  • Data: 2013-03-27 18:52:36
    Temat: Re: Przyspieszanie diody
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-03-25 19:31, mw158979 pisze:

    > Mysle ze po wylaczeniu klucza transformator ze swoja
    > energia nie ma ujscia i forsuje przeplyw pradu przez warystory.
    >
    > Przepalanie prostownika jeszcze mnie w tym utwierdza.

    To jest bardzo prawdopodobne. Dzisiaj zrobiłem eksperyment:
    usunąłem (zwarłem) dławik Dł1 z układu wcześniej opisanego:
    http://piotrne.republika.pl/spawarka3f1.jpg
    Po włączeniu całości z PWM=95%, wystąpiło przepalenie
    warystora na prostowniku po jednej sekundzie. Warystorów
    było 5 (połączonych równolegle), na 275 V, 2 W; spaliły się 2,
    pozostały 3. Prostownik nie uszkodził się. Na wyjściu
    prostownika - również kondensatory 5000 uF z rezystorem 4 ohm.

    Wygląda więc na to, że energia paląca warystory pochodzi
    z uzwojenia wtórnego transformatora - po gwałtownym odłączeniu
    obciążenia. Nie mam za bardzo jak zmierzyć parametrów (indukcyjności)
    transformatora. Jest duży, 3-fazowy, masa ok. 30 kg, napięcie
    na uzwojeniu wtórnym ok. 22 V, uzwojenia wtórne połączone
    w gwiazdę i podłączone do prostownika wytrzymującego 550 A.

    Wydaje mi się, że tę energię trzeba pochłonąć, bo nie za bardzo
    da się ją przekierować do obciążenia. Dostępne elementy
    są trochę małe...

    P.