  • 41. Data: 2012-04-20 17:38:24
    Temat: Re: Przyspieszone pocz?tki z Fortranem
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Uzytkownik "Roman W" <b...@g...pl> napisal w wiadomosci grup
    -discussion-forums@vbez20...

    Niemniej jednak trzeba znac Pythona.

    Wole Fortran.

  • 42. Data: 2012-04-20 23:02:37
    Temat: Re: Przyspieszone początki z Fortranem
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 20/04/2012 16:36, slawek wrote:

    > Użytkownik "Andrzej Jarzabek" <a...@g...com> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:jmq6bm$8ki$...@i...gazeta.pl...
    >
    > Dziwne pojęcie realizmu. Dziwne.

    Skoro ciebie dziwi, to cię dziwi, cóż na to poradzę. Żeby poradzić sobie
    z tym zdziwieniem, proponuję zapoznać się z pojęciem zawieszenia niewiary.

    > I dlatego mamy PEGI. Inaczej w ramach "dogadzania" byłyby zdumiewające
    > rzeczy (a i tak są).

    Ponownie, skoro cię zdumiewają, to najwyraźniej są (dla kogoś)
    zdumiewające. Dla mnie nie ma nic w tym zdumiewającego, ani tym bardziej
    nie widzę co ma do tego PEGI, jeśli mówimy o dorosłych klientach.

    > Jak na razie masz swój punkt widzenia i znasz mój punkt widzenia. Do
    > zrobienia dobrej gry potrzeba ci jeszcze: doświadczenia, lepszej
    > znajomości oczekiwań docelowych nabywców, oceny możliwości realizacji (z
    > uwzględnieniem realnych możliwości i budżetu) itp. itd.

    Ja przecież nie robię gry. Ja ci mówię, co się robi w grach, które robią
    ci, co robią.

    > Nie twierdzę, że to niemożliwe. Ale np. "Worms" odniosło sukces
    > bynajmniej nie dlatego, że wybuchy były 100% dokładnie wymodelowane.

    A kwantyfikator przy twojej wypowiedzi był jaki? Nie wiesz do czego
    obliczenia numeryczne w każdej jednej grze? No więc otóż są gry, gdzie
    obliczeń numerycznych nie ma i nie potrzeba. A w innych grach są, i się
    sprawdzają, przyczyniając się do sukcesu danej gry.

    > Rozpisz mi tu równanie różniczkowo-całkowe na fireball'a odpalanego
    > przez wizarda level 4 wyposażonego w różdżkę "wzmocnione pierdyknięcie"
    > (zmodyfikowaną przez kowala-zombi z wioski)... zakładając że jest nów
    > obu księżyców, wizard jest zmęczony, pada deszcz i wieje
    > północno-zachodnio-południowy wiatr...

    Ile płacisz?

    > ...jak to zrobisz, to wystarczy popatrzeć na samo równanie, aby wpaść w
    > zachwyt na twoją przyszłą ewentualną (i nigdy nie dokończoną?) grą.

    Takie gry, które mają obliczenia numeryczne, to są zwykle gry kosztujące
    miliony dolarów i wymagające pracy kilkunastu do kilkudziesięciu ludzi
    przez wiele miesięcy. Ja nie mam takich zasobów, żeby robić swoją taką grę.

    > Oczywiście. Ale taką poświatę modelujesz "tanim sposobem" - np. nurbs,
    > harmoniki sferyczne, cokolwiek - byle ładnie wyglądało (czyli trzeba być
    > artystą, a to trudne) i nie zjadało czasu CPU na pierdoły. Bo "wiry
    > magicznej poświaty" prowadzące do 3 fps... o... gracze będą zachwyceni.
    > Naprawdę. Zwłaszcza ci grający w multi.

    Kwestia jakie obliczenia są skomplikowane, a jakie nie są, jest dość
    względna. Obliczenia do mojej magicznej poświaty muszą być na tyle
    proste, żeby gra chodziła na tych 20 czy 30 fps, ale może to być 20 lub
    30 fps na najnowszysch procesorach quad-core.

  • 43. Data: 2012-04-21 01:28:25
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Andrzej Jarzabek" <a...@g...com> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:jmsitf$sjo$...@i...gazeta.pl...
    > Skoro ciebie dziwi, to cię dziwi, cóż na to poradzę. Żeby poradzić sobie z
    > tym zdziwieniem, proponuję zapoznać się z pojęciem zawieszenia niewiary.

    Ziew...

    Ale z drugiej strony, może zawieszę niewiarę w to, że jutro uda mi się
    przepchnąć wszystkie obliczenia algorytmem nr 9.

    > nie widzę co ma do tego PEGI, jeśli mówimy o dorosłych klientach.

    I serwerach? Ziew...

    > Ja przecież nie robię gry. Ja ci mówię, co się robi w grach, które robią
    > ci, co robią.

    Nie robisz? Acha. Skąd ja to wiedziałem? Jasnowidz jestem czy co?

