    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Przypadkowy podwajacz napięcia
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Sun, 29 Dec 2019 16:24:06 +0100

    Dnia Sun, 29 Dec 2019 15:36:11 +0100, Piotr Wyderski napisał(a):

    > Nie mam, przy tranzystorach GaN nie istnieje coś takiego jak szybka
    > dioda. :-) 350kHz to dla nich spacerek, drivery są przystosowane do

    Poszukac diod GaN :-)
    Lasery robia, to chyba i diody wyjda :-)
    Swoja droga ... a te lasery to jaka czestotliwosc modulacji łapią ?

    > przełączania aż do 10MHz, a poza tym tranzystory mają zerowy Qrr i
    > bardzo małą Eoss, to naprawdę widać na oscyloskopie -- przebiegi
    > wyglądają jak rysunki w książce o przetwornicach dla opornych. :-)

    No ale to masz wyjasnienie - otwierasz tranzystor, pole w trafie
    rosnie, zamykasz ... prad musi plynac dalej.
    A tranzystory zamkniete.

    > Brak obciążenia:
    > https://i.postimg.cc/MTRPFPvR/DS1-Z-Quick-Print40.pn
    > https://i.postimg.cc/B6qLrtvg/DS1-Z-Quick-Print41.pn
    > https://i.postimg.cc/T3Mw8h7D/DS1-Z-Quick-Print42.pn
    >
    > Opornik bezpośrednio na wtórnym:
    > https://i.postimg.cc/906kf6KL/DS1-Z-Quick-Print45.pn
    >
    > Opornik za prostownikiem:
    >
    > Pierwotne, niezależnie od stanu na wtórnym:
    >
    > https://i.postimg.cc/3x4cGxYn/DS1-Z-Quick-Print8.png

    A tu niespodzianka, szpil nie widac - dobre tranzystory :-)

    > Brak opornika: 24.067V, bez oscyloskopu. Z oscyloskopem: 25.126V.
    > Opornik 1k za diodą: 14.837V.

    O znacznie mniejszym myslalem - zeby przez wtorne przeplynal znaczacy
    prad.

    I moze jeszcze pierwotne i wtorne na jednym ekranie ...

> [...]
    > 3F3 pochodzi z zaufanego źródła. Po podłaczeniu transformatora
    > z PC40 do mostka prąd jałowy rośnie o 10mA. Trafo z 3F3, pomimo
    > pięciokrotnie niższej indukcyjności piewotnego i tym samym prądu
    > magnesującego, nie jest zauważalne dla zasilacza. Ciekawe, 3F3
    > to stosunkowo stary materiał, w porównaniu do 3C95 tyłka nie urywa.
    > Nie mam toroidu z 3C95 dla sensownego porównania, najmniejszy mam
    > PQ26/20 o znacznie większej objętości.

    > Przypomniałem sobie, że w innym zastosowaniu sprzed paru lat na 400kHz w
    > push-pullu radził sobie świetnie. Chyba przesadziłem z indukcją.

    google wyrzucilo jakis dokument z TDK, a tam straty w rdzeniu w
    MW/m^3 . Dobrze, ze rdzen malutki :-)

    Mocno rosnie z indukcja.

    > Nie po to kupiłem Ferrari, by nim jeździć na dwójce. ;-P

    To nie mozesz narzekac na halas i krawezniki :-P

    J.