  • Data: 2024-01-30 18:22:01
    Temat: Re: Przewód 5x2,5mm2 - jakie ograniczenia?
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .01.2024 o 11:11 Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:

    > Po obu stronach chociaż myślałem o miejscu połączenia z 5x6.

    W miejscu połączenia z 5x6 nie możesz dać 3xRCD bo masz za mało drutów w
    tym 5x2,5.

    Jak ja bym tak kombinował u siebie to bym w miejscu połączenia dwóch kabli
    dał 3 x B20.
    Na końcu tego 5x2,5 dał małą rozdzielnicę i w niej dałbym np 3 szt. tego:

    https://allegro.pl/oferta/wylacznik-roznicowo-nadpra
    dowy-roznicowka-1f-b16a-13979051079

    Jeśli ten kabel wychodzi poza budynek (zasila coś na zewnątrz) i jest
    miejsce to warto by było do PE w tej rozdzielni doprowadzić PE z uziomu
    szpilkowego (6-9m).

    > A tak swoją drogą, gniazdo "siłowe" jest zabezpieczone trójfazowym
    > bezpiecznikiem nadprądowym. Ale z tego gniazda są zrobione obok dwa
    > gniazdka 1f każde z innej fazy. Czy to 3f zabezpieczenie na całe gniazdo
    > siłowe jest wystarczające w takim wypadku?

    Bo tak jest taniej, ale nie lepiej.

    zobacz np. tu jak to powino być zrobione:

    https://allegro.pl/oferta/rozdzielnica-budowlana-zab
    ezpieczona-32a-5p-2x230v-10121898213?utm_feed=aa3419
    2d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_term=test&utm_sou
    rce=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_dio_budownic
    two_pla_pmax&ev_campaign_id=17961365662&gad_source=1
    &gclid=Cj0KCQiA2eKtBhDcARIsAEGTG40ngXiEcsYssxRR6zKbE
    jOcHmU6yjp9LV-Gi54zWsu9dymLvFE7Oa0aAuqyEALw_wcB

    TG