  • 1. Data: 2011-07-11 20:03:33
    Temat: Przyspieszanie RAMu
    Od: atm <...@v...pl>

    Witam,
    Mam procek 980x i plyte Asus Rampage 3 Extreme. 12GB RAM 1600
    Pamiec jest standardowo taktowana 1333MHz, przed chwila podnioslem jej
    taktowanie do 1600MHz (napiecie podnioslem do 1.65V) Nie zauwazylem
    jednak wyraznego przyspieszenia (testowalem programem MaxxMEM2)
    O co tu chodzi?
    Pozdrawiam.....Rafal

  • 2. Data: 2011-07-11 21:48:16
    Temat: Re: Przyspieszanie RAMu
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 11.07.2011 22:03, atm pisze:
> [...]
    > taktowanie do 1600MHz (napiecie podnioslem do 1.65V) Nie zauwazylem jednak
    wyraznego przyspieszenia (testowalem programem MaxxMEM2)

    O to, że wydajność pamięci RAM nie jest już od dłuższego cza-
    su ściśle związana z częstotliwością (zresztą raczej źle przez
    Ciebie podawaną -- raczej podajesz częstość transmisji DDR).
    Ba, czasem nawet wyższą wydajność można uzyskać przy niższym
    taktowaniu, pozwalającym ustawić krótsze timingi.

    Większość osób kupujących moduły RAM przystosowane do bardzo
    wysokiego taktowania po prostu płaci za nic :)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 3. Data: 2011-07-11 22:23:32
    Od: pioruns <c...@b...cy>

    Dnia Mon, 11 Jul 2011 23:48:16 +0200, Radosław Sokół napisał(a):

> [...]
    > raczej podajesz częstość transmisji DDR). Ba, czasem nawet wyższą
    > wydajność można uzyskać przy niższym taktowaniu, pozwalającym ustawić

    Zgadzam się z Radosławem. Zamiast 1600MHz, postaraj się jej ustawić
    niższe timingi (zapewne ma 9-9-9-24, postaraj się ustawić 8-8-8-15),
    możesz to zrobić w BIOSie.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 4. Data: 2011-07-12 00:14:03
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

> [...]
    > Ba, czasem nawet wyższą wydajność można uzyskać przy niższym
    > taktowaniu, pozwalającym ustawić krótsze timingi.

    hm... wiem ze tutaj nie ma to miejsca- ale na platformie z nowymi
    prockami amd (podstawka fm1), wydajnosc rosnie razem ze zwiekszeniem
    czestotliwosci pamieci /do pewnego momentu; pozniej to timingi
    zaczynaja miec wieksze znaczenie/

    szymon

  • 5. Data: 2011-07-12 00:34:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Radosław Sokół" 2...@g...one.pl

> [...]
    >
    > Większość osób kupujących moduły RAM przystosowane do bardzo
    > wysokiego taktowania po prostu płaci za nic :)

    Niezupełnie w temacie, ale jednak...

    Jakie są największe osiągalne transfery między RAMką i CPU?
    Ile gigabitów na sekundę?

    I od jakiego czasu są one osiągane?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2011-07-12 08:50:15
    Od: "Q" <n...@s...pl>

> [...]
    > Ba, czasem nawet wyższą wydajność można uzyskać przy niższym
    > taktowaniu, pozwalającym ustawić krótsze timingi.

    a ja czytalem, ze timingi maja mniejszy wplyw niz megaherce,
    a z ta wydajnoscia to bardziej zlozona sprawa;

    czesto w testach 1333 nie jest wolniejszy niz 1600
    a nawet (czasami) szybszy, ale wynika to z lepszej
    synchronizacji z czyms tam...

    > Większość osób kupujących moduły RAM przystosowane do bardzo
    > wysokiego taktowania po prostu płaci za nic :)

    kupilem 1600, ale i tak ustawilem je na 1333
    i podkrecalem szyne (tak, ze ddr i tak chodzila na 1600),
    ale troche sie przejechalem, bo mialy chodzic na 1.5V
    a plyta nie chce zejsc ponizej 1.6V - bez sensu...
    gigabyte + kingston - nie polecam

  • 7. Data: 2011-07-12 09:56:15
    Od: BQB <a...@a...com.invalid>

    W dniu 11-07-12 10:50, Q pisze:

> [...]
    > ale troche sie przejechalem, bo mialy chodzic na 1.5V
    > a plyta nie chce zejsc ponizej 1.6V - bez sensu...

    A jak w biosie na początku wciśnie się ctrl + F1, to też się nie da ustawić?

  • 8. Data: 2011-07-12 11:23:00
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > A jak w biosie na początku wciśnie się ctrl + F1, to też się nie da
    > ustawić?

    Probowalem kazdej kombinacji napiecia (auto / manual: 1.3,1.4,1.5 [V])
    i czestotliwosci ddr3 i dupa - nie schodzi ponizej 1.6V
    a w spd jak byk, ze przy 1333 ma byc 1.5V.
    Dopiero 1600 to 1.6V (czy 1.64).

  • 9. Data: 2011-07-12 12:09:51
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 12.07.2011 13:23, Q pisze:
    > Probowalem kazdej kombinacji napiecia (auto / manual: 1.3,1.4,1.5 [V])
    > i czestotliwosci ddr3 i dupa - nie schodzi ponizej 1.6V
    > a w spd jak byk, ze przy 1333 ma byc 1.5V.
    > Dopiero 1600 to 1.6V (czy 1.64).

    A co Ci to szkodzi? Zużycie energii będzie marginalnie większe.
    Temperatura raczej też znacząco nie wzrośnie. Na pewno za to
    masz większą pewność stabilności działania.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 10. Data: 2011-07-12 13:40:37
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    >
    > Większość osób kupujących moduły RAM przystosowane do bardzo
    > wysokiego taktowania po prostu płaci za nic :)

    Wczoraj obejrzalem sobie jeszcze tutorial na youtube:
    http://www.youtube.com/watch?v=fC_XLu0jCZ0
    Faktycznie, skrocenie czasow daje bardziej wymierne efekty
    jednak wtedy wychodze juz poza specyfikacje producenta natomiast
    podkrecenie do 1600 to domyslna predkosc tych pamieci.
    Kluczowa sprawa dla mnie to stabilnosc, na drugim miejscu predkosc.
    Choc oczywiscie jesli latwo moglbym wycisnac wiecej ze sprzetu to jestem za.