "gadalem" i slyszalem :)
    > "Jest na tej Odrze kompilator COBOLu ?"

    Ale dopuszczasz możliwość, że:
    a) to akurat osoba, z którą gadałeś tak mówiła,
    b) jak jeszcze gadałeś, to jeszcze nie było ustalone?

    Bo słownik ortograficzny podaje "COBOL-a", i żeby nie było, nie
    sprawdzałem wszystkich po kolei w słowniku, tylko od razu to "COBOLu"
    wydało mi się podejrzane - ja bym intuicyjnie zdecydowanie powiedział
    "kobola", chociaż bym napisał raczej COBOLa bez myślnika.

    Może dlatego, że brzmi podobnie jak "kobold". W przypadku Fortranu nie
    ma jasnego paradygmatu, bo z jednej strony turbanu, z drugiej jednak tarana.

  • 56. Data: 2012-04-26 22:35:01
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Andrzej Jarzabek" <a...@g...com> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:jn5jqr$q7l$...@i...gazeta.pl...
    > Bo słownik ortograficzny podaje "COBOL-a", i żeby nie było, nie

    Na pewno Basica. GW-Basica.

    ;)

    I jeszcze odnośnie regułek - obecnie wszystkie języki programowania pisze
    się pierwszą wielką literą i kolejne małe, tzn. Cobol a nie COBOL, Fortran a
    nie FORTRAN itd.

  • 57. Data: 2012-04-28 13:23:36
    Od: " M.M." <m...@g...pl>

    AK <n...@n...com> napisał(a):

    > Napewno tak ! Dlatego szybko uciekl na antypody informatyki: czyli filologię :)

    > Tez powazniej: Nie mam najmniejszego pojecia :(.
    > Po prostu "Fortranu/Algolu/Prologu/COBOLu" bylo od samego poczatku.
    Od początku było Pascala, a nie Pascalu :)

  • 58. Data: 2012-04-28 17:24:31
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik " M.M." <m...@g...pl> napisał:

    > Od początku było Pascala, a nie Pascalu :)

    Prawda (uscislajac: w dopelniaczu)
    PS: COBOLa/Prologa tez nie problem uznac.

    AK