    > Takie gry, które mają obliczenia numeryczne, to są zwykle gry kosztujące
    > miliony dolarów i wymagające pracy kilkunastu do kilkudziesięciu ludzi

    Konkrety poproszę. Bo na razie mamy wynurzenia gimbusa. Ziew...

    > przez wiele miesięcy. Ja nie mam takich zasobów, żeby robić swoją taką
    > grę.

    Skoro nie masz. To nie masz. Więc po co ci się nawet zastanawiać nad?!

> [...]
    > żeby gra chodziła na tych 20 czy 30 fps, ale może to być 20 lub 30 fps na

    Tia. Już lecę wymienić CPU. Bo gimbus ma pomysł. Ziew...

  • 44. Data: 2012-04-21 10:08:45
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 21/04/2012 00:28, slawek wrote:

    > Użytkownik "Andrzej Jarzabek" <a...@g...com> napisał w
    >
    > Konkrety poproszę. Bo na razie mamy wynurzenia gimbusa. Ziew...

    Half Life 2.
    W związku z pańską bucerią ze swojej strony kończę rozmowę i życzę
    miłego życia.

  • 45. Data: 2012-04-21 13:23:28
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Andrzej Jarzabek" <a...@g...com> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:jmtpuf$7fs$...@i...gazeta.pl...

    > Half Life 2.

    Z wymienianiem tytułów (w które kiedyś zagrałeś) nie masz szans na szacunek
    tu, na PCP.

    Tematem dyskusji jest Fortran, ściślej - "Przyspieszone początki z
    Fortranem". Dość konkretnie napisałem jak można nauczyć się (podstaw) języka
    Fortran, do czego może on być przydatny w nowych projektach i dlaczego nie
    nadaje się do pisania gier komputerowych. Przy okazji zwróciłem uwagę na
    fakt oczywisty - gry komputerowe to nie rzeczywistość i dlatego metody
    opracowane do technicznych/naukowych obliczeń sprawdzają się w nich
    niespecjalnie, wręcz psują zabawę. A ponieważ to nie PRGK lecz PCP: zwracam
    uwagę raz jeszcze - mniemanologia to jedno - a stworzenie (choćby
    najprostszej) gry komputerowej - zupełnie coś innego. Zwłaszcza jeżeli nie
    ma się dużego budżetu, doświadczenia, zespołu ludzi, licencji (i to nie
    tylko na oprogramowanie, ale i na scenariusz, postacie, system, cokolwiek),
    dostępu do studia z motion capture...

  • 46. Data: 2012-04-23 14:32:29
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Apr 21, 12:23 pm, "slawek" <s...@h...pl> wrote:
> [...]
    > tu, na PCP.
    >
    > Tematem dyskusji jest Fortran, ściślej - "Przyspieszone początki z
    [...]

    Zgodnie z tym, co napisałem, nie mam zamiarem z panem dalej
    dyskutować. Wyjaśnię jednak dwie rzeczy, żeby nie było wątpliwości:
    1. Nie wypowiadałem się na temat Fortrana.
    2. Na pańskim szacunku mi nie zależy.

  • 47. Data: 2012-04-23 15:00:29
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Andrzej Jarzabek" <a...@g...com> napisał:

    > 1. Nie wypowiadałem się na temat Fortrana.

    Nie mowi sie "Fortrana" lecz "Fortranu".
    Podonie jak nie mowi sie "Algola" tylko "Algolu"

    AK

  • 48. Data: 2012-04-23 15:22:42
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Mon, 23 Apr 2012 15:00:29 +0200, AK napisal:

    > Nie mowi sie "Fortrana" lecz "Fortranu".
    > Podonie jak nie mowi sie "Algola" tylko "Algolu"

    Oo. A miałem niski samoosąd po "Fortranu" ;) Miodek się
    na ten temat kiedyś wypowiedział?

    Edek

  • 49. Data: 2012-04-23 15:40:21
    Od: " " <f...@g...pl>

    Edek Pienkowski <e...@g...com> napisał(a):

    > Oo. A miałem niski samoosąd po "Fortranu" ;) Miodek się
    > na ten temat kiedyś wypowiedział?

    osobiscie, kiedy dwie formy w miare pasuja, bylbym
    zwolennikiem okreslania obu jako poprawne, np 'standard'
    a 'standart', kiedys wydawalo mi sie ze to powinno byc
    raczej standart, pozniej przestawilem sie na uzywanie
    standard i standart wyglada mi teraz mniej normalnie
    - ale w gruncie rzeczy wolalbym by tez byl zarejestrowany
    jako poprawny

  • 50. Data: 2012-04-23 16:01:31
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Edek Pienkowski" <e...@g...com> napisał:

    > Oo. A miałem niski samoosąd po "Fortranu" ;) Miodek się
    > na ten temat kiedyś wypowiedział?

    Jasne ! :)
    Forma "u/a" to najlepszy test czy ktos mial do czynienia z "...em"
    czy tylko przeczytal jakis akapit w SuperExpresie ;)

    AK