  • 1. Data: 2012-01-04 08:27:11
    Temat: Przetwornica nie startuje
    Od: "IYIS" <m...@o...pl>

    Witam.
    Mam stare kino Samsunga w którym co jakiś czas nie chciała
    startować przetwornica zasilająca wzmacniacz. W końcu padła na amen.
    Po objawach w ciemno wymieniłem pojemności, ale dalej leży.
    Możliwe, że w taki sposób padał scalak? (tak na raty?!).
    Może ktoś podpowiedziałby, czemu przetwornica na ka5q1265
    w ogóle nie startuje?
    schemat zasilacza:
    http://two.xthost.info/www/zas.pdf

    scalak:
    http://two.xthost.info/www/ka5q1265.pdf

    Po włączeniu
    pin1=300V
    pin3=18,7V
    pin4=9V
    pin5=0V

    IYIS

  • 2. Data: 2012-01-04 08:42:57
    Temat: Re: Przetwornica nie startuje
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello IYIS,

    Wednesday, January 4, 2012, 9:27:11 AM, you wrote:

> [...]
    > Możliwe, że w taki sposób padał scalak? (tak na raty?!).
    > Może ktoś podpowiedziałby, czemu przetwornica na ka5q1265

    Nie no, schemat jest tak banalnie prosty, że wskazanie wadliwego
    elementu to fraszka. Ale chyba dla szklanej kuli...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2012-01-04 08:55:27
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2012-01-04 09:27, IYIS pisze:
> [...]
    > Możliwe, że w taki sposób padał scalak? (tak na raty?!).
    > Może ktoś podpowiedziałby, czemu przetwornica na ka5q1265

    Na początek to napięcie na wejściu FB jest powyżej Shutdown Feedback
    Voltage (7,5V) i kontroler się wyłączył. Może masz zwarcie na wyjściu
    czerwonego obwodu, albo uszkodzenie w sprzężeniu zwrotnym tego obwodu?

  • 4. Data: 2012-01-04 09:02:53
    Od: "IYIS" <m...@o...pl>

    > Nie no, schemat jest tak banalnie prosty, że wskazanie wadliwego
    > elementu to fraszka. Ale chyba dla szklanej kuli...

    hmm..a czego nie podałem? Na ka5q1265 jest tylko osobna górna część
    i tylko ona jest niesprawna. Generalnie przy włączeniu na ka5q1265 jest
    podawane napięcie zasilające ~19V (poprzez QM1). Diody wokół
    sprawne, pojemności , rezystory obmierzone.

    IYIS

  • 5. Data: 2012-01-04 09:26:29
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Witam.
    > Mam stare kino Samsunga w którym co jaki? czas nie chcia?a
    > startowaae przetwornica zasilaj?ca wzmacniacz. W koncu pad?a na amen.
    > Po objawach w ciemno wymieni?em pojemno?ci, ale dalej le?y.
    > Mo?liwe, ?e w taki sposób pada? scalak? (tak na raty?!).
    > Mo?e kto? podpowiedzia?by, czemu przetwornica na ka5q1265
> [...]
    Wydaje mi się, że należy rozpatrywać ten przypadek dynamicznie.
    Ważne jest co się dzieje po włączeniu zasilania.
    To, że na pinie 1 jest napięcie to dobrze.
    Teraz, czy scalak choć raz załączył ten obwód.
    Trzeba podłączyć oscyloskop cyfrowy na pin 1 i zobaczyć, czy po podaniu
    napięcia sygnał schodzi do zera, choć raz.
    Jeżeli nie, to może oznaczać uszkodzenie scalaka.
    jeśli parę cykli wykona, to może nie ma sygnału z tego transoptora PC817
    na FeedBack.
    Też przydałoby się podłączyć oscyloskop.
    Pozdrawiam,
    S.

  • 6. Data: 2012-01-04 10:53:51
    Od: "IYIS" <m...@o...pl>

> [...]
    > na FeedBack.
    > Też przydałoby się podłączyć oscyloskop.

    Dzięki za pomoc, już wszystko jasne!
    Faktycznie scalak zdechł, choć nie do końca.
    Po silnym schłodzeniu startuje za każdym razem,
    w temp. pokojowej już nie :/
    Ciekawe uszkodzenie, może wewn. zabezpieczenie termiczne
    się rozjechało.

    IYIS

  • 7. Data: 2012-01-04 11:03:48
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 4 Jan 2012 11:53:51 +0100, IYIS napisał(a):

> [...]
    > Po silnym schłodzeniu startuje za każdym razem,
    > w temp. pokojowej już nie :/
    > Ciekawe uszkodzenie, może wewn. zabezpieczenie termiczne

    Ostatnio miałem podobny cieplny numer w wieży. Scalak odbiornika AM/FM jak
    podgrzałem to działał (a grzałem np. aluminiowym klockiem podgrzanym do
    kilkudzies. st. i położonym na scalaku, czyli dosyć selektywnie). Działało
    bez pudła :) Kupiłem nowy scalak, poczekałem parę dni aż przyszedł i po
    wymianie się okazało że dalej to samo... Winny był ceramik tuż koło scalaka
    :)
    --
    Jacek

  • 8. Data: 2012-01-04 11:04:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zbych" napisał w

> [...]
    >Voltage (7,5V) i kontroler się wyłączył. Może masz zwarcie na wyjściu
    >czerwonego obwodu, albo uszkodzenie w sprzężeniu zwrotnym tego

    Na to wyglada - bo o ile rozumiem ten uklad z ZDA2 i ZDA1, to to jest
    zabezpieczenie przed podobnymi uszkodzeniami i wykrywa ze zbyt dlugo
    napiecie na czerwonym sie nie pojawilo.

    J.

  • 9. Data: 2012-01-04 19:09:14
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik IYIS napisał:
    > Dzięki za pomoc, już wszystko jasne!
    > Faktycznie scalak zdechł, choć nie do końca.
    > Po silnym schłodzeniu startuje za każdym razem,
    > w temp. pokojowej już nie :/

    Oblutuj wyprowadzenia układu. Tak na wszelki wypadek. Jak nie pomoże, to
    wymień.

  • 10. Data: 2012-01-05 05:58:40
    Od: "IYIS" <m...@o...pl>

> [...]
    > bez pudła :) Kupiłem nowy scalak, poczekałem parę dni aż przyszedł i po
    > wymianie się okazało że dalej to samo... Winny był ceramik tuż koło

    Nie, nie, scalak testowany na kabelkach poza płytką. Powtarzalność
    eksperymentu 100%

    IYIS