  • Data: 2010-06-03 07:23:18
    Temat: Re: Przygotowanie do nocnej podróży
    Od: MarcinJM <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    lkkl pisze:
    > Witam,
    >
    > Czeka mnie nocna podróż w roli kierowcy (od 22.00 do 6.00 dnia kolejnego).
    > Moje pytanie dotyczy doboru najlepszej techniki przygotowania organizmu do
    > walki ze zmęczeniem i snem. Widzę dwie możliwości:
    >
    > 1. W dzień podróży wstaję wcześniej, około 4 rano licząc, iż uda mi się zasnąć
    > na parę godzin w porze poobiednio-wieczornej, a tym samym zredukować potrzebę
    > snu w nocy.
    > 2. Wysypiam się w dzień podróży "do oporu" jak i w dni poprzedzające, tak by
    > organizmie był zapas energii i podróż dało się jakoś wytrzymać.

> [...]

    Ja osobiscie jade do oporu, ale ten "opor" jest rozny w rozne dni,
    czasem 1, czasem 5 godzina. Wtedy bezwarunkowo zjezdzam na 1-2godziny
    snu. Bywalo, ze spalem 50km od domu.
    Jest jeszcze jedna metoda, ale do zastosowania jak sie jedzie samemu:
    dac wiecej ognia autu, tak, zeby zmysly nie zasypialy.
    Zasnalem za kiera raz: jkao mlody driver w niemczech (1987?) kumple
    naciskali jedziemy, jedziemy. Na szczescie wjechalem na tarke i sie
    zbudzilem. Pozniej niegdy w zyciu nie doprowadzilem do takiej sytuacji.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl