  • 1. Data: 2012-12-23 18:18:02
    Temat: Przewodnictwo cieplne cieczy
    Od: Gosiak <0...@e...com>

    -- Witam postawilam sobie za zadanie zbudowac na dni otwate naszej uczelni
    maszyne do pomiaru przewodnictwa cieplnego cieczy.
    Niestety wszystko na co sie natknęłam w internecie czy w literaturze dotyczy
    ciał stałych.
    Stąd moje pytanie czy ktoś z Państwa miał do czynienia z takim urzadzeniem a
    jeśli tak
    to czy mógł mi pzredstawić zasade działania oraz jak je wykonac z góry
    dziekuję ;)

    | Web, RSS and Social Media Interface to |
    | pl.sci.inzynieria and other groups |
    +------------------------------------------+

  • 2. Data: 2012-12-23 21:56:57
    Temat: Re: Przewodnictwo cieplne cieczy
    Od: c...@p...onet.pl

    On Sunday, December 23, 2012 6:18:02 PM UTC+1, Gosiak wrote:
> [...]
    >
    > maszyne do pomiaru przewodnictwa cieplnego cieczy.
    >
    > Niestety wszystko na co sie natknęłam w internecie czy w literaturze dotyczy

    Do pomiarów przewodności cieplnej cieczy i gazów,
    stosuje się metodę gorącej nici (hot wire).

    www.inzynieria-aparatura-chemiczna.pl/pdf/2010/2010-
    1/InzApChem_2010_1_51-52.pdf

    http://www.te-ka.de/en/tk04/thermal-conductivity-ove
    rview.html