  • 11. Data: 2016-01-01 21:10:49
    Temat: Re: Przezroczysty bluetooth uart
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-01-01 20:22, Pszemol wrote:
    > A od strony komputera, jak rozmawiasz z tym swoim urządzeniem na BT?

    Chcę aby było widoczne jako /dev/tty* (lepiej) albo /dev/rfcomm* (gorzej).

  • 12. Data: 2016-01-02 16:37:12
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Marek wrote in <news:almarsoft.3224671821328426735@news.neostrada.p
    l>
    > Jeśli połączenie bt nie jest zestawione to moduł przyjmuje
    > polecenia AT (konfiguracyjne) jeśli master zestawi połączenie to
    > staje się przezroczysty, analogia jak ze zwykłym modemem.

    Chcialem zrobic "magiczne pudelko" bezprzewodowo posredniczace w
    komunikacji z teleskopem. Mialoby ono miec gniazdo DB9 z "komputerowym"
    poziomem napiec RS-232 (takie cos mozna podlaczyc do pilotow Sky-Watcher
    SynScan i Meade #497).

    W tym celu zamierzalem kupic:
    - konwerter RS232 - UART na MAX3232
    www.aliexpress.com/item/MAX3232-RS232-to-TTL-Serial-
    Port-Converter-Module-DB9-Connector-MAX232/323533172
    34.html
    - Bluetooth HC-06
    www.aliexpress.com/item/1pcs-HC-06-HC06-JY-MCU-BT-BO
    ARD-V1-05-4pin-Bluetooth-serial-pass-through-wireles
    s/1107225252.html

    Domyslny baud rate pilota to 9600, wiec zgadzaloby sie to z domyslnymi
    wartosciami HC-06,

    Dzialaloby to od razu po spieciu kablami, czy tez trzebaby kontrolera (np
    klona Arduino Pro Mini) do konfiguracji?

    Niestety z gniazda pilota raczej nie wydobede zasilania, dlatego tez
    chcialem uzyskac zasilanie z rozgalezienia zasilacza do montazu (oczywiscie
    przez przetwornice zmniejszajaca napiecie do 3V3 czy tez 5V). Moge po
    prostu podlaczyc GND zewnetrznego zasilania z GND tych ukladow (potrzebnego
    w koncu do transmisji danych z pilotem!)?

    Rozumiem, ze w programie kontrolujacym teleskopem wystarczyloby wskazac
    inna sciezke do portu szeregowego (korzystam z Linuksa)?
    http://embeddedprogrammer.blogspot.com/2012/06/ubunt
    u-hacking-hc-06-bluetooth-module.html
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 13. Data: 2016-01-04 16:05:24
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 1 stycznia 2016 17:46:23 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > A więc nie jest przezroczysty w formie jakiej potrzebuje :D
    >
    > Ma się nic nie wpisywać. Odpalam zasilanie i linie tx/rx mają od razu
    > dzialać poprawnie.
    >
    > Mogę to osiągnąc biorąc HC05, wstawić po drodze atmegę która wykona
    > magiczne zaklęcia, ale to ostateczność.

    Tak też zrób.

    > Może rozjaśni to powód dla którego to chcę zaimplementować: chciałbym
    > podpiąć taki bluetooth do robocika na arduino który robimy z
    > dzieciakami. Idealnie gdyby można było przepchnąc po tym zarówno
    > programowanie jak i zwykly uart do sterowania bez zmiany bootloadera itp
    > dupereli. Tak samo jak po kablu USB (tak, jest problem z resetam,
    > dlatego spodziewam się że dostanę jedna linię więcej niż tylko tx/rx).
    >
    > PS. Gotowe arduino z bluetooth są absurdalnie drogie i nie pasują mi
    > (potrzebuje w rozmiarze nano).

    Ty po prostu chesz takie esp8266 tylko na BT.
    Nie znam takiego :)