  • 61. Data: 2016-11-22 11:38:43
    Temat: Re: Przetwornica - jaka moc max?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello sirapacz,

    Tuesday, November 22, 2016, 11:11:16 AM, you wrote:

    > bardzo zle znoszą bo zamiast energia iść w uzwojenie wtórne, gotuje
    > uzwojenie pierwotne i zwyczajnie się przepala.

    Ależ bzdury :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 62. Data: 2016-11-22 11:40:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zgr" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2016-11-22 o 09:23, Shrek pisze:
> [...]

    Ogolnie dosc dobrze - wiele transformatorow z UPS bylo zasilanych i
    dzialaly.
    Ba, w samym UPS transformator ... no ale on projektowany na prostokat.

    >Impulsowe - niekoniecznie wszystkie.

    Impulsowe wieksze od paru lat obowiazuje PFC, czyli maja z sieci brac
    prad sinusoidalny.

    A jak na zasilaniu pojawi sie prostokatne napiecie, to roznie moze
    wyjsc.

    Tym niemniej wiele sprzetow z UPS-ami dziala, a nie wszystkie sa "true
    sinus".

    J.

  • 63. Data: 2016-11-22 12:24:03
    Od: masti <g...@t...hell>

    Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > A pobór przez chwilę (bateria od 0%, ładowanie i minecraft :-)) nie może
    > być większy od Pmax?
    >
    > Masz rację, ale było blisko :-)
    >
    > http://allegro.pl/oryginal-ibm-16v-7-5a-g40-g41-gw-f
    v-i5324145749.html

    > I tak niezły kloc.

    ale odrózniasz max zasilacza od max poboru przez kompa?
    bo porządne zasilacze są przewymiarowane

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 64. Data: 2016-11-22 12:33:04
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Ależ bzdury :(

    Sprawdziłem to dobitnie paląc pierwotne w kilku zasilaczach
    transformatorowych podczas zasilania w samochodzie. chyba ze masz inne
    wyjaśnienie?

  • 65. Data: 2016-11-22 12:34:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jaki mocny i duzy silnik pojemnosc 2,1 litra moc dolnozaworowego 50 koni
    gornozaworowego 70 koni. Na dodatek nie bylo wynalazku ze maly obieg i duzy.
    Wszystkiego w nysie mozna bylo sie czepic ale nie tego ze zima w niej zimno bylo. Mam
    mastera, starego z silnikiem wolnossacym 2,5 litra. Grzeje sie szybciej niz niejeden
    osobowy.

  • 66. Data: 2016-11-22 12:38:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    po co jak z silnika ciepla odpadowego jest do oporu? Na dodatek jak to cieplo
    wykorzystac to sie za nie nie placi.

  • 70. Data: 2016-11-22 13:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik PiteR e...@f...pl ...

    > ale w sumie straty w ciepło z tym, że awaryjność przetwornicy trzeba
    > brać pod uwagę jako strata po kieszeni.

    No pewnie. Ale maja dwa lata gwarancji :)

    > Masz już na oku jakąś dużą przetwornicę?

    Jeszcze nie. Cos tam patrzyłem na allegro. Coś jest.

    > A może farelek od TIRa na 24v 4kW tylko że drogie są trochę :/

    Podchodzac w ten sposób to bym po prostu webasto założył i juz.
    I kto wie - moze tak się skonczy. :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Życie ma to do siebie, że nie można go powtórzyć."

  • 71. Data: 2016-11-22 13:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik sirapacz n...@s...pl ...

    > ale nyska byla na silnik benzynowy i to w dodatku dosc spory. a on
    > lata dieslem a jak wiemy diesle mają dość spore problemy z utrzymaniem
    > temperatury samych siebie a co dopiero drugiej chłodnicy na pace:) nie
    > mniej jednak to byłoby całkiem sensowne rozwiązanie jakby zaworami
    > zmienić obieg z chłodnicy z przodu na tą na pace - do tego wentylator
    > z termostatem i voila

    Na zime zakładam na przód osłone zimową i problemy z dogrzewaniem nie
    wystepuja :)

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 68. Data: 2016-11-22 13:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > praktycznie nie limitowana w stosunku do elektrycznej, nie powodowala
    > wiekszego zuzycia paliwa. Jak trzeba przeprowadzic przewody z pradem

    Wiem, wiem, w jednym aucie tak mam i załuje ze w drugim nie zrobiłem od
    razu własnie takiej instalacji.
    A teraz sie zastanawiam w która strone rzezbic :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"

  • 67. Data: 2016-11-22 13:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik sirapacz n...@s...pl ...

    > a może po prostu
    > zaadoptować webasto z jakiegoś rozbitka?

    Cos czuje ze tak sie skonczy.
    Albo tak jak proponował Zenek czyli podłączenie do instalacji wodnej.

    Kupic nie kupic - podotykac warto :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."