    From: Piotrne <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Przyspieszanie diody
    Date: Mon, 25 Mar 2013 16:24:57 +0100

    W dniu 2013-03-25 16:02, Michoo pisze:

    > możesz zobaczyć na modelu w spice co się dzieje.

    Symulowałem całość w LTSpice, jednak bez uwzględniania
    indukcyjności przewodów. Musiałbym jakoś zmierzyć
    albo oszacować te indukcyjności. W każdym razie
    podczas impulsu nieprzymocowane przewody ruszają się.

    > Typowy "mały transil"(rozmiarów diody) jest w stanie
    > łyknąć 1kW. Potrzeba by ich było z 20.

    Mam kilka transili na 68V. Ale sprawdzałem, jak działają
    - charakterystyka jest bardzo "ostra", odstęp między
    nieprzewodzeniem a pełnym włączeniem to około 0,2 V
    (np. 67,9 V - nie przewodzi, 68,1 V - "zwiera").
    Czyli jeśli połączę kilka transili równolegle i będą się
    minimalnie różnić, to najpierw zadziała ten o najniższym
    napięciu (i spali), potem kolejne... Może pomogłoby
    jakieś wyrównywanie prądów małymi rezystorami.
    Ale jeszcze nie próbowałem.

    P.